Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

mskogb

Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 14:08
S75D fra september:
Skikkelige knirkelyder fra fronthjulene når jeg vrir på rattet uten at bilen ruller.
Spesielt i garasjen om morgenen når jeg skal ut.

Er dette noe jeg kan forvente at forsvinner over tid, eller er dette noe som bør bli satt på listen til jeg får en time på service?

Funnet ut av hva dette er? Jeg har det samme

cra

Er det gummien som knirker mot garasjegulvet, eller kommer det lenger oppefra?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tuxedo

Hadde samme problem med garasjegulvet på arbeidsplassen.  Problemet forsvant da jeg byttet jobb.

mskogb

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 25. oktober 2017, klokken 11:58
Hadde samme problem med garasjegulvet på arbeidsplassen.  Problemet forsvant da jeg byttet jobb.

Spørs om ikke jeg må skifte planet, for får det stort sett overalt  :o

Muffinman


Sjaugen

Ref knirkelyder ved hjulutslag stillestående:
Garasjen, og om det var vått ute på kvelden før, er nok medvirkende.
Jeg sto i en annen garasje i natt, og kan ikke huske knirking i dag morges.

Nå skal det sies at jeg byttet til vinterdekk 6. okt (nye cvc6 på nye ph turbin 19").
Har en feeling på at SC vil kommentere dette og ikke gjøre noe som helst.

Akkurat SC er jo en annen historie: tok ut bilen for en måned siden med feil på bagasjeluken, og jeg har enda ikke blitt kontakten for en time for fiks
2017 S 75D

snappy

Hadde min 2015 85D ( 83k ) inne til litt småkos i dør & vindusavdelingen , samt sjekk av ulyd ved forholdsvis frisk akselerasjon - knakking foran.
Kjapp fiks av småtingene, og bekreftet ulyd , skal skifte 2x drivaksler + en mellomaksel (?)  6 desember.

Dette blir det andre drivakselbyttet  som er litt bekymringsfullt, da antall bånn gass akselerasjoner fra 0 på dette settet  er mindre en 5...
2014 e-UP
2015 85D

Muffinman

Snakker vi bytte av akslinger som er byttet tidligere? Har du stålfjæring?

snappy

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:52
Snakker vi bytte av akslinger som er byttet tidligere? Har du stålfjæring?

Front left+right halfshaft som er byttet før + denne mellomakslingen . Luftfjæring .
2014 e-UP
2015 85D

Øggen

Mellomaksling????
Trur det må vere feil valg av ord.
Om ikkje tesla he begynnt med fordelingskasse, kardang osv,......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

Ok, lurte på fjæringstype pga at de tidligere stålfjæringene var noe høyere enn dagens slik at leddene fikk for stor vinkel og fikk redusert levetid. Det er visst derfor stålfjæringene som ble levert i år er 18mm lavere. Jeg har også byttet en "halfshaft" foran på 10-15k pga knekkelyd. Var nok tilstede fra fabrikk på min bil. Den har nå rundet 85k, og ingen ulyder eller slakk i drivverket å spore.

Jeg holder en knapp på enten feil på deler eller i monteringen. Disse skal jo egentlig holde flere 100k om de blir behandlet normalt og det ikke går hull på mansjettene.

snappy

Sitat fra: Øggen på torsdag 26. oktober 2017, klokken 13:33
Mellomaksling????
Trur det må vere feil valg av ord.
Om ikkje tesla he begynnt med fordelingskasse, kardang osv,......

Tesla fyren kalte det mellomaksling , men antar det der den aksel-forlengnings-dingsen som sees til venstre i bildet -
http://www.guideautoweb.com/en/galleries/36446/exclusive-tesla-model-s-p90d-a-high-speed-5-or-7-seat-electric-rocket-ship/?im=7
2014 e-UP
2015 85D

JorgenM

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:48
Merkelig lyd fra fronten av bilen idag, noen som har hørt om liknende?

Hadde kjørt 13 mil, jeg skulle innom et hotell mens kona satt i bilen og venta, med nøkkelen i bilen. Når jeg kommer tilbake hører jeg en høy knitrelyd fra fronten av bilen, varer ganske lenge, ca 30-40 sek. Lyden var nesten identisk med lyden i panteautomater når boksene knuses. Kona hørte det selvsagt også.

Har kjørt de 13 milene hjem igjen nå.
Ingen feilmeldinger, alt ser ut til å funke normalt (varmeapparat, luftfjæring). Dette er en RWD.

Samme forferdelige lyden idag. Skulle starte å kjøre etter en kortere stopp (akkurat som sist) og da kom denne knaselyden. Flere personer utenfor bilen som ga oss merkelige blikk...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Muffinman

Kan det være noe med mekanismen til hjørnespjeldene? De gjør seg vel et "kalibreringsutslag" i ny og ne?

JorgenM

#3149
Takk, etter å ha lest litt om de spjeldene kan det være noe med dem ja.

Måtte ut og sjekke. Begge spjeldene ser ut til å stå ca 50% åpne (skrår innover på oversiden) så da er det kanskje noe mekanisk med lukking av dem som skaper lyden..
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA