Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Klykken

Har aldri fått dekt ekstrautgifter pga feil på helt ny bil hos noen forhandlere, jeg. Lånebil har aldri vært tilsvarende den som leveres inn, heller. Gjerne "beaters" som Nissan Note og det som verre er.

Har også opplevd å få et "nei" på lånebil, og at jeg ble bedt om å ta taxi hvis jeg ikke ville vente. Dette var BMW-forhandlerens måte å behandle meg på når vår i3 måtte bytte rattstammen pga at den var løs og ødelagt. Reparasjonen tok i underkant av en arbeidsdag.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Daniel80

Forbrukerkjøpsloven:

§ 30.Gjennomføring av avhjelp (avhjelp=utbedring av feil og mangler som faller inn under reklamasjon/garanti)
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Muffinman

Jeg velger som nevnt å være fleksibel når det gjelder feil som oppstår etterhvert, men når leverandøren velger å levere ut biler med feil skal det da ikke koste kunden noe å få det rettet. En ny bil skal være nettopp det; ny!

christian1986

I februar begynt jeg å bestille service på bilen. Har sendt 15-20 purringer på Mail, uten å få svar. Tenkte derfor jeg skulle stikke innom i dag(Bergen). Fikk beskjed om at de var sluttet(!!!) å svare på Mail, men at jeg skulle få snakke med en medarbeider. Så jeg begynte å vente, etter 40 min begynte jeg å bli utolmdig. Viste seg å ta over 60 min før jeg fikk snakket med noen!

Videre var det masse unnskyldninger om masse å gjøre, men at nå ble det ansatt mennesker. Samme reglen har vært sagt før, senest når Model X kom. Hva skjer når Model 3 kommer...?

Uansett, service skulle jeg få. Problemet var bare at de ikke hadde lov å booke så langt fram. Så nå hadde de en jukselapp på siden, slik at når neste uke i september(!!) ble åpnet skulle jeg få time. På Mail(venter spent).

At de slipper unna med slik kundebehandling er for meg uberigpelig. At ikke flere tar sakene sine til media virker også merkelig.

Men jeg har bestemt meg. Når jeg nå ikke hører noe sender jeg krav om heving av kjøpet. Da må de respondere, om ikke annet.

E_S

Plutselig har det begynt å knirke/skrangle inni dashbordet. Dette har aldri vært demontert av meg, men det kommer fra langt inni et sted, da det ikke hjelper noe å dunke/trykke på noe som helst man kommer til. Må vel ut med hele greia og se hva amerikanerne har slengt sammen slurvete.. :P
:)

TeslaTerje

Jeg er vel av mindretallet som har stålfjærer på bilen, på EU kontroll oppdaget dei at Høyre fjær framme er knekt helt oppe. Fekk beskjed om å bruke bilen minst mulig. Ringte Tesla Kokstad, fekk time der 28 mai, men dei er tom for leiebiler. Er det greit å bruke bilen frem til 28 mai? enn kjøre mer forsiktig når jeg veit at fjær er knekt.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

E_S

Sitat fra: TeslaTerje på onsdag 16. mai 2018, klokken 09:53
Jeg er vel av mindretallet som har stålfjærer på bilen, på EU kontroll oppdaget dei at Høyre fjær framme er knekt helt oppe. Fekk beskjed om å bruke bilen minst mulig. Ringte Tesla Kokstad, fekk time der 28 mai, men dei er tom for leiebiler. Er det greit å bruke bilen frem til 28 mai? enn kjøre mer forsiktig når jeg veit at fjær er knekt.

Så lenge den er brukket på et slikt sted at ikke vindingene blir mindre i diameter sånn at hele fjæren kan hoppe ut av øvre festet og kile seg mot karosseriet går det som oftest greit. :)

Jeg har brukt lanolinolje på fjærene (har også stål) for å beskytte litt mot rust. De koster sikkert en formue. :P
:)

Muffinman

Fillern, ikke før kommet hjem fra verksted med P85`en etter å ha kostet på rundt 20 lapper før neste feil oppstår. Tredje dørhåndtak som slutter å virke. Førerdør og høyre bak er reparert, nå er høyre foran defekt. Håndtaket går ut men døra åpner ikke, så det er vel det berømte ledningsbruddet mot mikrobryter som er ute og går tenker jeg.

Da blir det tre håndtak på 40.000km. Får se om Tesla ønsker å ta i saken, hvis ikke får det bli DIY :)

ventle

Hva er det du har fikset som kostet 20.000 (av egen lomme)? Er bilen over 5 år?


krl

Det er bør være en soleklar reklamasjonssak dersom dørhåndtakene svikter. Uavhengig av km-stand..

Jeg tviler sterkt på at Tesla får aksept for at dørhåndtak er "slitedel". Dette rett og slett dårlig kvalitet / dårlig design og dermed noe som reklamasjonsretten bør håndtere :)

Muffinman

Tesla aksepterer utbedring av dørhåndtak på reklamasjon inntil bilene er 5 år.

emurof

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. mai 2018, klokken 09:34
Tesla aksepterer utbedring av dørhåndtak på reklamasjon inntil bilene er 5 år.

Med tanke på hvor mye problemer det har vært med dem så burde det vært utvidet.

Klykken

Man har vel garanti og reklamasjon på reparasjonen også, vel? Et dørhåndtak er ment å vare lengre enn 2 år. Dvs nye 5 år fra reparasjonen, mener nå jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Starter vel ny reklamasjonsfrist, ja. Men så er det vel noe med foreldelsesfrist også. Litt usikker på hvordan det virker i praksis. Mon tro om Lunitiks lurker omkring på forumet enda  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA