Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Lysregulering fungerer fint den. Nesten litt irriterende at den justerer så ofte som den gjør.  Regulerer ned fint i tunellen ved ryen. Så hastighet er ikke et problem.

Øyvind.h

Lysregulering er marginalt bedre enn før med denne trege trinnvise nedjusteringen. Dvs bedre en ingenting. Men den burde justert raskt og effektivt slik alle andre biler gjør.

En kamerat som nylig kjøpte Tesla sa det var noe galt med dimmingen i hans bil. Den dimmet ikke.... Måtte fortelle at det ikke er dimming i Teslaen slik andre biler har, men at vi krysser fingrene for en dag i fremtiden  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

boppus

Autodimming er svært nært "virker ikke", jmf. andre biler.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Filip86

Airbagen på passasjer siden koblet seg ut i 15 sekunder på bilturen vår opp til Trondheim. Ringte tesla og de finner ikke noe i loggene. Men jeg har bedt om at bilen skal inn på sjekk da jeg anser dette som rimelig alvorlig.
Vi merker også at ved 115 km/t så kommer det en markant elektrisk lyd foran (har en D). Er dette normalt? Kan ikke si å ha lagt merke til det på de mange prøveturene vi har hatt med andre biler vi har lånt fra tesla.

Også er det litt mindre alvorlige ting :
- ulakkert overflate på venstre dør hengsel (blitt verre og verre siden onsdagen når vi hentet bilen)
- noe som kan se ut som vannlekkasje fra bakluke (nederst på luka på den svarte plasten)

petersv

Sitat fra: Filip86 på mandag 04. juli 2016, klokken 10:46
Airbagen på passasjer siden koblet seg ut i 15 sekunder på bilturen vår opp til Trondheim. Ringte tesla og de finner ikke noe i loggene. Men jeg har bedt om at bilen skal inn på sjekk da jeg anser dette som rimelig alvorlig.
Vi merker også at ved 115 km/t så kommer det en markant elektrisk lyd foran (har en D). Er dette normalt? Kan ikke si å ha lagt merke til det på de mange prøveturene vi har hatt med andre biler vi har lånt fra tesla.

Også er det litt mindre alvorlige ting :
- ulakkert overflate på venstre dør hengsel (blitt verre og verre siden onsdagen når vi hentet bilen)
- noe som kan se ut som vannlekkasje fra bakluke (nederst på luka på den svarte plasten)

Hva mener du med "blitt verre og verre siden onsdagen når vi hentet bilen"?

Filip86

Sitat fra: petersv på mandag 04. juli 2016, klokken 13:13
Sitat fra: Filip86 på mandag 04. juli 2016, klokken 10:46
Airbagen på passasjer siden koblet seg ut i 15 sekunder på bilturen vår opp til Trondheim. Ringte tesla og de finner ikke noe i loggene. Men jeg har bedt om at bilen skal inn på sjekk da jeg anser dette som rimelig alvorlig.
Vi merker også at ved 115 km/t så kommer det en markant elektrisk lyd foran (har en D). Er dette normalt? Kan ikke si å ha lagt merke til det på de mange prøveturene vi har hatt med andre biler vi har lånt fra tesla.

Også er det litt mindre alvorlige ting :
- ulakkert overflate på venstre dør hengsel (blitt verre og verre siden onsdagen når vi hentet bilen)
- noe som kan se ut som vannlekkasje fra bakluke (nederst på luka på den svarte plasten)

Hva mener du med "blitt verre og verre siden onsdagen når vi hentet bilen"?

Hengslet er lakkert i hvitt, da bilen er hvit. Ved overtagelse stusset jeg over noe som så ut som 3 "flekker" på rundt 10-25mm i diameter som stakk litt ut av metallet og ikke var lakkerte. DS tok med to mekanikere, som også konkluderte med at det ikke skulle være slik, og ville bare legge over dekkstift som en permanent fix, men dette skulle de ta på første service.
Med "verre og verre" så mente jeg at man kan tydelig se at ved åpning og lukking av døren siden onsdag, så har metallet gnisset mot hverandre og skraper således bort lakken. Det er ikke slik på passasjersiden.

Skal se om jeg får tatt bilder av det, da det er litt vanskelig å forklare.

Fikk for øvrig time 9 august for å se på airbagen, håper bare det var en feil i elektronikken, og at den fysisk ikke ble deaktivert...

Øggen

Hei Filip86
Kan det ha seg at du hadde meget lav rekkevidde igjen da airbag lampa lyste?
Typ under 30 km?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

Har også hatt ukontrollert blinking av airbag-symbolet samtidig om den store skjermen hikket litt. Skjedde dagen etter oppdatering. Alt ok etter et par runder med svenskeknappen (85D).

Filip86

Sitat fra: Øggen på mandag 04. juli 2016, klokken 15:17
Hei Filip86
Kan det ha seg at du hadde meget lav rekkevidde igjen da airbag lampa lyste?
Typ under 30 km?
Tror vi hadde rundt 180km typical, sånn ca.

Øggen

Sitat fra: Filip86 på mandag 04. juli 2016, klokken 16:17
Sitat fra: Øggen på mandag 04. juli 2016, klokken 15:17
Hei Filip86
Kan det ha seg at du hadde meget lav rekkevidde igjen da airbag lampa lyste?
Typ under 30 km?
Tror vi hadde rundt 180km typical, sånn ca.

Ok, opplevde nemlig at airbag lampene kom på når rekkevidda var lav på min P85 iallefall.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Tuxedo

Offff...med to uker igjen til ferie, så slutter A/C å kjøle.  Dette er tredje gang siden jeg mottok bilen for 2 1/2 år siden.  Første gang fyllte de opp igjen med kjølemedium, andre gang byttet de i tillegg noen deler i håp om å stoppe lekkasje.

Med 3 - 6 mnd ventetid på verkstedstime, kommer jeg nok til å ha fungerende kupekjøling når vinteren nærmer seg, som vanlig  :(

Noen som har erfaringer med utenlandske servicesentre, f.eks. Danmark?  Kan være et alternativ hvis de har kortere ventetid.

Ljosdal

Min AC røk i Frankriket ifjor sommer, selvfølgelig helt i starten på en mnd ferie... Det er ikke å anbefale med barn i bilen. Jeg hadde forlangt dette som en akutt time!

Til dagens tema..
Telsa skulle korrigere chromelisten som går rundt vinduene på begge sider da de ikke var helt i linje med bilen. Var slik at microfiberfilla ofte hang seg fast der. Det fikk dem til med masse klemmer og lim. Men det skulle vise seg da jeg kom hjem at jeg la merke til at hele bakskjermen på begge sider var kraftig oppskrapt i lakken. Så ut som de har subbet inntil bilen med klær og dratt slanger/ledninger etter bilen.. Jeg takke også ja til min siste vask hos Telsa. Jeg så til min forskrekkelse at de gikk over HELE bilen med EN liten microfiberklut og en sprayvoks. Fra Teslas lounge area som de så fint kaller det er det stort glass med godt innsyn til verkstedet.
Ripene hadde jeg tenkt å vise Telsa på mandag, med det var for sjenerende å kjøre hele helgen med dette så jeg rubbet det bort selv.

Og vinduene langs bilen er også helt utav linje. Da det lille bak, sidevinduet og B-stolpen utvendig. Ser utsom noe er ikke helt i hakk for å si det sånn. Flere mm innover jo lenger bak man ser.. Jeg blir helt matt. Reiser på ferie til Frankriket igjen på fredag, og vil ha en strøken bil på ferie.

God helg, hilsen frustrert!
Svart P85 Signature #88

mj

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 07. juli 2016, klokken 17:15
Offff...med to uker igjen til ferie, så slutter A/C å kjøle.  Dette er tredje gang siden jeg mottok bilen for 2 1/2 år siden.  Første gang fyllte de opp igjen med kjølemedium, andre gang byttet de i tillegg noen deler i håp om å stoppe lekkasje.

Med 3 - 6 mnd ventetid på verkstedstime, kommer jeg nok til å ha fungerende kupekjøling når vinteren nærmer seg, som vanlig  :(

Noen som har erfaringer med utenlandske servicesentre, f.eks. Danmark?  Kan være et alternativ hvis de har kortere ventetid.

I Kr.Sand er det vel ca 2-3 ukers ventetid tror jeg. Ta kontakt med de der.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

overlay

Sitat fra: Ljosdal på fredag 08. juli 2016, klokken 20:45
Min AC røk i Frankriket ifjor sommer, selvfølgelig helt i starten på en mnd ferie... Det er ikke å anbefale med barn i bilen. Jeg hadde forlangt dette som en akutt time!

Til dagens tema..
Telsa skulle korrigere chromelisten som går rundt vinduene på begge sider da de ikke var helt i linje med bilen. Var slik at microfiberfilla ofte hang seg fast der. Det fikk dem til med masse klemmer og lim. Men det skulle vise seg da jeg kom hjem at jeg la merke til at hele bakskjermen på begge sider var kraftig oppskrapt i lakken. Så ut som de har subbet inntil bilen med klær og dratt slanger/ledninger etter bilen.. Jeg takke også ja til min siste vask hos Telsa. Jeg så til min forskrekkelse at de gikk over HELE bilen med EN liten microfiberklut og en sprayvoks. Fra Teslas lounge area som de så fint kaller det er det stort glass med godt innsyn til verkstedet.
Ripene hadde jeg tenkt å vise Telsa på mandag, med det var for sjenerende å kjøre hele helgen med dette så jeg rubbet det bort selv.

Og vinduene langs bilen er også helt utav linje. Da det lille bak, sidevinduet og B-stolpen utvendig. Ser utsom noe er ikke helt i hakk for å si det sånn. Flere mm innover jo lenger bak man ser.. Jeg blir helt matt. Reiser på ferie til Frankriket igjen på fredag, og vil ha en strøken bil på ferie.

God helg, hilsen frustrert!

Akkurat det samme som skjedde med meg sist gang! Pluss at de lagde dypere riper på bakfanger og tak, og skallet av lakken på døren....

TeslaSvein63

Velkommen i klubben, holdt jeg på å si. Jeg er temmelig sikker på at vi her snakker om Tesla på Grorud. Jeg har hatt en helvetes kamp med dem for å rette opp raseringen av bilen etter at den har vært hos dem, flere ganger. Den så ikke ut. Fullstendig opp ripet. Det så ut som om skitne slanger var dratt over den på hele bakpart og sider bak. Skader på felgene og mye mer. En gang jeg var der tidlig så jeg det var ett lite møte i verkstedet og 3 karer sto å lente og gnudde seg på en bil, mens 2 stykker satt i åpningen bak og "dinglet". Jeg har gang på gang sagt det til dem at de må få på plass rutiner som hindrer slikt og at de må ha tildekningen av bilen/e under arbeid. Det virker ikke som om det glir inn. En gang ble jeg så forbannet etter å ha sagt at bilen ikke skulle vaskes eller poleres (den var nypolert, blank og fin), men da jeg fikke den igjen, så var alle mellomrom i lister, lykter og paneler fylt opp med polermiddel og bilen var ripete igjen. De måtte øyeblikkelig hente den på min arbeidsplass og levere lånebil. Selv etterpå var det masse rester etter polermidelet som jeg måte fjerne selv over tid. Jeg tror det er slik de gjør det, at etter arbeid blir bilene polert for å fjerne all oppskarapingen de påfører bilen under arbeid, men det går jo ikke å få det bort så enkelt når det er grovt. Var på service for bare 3 uker siden og da ble skiftet noe tetninger i ac, i følge papirene, uten at jeg hadde meldt inn noe feil på den. Sikkert vel og bra det, men 3 dager etterpå blåste det ikke kaldt lengre. i over 2,5 år minst, har jeg gang på gang formidlet til denne gjengen om at wi-fi ikke fungerte. Hver gang står det testet og funnet i orden. Sist gang forlangte jeg at bilen ble kjørt inn på verkstedet deres og teste wi-fi med meg tilstede og ganske riktig så virket det ikke. Da ble det endelig byttet en antenne / kopling i høyre speil og da for første gang virket det. De makter ikke å høre etter, eller at det er blitt slik at ting skal treneres til garantien går ut. Jeg sliter med vibrasjoner i bilen som teknikerne innrømmer å kjenne under testkjøring med meg på. Det har jeg opptak av, men når bilen er ferdig er det samme ordlyden, testet og funnet i orden, balansering av dekk. Når man prøver å kommunisere med ledelsen om dette, så hisser de seg opp, spesielt ett kvinnemenneske der som ikke er spesielt teknisk og kundevennlig. Det ble ikke Tesla på ferie i år grunnet vibrasjoner og ikke virkende AC. Bilen var inne bare noen dager før ferien. De skal få på pungen etter ferien. Da blir det gjenlevering av bil. De fikk siste sjansen og jeg har gjort dem oppmerksom på dette flere ganger at det kommer til å skje om ikke det blir orden. Nok er nok. Veldig synd for jeg liker den jo også. konseptet er genialt, men man kan ikke la livet bare dreie seg om å få reparert bilen. Man har jo tapt 10 tusenvis av kroner også bare på bring og hent i tapt arbeid. Hvis noen kan gi et tips om noen som kan bistå i gjenleveringsprosessen taes det i mot med takk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA