Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

alda

Om din sak DePe hade eskalerats lite högre upp i systemet hos Tesla är jag övertygad om att man hade tagit affære - det här är ju helt hårresande!

Tesla tappar otroligt i anseende om det blir känt av flera att detta kan förekomma. 
Dessvärre låter det som av det du beskriver som att din bil är ett "lost case" - det kommer ju bara nya fel hela tiden... Men Tesla måste oavsett rydda opp i det här, annars kan det slå tilbaka på dom "big time"...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

DePe

Sitat fra: alda på fredag 17. februar 2017, klokken 13:33
Om din sak DePe hade eskalerats lite högre upp i systemet hos Tesla är jag övertygad om att man hade tagit affære - det här är ju helt hårresande!

Tesla tappar otroligt i anseende om det blir känt av flera att detta kan förekomma. 
Dessvärre låter det som av det du beskriver som att din bil är ett "lost case" - det kommer ju bara nya fel hela tiden... Men Tesla måste oavsett rydda opp i det här, annars kan det slå tilbaka på dom "big time"...

Er enig i at bilen er en lost case.. Tenker at jeg har gitt dem nok sjanser til å utbedre feilene. Venter nå på svar fra dem, men tenker at omlevering er på tide. Skal gi dem noen dager og se om jeg får noe svar. 

Så tar jeg det videre derifra. Er rimlig lei alle feilene nå og de forventer at jeg "lever med det".

@Dainai

"Och hur mycket tid har du inte brukt på detta hittils?  ;D För din del vill det vara värt att dra till Brumunddal, de ordner  :+1:"

Er forsovidt enig i det, men Tesla Skøyen må selv rydde opp i rotet sitt og kvalitetsikre jobbene de utfører. Synes ikke nivået på allle teknikerene er til å skryte av. (Med tanke på arbeidsvilje)


PS:
Er det flere der ute som har opplevd det jeg opplever?

arv

Noen får en mandagsbil. Min 2013 har elting blitt fixet fort. Speil, knirk i takluke, dugg i ryggelys,  og nå etter 60000, skal DU byttes.. kjempefornøyd med bil og service.
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

DePe

Sitat fra: arv på fredag 17. februar 2017, klokken 20:26
Noen får en mandagsbil. Min 2013 har elting blitt fixet fort. Speil, knirk i takluke, dugg i ryggelys,  og nå etter 60000, skal DU byttes.. kjempefornøyd med bil og service.

De har prøvd å fikse min også.. men, det har ikke vært vellykede forsøk.
De har brukt/fått mellom 5-9 forsøk pr feil. Speil, panoramatak,dugg, du, dørhåndtak... som sagt.. allerede 21++ ganger har den vært inne hos dem, 3 gamger i januar. samt en liste som blir lengre og lengre daglig. Det at de ikke har fått det til er ikke det som plager meg mest, men at de har skadet folie og interiør mens de har holdt på med rep.av panorama, montering av midtkonsoll osv og "ikke" sett det, satset på at jeg ikke legger merke til det er det som irriterer meg mest.


Er ellers storfornøyd med bilen..

DePe

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 16. februar 2017, klokken 21:20
Dette er jo helt hårreisende DePe...

Etter så lang tid med så mange problemer som kommer igjen og igjen så er det rett og slett ikke holdbart å drive med dette ikke ringe tilbake / svare på e-post tullet. Helt idiotisk at de ikke tar ansvar på eget initiativ. Du bør kreve skriftlig tilbakemelding innen en gitt frist hvor de går gjennom hvert enkelt problempunkt på listen og sier hva de planlegger å gjøre for å fikse problemet og når det forventes være i orden.

Er du/har du vært NAF medlem mens dette har pågått? Hvis så ville jeg tatt en prat med dem om advokatbistand, og så vurdert videre rettslige skritt utifra hvilke råd de gir.

Gremmes over slik slett behandling... like dumt som firmaet som måtte sende inn konkursbegjæring for et skarve krav på 1500,-...

Har ikke vært NAF medlem, men har snakket med en forbruker rettigheter Advokat, Forsikringsselskapet dekker 80℅ av utgifter jeg måtte ha hvis jeg tar det videre. 

Jeg tenkte å gi dem ut neste uke, får så ringe dem på mandag og spørre hva de driver med.. 

Begynner å bli lei hele greia.  :/

DePe

Sitat fra: DePe på fredag 17. februar 2017, klokken 20:10
Sitat fra: alda på fredag 17. februar 2017, klokken 13:33
Om din sak DePe hade eskalerats lite högre upp i systemet hos Tesla är jag övertygad om att man hade tagit affære - det här är ju helt hårresande!

Tesla tappar otroligt i anseende om det blir känt av flera att detta kan förekomma. 
Dessvärre låter det som av det du beskriver som att din bil är ett "lost case" - det kommer ju bara nya fel hela tiden... Men Tesla måste oavsett rydda opp i det här, annars kan det slå tilbaka på dom "big time"...

Er enig i at bilen er en lost case.. Tenker at jeg har gitt dem nok sjanser til å utbedre feilene. Venter nå på svar fra dem, men tenker at omlevering er på tide. Skal gi dem noen dager og se om jeg får noe svar. 

Så tar jeg det videre derifra. Er rimlig lei alle feilene nå og de forventer at jeg "lever med det".

@Dainai

"Och hur mycket tid har du inte brukt på detta hittils?  ;D För din del vill det vara värt att dra till Brumunddal, de ordner  :+1:"

Er forsåvidt enig i det, men Tesla Skøyen må selv rydde opp i rotet sitt og kvalitetsikre jobbene de utfører. Synes ikke nivået på allle teknikerene er til å skryte av. (Med tanke på arbeidsvilje)


Fikk nå en mail fra Ny service manager på Tesla skøyen.

Hvor han lister opp punktene som jeg har sendt inn, det er nå:
•   Periodiske ladeproblemer
         
        Hverdagslige...

•   Vindsus ( kan du spesifiserer litt nærmere eksakt hvilket vindu var litt vanskelig å se )
       
        Passasjer vindu foran. Tekniker isolerte dørene pga luftrekk fra dørhåndtakene uten at dette hjalp.
        Luften/vinden kommer inn fra mellom dørtrekk og dør. kommer inn Gjennom dørhåndtak ved kjøring over     
        90/100. Høres mest på dette vindu, men gjelder alle sammen

•   Filt som har løsnet på Høyere sidespeil
         
        Her er det ikke kun filt som har løsnet, men speilet åpner lukker/åpner skeivt ser det ut som.
        Hele dekselet sitter løst og må festet på plass daglig (Speil byttet i januar)

•   Dørhåndtak førerdør  som lager lyd når det lukkes
       
        Fører og bak. Begge på venstre (Fører) siden. Når det åpnes / lukkes
        Skrape/knirkelyd.

•   Gummilist rundt soltak som er løst+ Muggdannelse i Panoramataket
           
         Ble i august lovet 2.gen panotak, de tok inn bilen i oktober?
         og sa at taket ble byttet.
         For 2 uker siden var jeg på Service Senter Oslo North Grorud. Tekniker så på og sa:
         Her er eneste løsningen å bytte til 2.gen panoramatak siden det ikke har blitt gjort enda??????????
         
         Har flere ganger opplevd at noe blir "gjort", men så går det en uke så kommer feilen tilbake.

         Sist gang det ble gjort noe med Panotaket så det/ser ut som om ett barn har satt det sammen, alt sitter           
         skeivt. Alle plasttrims sitter ujevt mot hverandre.

•   Kupelys

         Etter vask så blir det stående på i flere dager...
         Det dimmes sakte men sikkert ned til det slukker helt.
         Lyset er forstyrende og gjør det farlig å kjøre når det er mørkt
         Her er bilvaskbiten en viktig del i mailen, det må være fukt som fører til lekkasjespenninger som igjen   
         tenner lyset.  = Elektro 1on1 
         Justering og bytting vil ikke ha noen effekt her da det er elektronikkfeil/vannskade

•   Merker i baksetet
        Skadet setene under service på Panoramatak/headliner

•   Merker i passasjersetet
        Skadet setene under service på Panoramatak/headliner
       
•   A-pillar trim lower
        Tilpasningen på hele trimmen rundt dører er ujevn etter service/rep timer

•   IP-lower right instrument panel trim
        Skadet av tekniker under montering av midtkonsoll

•   IP- lower left instrument panel trim 
        Skadet av tekniker under montering av midtkonsoll
             
•   HVAC
       
        Kald luft kommer fra førerside ved bein.
        Jeg har bilder tatt med Thermokamera
        Forskjellen er opp mot 20 grader


        Så 12? punkter + noen små greier.. ca 15/17 tilsammen
        Det med punkter foran er det han har skrevet, jeg har kommentert under.
       
        Sendte han ett utfyllende svar med mine ønsker
        og om kommentar på hvert punkt.

        Har også nevt at omlevering til en tilsvarende brukt, men uten feil kan aksepteres.
         
        Holder dere oppdatert. Føler at hvordan de takler denne saken vil vise hvordan de egentlig
        behandler kunder som har problembiler. Om de dumper problemene på kundene eller om de tar ansvar


         

DePe

Sitat fra: DePe på lørdag 18. februar 2017, klokken 11:41
Sitat fra: spirrevipp på torsdag 16. februar 2017, klokken 21:20
Dette er jo helt hårreisende DePe...

Etter så lang tid med så mange problemer som kommer igjen og igjen så er det rett og slett ikke holdbart å drive med dette ikke ringe tilbake / svare på e-post tullet. Helt idiotisk at de ikke tar ansvar på eget initiativ. Du bør kreve skriftlig tilbakemelding innen en gitt frist hvor de går gjennom hvert enkelt problempunkt på listen og sier hva de planlegger å gjøre for å fikse problemet og når det forventes være i orden.

Er du/har du vært NAF medlem mens dette har pågått? Hvis så ville jeg tatt en prat med dem om advokatbistand, og så vurdert videre rettslige skritt utifra hvilke råd de gir.

Gremmes over slik slett behandling... like dumt som firmaet som måtte sende inn konkursbegjæring for et skarve krav på 1500,-...

Har ikke vært NAF medlem, men har snakket med en forbruker rettigheter Advokat, Forsikringsselskapet dekker 80℅ av utgifter jeg måtte ha hvis jeg tar det videre. 

Jeg tenkte å gi dem ut neste uke, får så ringe dem på mandag og spørre hva de driver med.. 

Begynner å bli lei hele greia.  :/

Ny mail idag:

De har sett i logg at jeg har feil på 12V batteriet :) :+1:

DePe

#2827
På tide med ny update..  var innom Tesla Service pga ladeproblemer igår. ventet i kø der var 1 time+ 1 time service..  fikk beskjed om at var noe galt med latchen på ladeporten, de rekalibrerte denne.. Forventet at alt var ok.  Plugget inn bilen idag.. samme problem  :( ::).. Har nå også daglige problemer med sviktende bremser.. venter fortsatt på svar fra Tesla ang. hva de har tenkt å gjøre med bilen..  :+1:


(En haug med sitater, dobbeltsitater, trippelsitater er slettet, da det ikke beriker innlegget, men derimot gjør det vanskelig å følge med. Forum admin)

Hodetelefoner

#2828
Sitat fra: DePe på onsdag 01. mars 2017, klokken 00:32
På tide med ny update..  var innom Tesla Service pga ladeproblemer igår. ventet i kø der var 1 time+ 1 time service..  fikk beskjed om at var noe galt med latchen på ladeporten, de rekalibrerte denne.. Forventet at alt var ok.  Plugget inn bilen idag.. samme problem  :( ::).. Har nå også daglige problemer med sviktende bremser.. venter fortsatt på svar fra Tesla ang. hva de har tenkt å gjøre med bilen..  :+1:
Sviktende bremser er fordi du ikke bruker bremsene.. Ikke noe å klage på..


(En haug med sitater, dobbeltsitater, trippelsitater er slettet, da det ikke beriker innlegget, men derimot gjør det vanskelig å følge med. Forum admin)

rsomby

Første feilmelding dukket opp for et par dager siden. Tesla skal se på det i løpet av dagen

Øyvind.h

Features unavailable fikk jeg en morgen hvor bilen hadde stått med fronten mot solen et par timer. Skarp lav morgensol og bil i oppoverbakke som pekte rett mot solen. Men meldingen forsvant senere samme morgen etter en kjøretur. Om meldingen ikke forsvinner etter kjøring eller reset er det nok en sensor på bærtur.

På vei hjem fra fjellet på søndag fikk jeg meldingen «front radar visibility reduced» eller noe sånt og fikk ikke aktivert autopilot. Antakelig fordi hele radaren var dekket av et tykt snølag. Snøen smeltet underveis på turen slik at AP ble tilgjengelig igjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

rsomby


rmr

Takluke problemer. I november opplevde jeg at takluken ikke åpnet seg som den skulle (åpnet seg halvveis i Ventilation stilling), da ble løsningen full oppsmurning at takluken på service i desember -16 og det fungerte , luken fungerte igjen som den skulle.

Nå i februar i forbindelse med montering av takstativ , testet jeg takluken kun for moro skyld , og da fungerer det ikke igjen , den åpner seg kun ca. 0,5 cm , så da var det på nytt å kontakte Tesla.

Noen andre som opplever dette? Har Gen.1 takluke. Noen som har fått byttet gen 1 til gen 2?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

TeslaTerje

Har fått byttet hele soltaket når jeg hadde samme problem, det var rett før generasjon 2 kom. Var Riss bilglass som byttet.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

rmr

Sitat fra: TeslaTerje på onsdag 01. mars 2017, klokken 11:22
Har fått byttet hele soltaket når jeg hadde samme problem, det var rett før generasjon 2 kom. Var Riss bilglass som byttet.

Takk for innspill! Nøyaktig samme problem?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA