Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Hyperstress

Problemer med luke som hekter seg i pakning ble løst med ny pakning hos meg. Denne pakningen skråner mer i bakkant slik at luka ikke hekter seg fast.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

moso

Gidder du ta bilde av pakningen? Erfaringsmessig funker det bra å ha en egen formening om hva som bør gjøres før Tesla slippes løs på feilsøking..
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

DePe

Er det denne pakningen?

Hyperstress

Søkte frem papirene, og ble nå litt usikker på hva som er gjort. Mente basert på husken at pakning ble byttet.. Det var pakning i bakkant som luka hektet seg ja. Har ikke hatt noen problemer siden.

Concern: Customer states: Panoramic roof will not open properly. When its opening a loud
clunck can be heard.
Pay Type: Warranty
Corrections:
Confirmed customers concern regarding reported issue.
Lubricated the panoramic roof, performed 45 degree seal. Tested, works as designed
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

moso

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 04. mars 2017, klokken 23:41
performed 45 degree seal

Ikke lett å vite hva det er, nei, men pakning med kraftigere vinkel ville jo klart hjulpet.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Alfa Bergen

Ladeporten er løs. Se vedlagte bilde
Noen som har opplevd dette? Hadde bilen på 80 000 service hvor et av punktene var å skifte et eller annet i ladeporten. Nå har hele greia løsnet på den siden som magneten sitter. Lading går fint, men det ser jo litt rart ut. Noen som vet om det finnes en skrue, klips eller noe slikt for å feste den selv?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

lunitiks

Det der ser ikke bare rart, men stygt og uprofft ut. Send den rett i retur til SC. Påberoper de utløpt garantitid påberoper du 5 års reklamasjonsfrist etter forbrukerkjøpsloven - for *sånn* ska'dekke'verra
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Vet ikke om det er en feil, men legger det her likevel. På vår 2015 85D høres stadig en hvinende vifte fra den store skjermen, akkurat som fra en laptop som jobber på spreng. Aldri hørt lignende fra 2013-modellen eller et greit antall andre TMS jeg har kjørt. Flere som har merket noe slik på sin bil?

Tuxedo

Hvordan vet du at det er en hvinende vifte?  Har hørt mye rart av hvining i mitt liv, men det har bare unntaksvis skyldes en vifte.

Muffinman

Vel, jeg har hørt et betydelig antall laptop`er under last de siste 15 årene og denne lyden høres ut som en variant av dette. Kommer også fra skjermen, og starter ikke før bilen har vært på noen minutter.

lunitiks

Er jo kjølevifte(r) i MCUen. Har derimot aldri hørt den selv. PX2-enheten i AP2-biler derimot, den er merkbar.

"Hvining" er uansett neppe tilsiktet. Spørsmålet er om du klarer å gjenskape dette kontrollert, og om du i så fall tar risikoen med å sende bilen til opphøg... eh, service senteret for fraplukkings av dashbordet ditt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Kan jo være så enkelt at en bug medfører en eller annen prosess som looper, og at det løses ved neste oppdatering. Tenker jeg tar det lugnt så lenge.

dosmont

Noen av dere som opplever problemer med styringen på bilen, når mann skal svinge skarpt? Opplever bilen som farlig å kjøre med hvis mann ikke vet om det eller glemmer at den er sånn.

Har også fått feilmelding på at 12v batteri må skiftes.

Er opplevelsen deres at det tar lang tid å bli kontaktet av SC Trondheim etter at de har fått beskjed fra telefonsupporten til Tesla? Har prøvd å få tak i de hele forrige uke. 
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Muffinman

Begge våre biler får "Park Assist Disabled" når det er kulde, men det har til nå begynt å fungere igjen når ting har fått tint seg. Hadde en runde med verksted på P85`en første vinteren uten at man fant noe feil. Etter siste kuldeperiode er feilen fremdeles er der ved kjøring forover i sakte fart på P85`en. Av det antar jeg det er noe krøll med sensor eller ledningsnett foran. Har prøvd reset uten hell.

For øvrig tredje feilen på bilen så langt i år (dørhåndtak, laderbytte og nå dette).

Noen som har fått reparert parkassistansen på sine biler og kan si konkret hva det er som feiler?

VAG

Jepp
Hadde feilmelding som kom og gikk. Byttet alle park. sensorer i front pga. at det var vann i dem, sa Tesla.

Fungert fint etter det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA