Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

mj

Jeg opplever at det stadig blir utvendige riper i sidevinduene. Høyre bak er det ganske mye på. Har ikke opplevd liknende på tidligere biler. Det ser ut til at sand og skitt fester seg mellom glass og list. Ser ut til at listen er bestående av noe slags filt i stedet for gummi som på andre biler. Må være en konstruksjonsfeil og jeg skal ta det opp med Tesla. Skal ikke bli masse riper på en bil som ikke er 1 år gammel ennå.
Andre som opplever det samme ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Asarin

Sitat fra: mj på onsdag 06. mai 2015, klokken 12:22
Jeg opplever at det stadig blir utvendige riper i sidevinduene. Høyre bak er det ganske mye på. Har ikke opplevd liknende på tidligere biler. Det ser ut til at sand og skitt fester seg mellom glass og list. Ser ut til at listen er bestående av noe slags filt i stedet for gummi som på andre biler. Må være en konstruksjonsfeil og jeg skal ta det opp med Tesla. Skal ikke bli masse riper på en bil som ikke er 1 år gammel ennå.
Andre som opplever det samme ?

Mange som opplever det samme. Er ikke skitt eller møkk, er noe med dørhandtakfester eller noe slikt i døra som er litt ute av plass - som presses inn på glasset.

Har det selv. :/
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

mj

Det forklarer sikkert de lange kraftige ripene men ikke alle de små jevnt fordelte langs hele vinduet som er akkurat  under listen den ene cm som vinduet går opp og ned ved åpning av dør.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Patosan

Sitat fra: mj på onsdag 06. mai 2015, klokken 12:22
Jeg opplever at det stadig blir utvendige riper i sidevinduene. Høyre bak er det ganske mye på. Har ikke opplevd liknende på tidligere biler. Det ser ut til at sand og skitt fester seg mellom glass og list. Ser ut til at listen er bestående av noe slags filt i stedet for gummi som på andre biler. Må være en konstruksjonsfeil og jeg skal ta det opp med Tesla. Skal ikke bli masse riper på en bil som ikke er 1 år gammel ennå.
Andre som opplever det samme ?

Fick samma på dörrar fram.
Efter jag sa ifrån så bytte de glas och justerade lite, och nu har jag inte haft problem på över ett år.
VIN 15026

LinkedIn

Muffinman

#1384
Sitat fra: mj på onsdag 06. mai 2015, klokken 13:21
Det forklarer sikkert de lange kraftige ripene men ikke alle de små jevnt fordelte langs hele vinduet som er akkurat  under listen den ene cm som vinduet går opp og ned ved åpning av dør.
De små fikk jeg i løpet av de første månedene. Min bil er fra 2013, tror ikke patenten er endret på nyere biler. De ville se på det igjen, men jeg er ikke så sikker på at det er noen vits å bytte ruter hvis årsaken ikke elimineres. Har uansett kjørt såpass langt at jeg ikke har noen nybil lengre og slik sett stikker vel ripene seg mindre og mindre ut.

Har også byttet vinduer pluss div pga de lange ripene.

Martinius

Jeg fikk bilen i påska og har kjørt 300 mil. I dag ville ikke høyre bakdør lukke seg. Det vil si, den lukka seg men spretter opp igjen umiddelbart. Hvis jeg er kjapp og låser bilen så spretter ikke døra opp før jeg skrur den på igjen.. Ringte tesla og de ba meg skru av bilen. Det hjalp ikke. Fant ut at hvis jeg hadde bilen i Drive og fikk en annen person til å lukke døra så kunne jeg kjøre av gårde. Jeg fikk beskjed om at jeg vil bli kontaktet for servicetime og nevnte da dugg i ryggelys også. Håper på kort ventetid...

Tuxedo

Prøvd reset av skjermen?  Dvs holde begge scrollhjulene inne til skjermen blir svart?

petersv


Martinius

Ja, forsøkte "soft reset" av skjermen flere ganger, og power off, uten at det hjalp. Jeg satt på barnesikring også, men det hjalp heller ikke. Virker som den henger seg i forbindelse med at bilen åpnes og står i "car off modus". Med en gang den er på så forsvinner feilen. Døren holdt seg lukket i dag tidlig så mye mulig feilen har forvunnet av seg selv. Fikk uansett verkstedtime om en uke så Tesla kan se på det da, sammen med dugg i lyktene bak. Veldig bra service på telefon og mail av Tesla!

Roma

Er det noen som har vannansamling i ladelukeåpningen?

For å forklare hvor det er: Åpne ladeluka di. Se ned i åpningen mellom bilskjermen og den gummipakningen som sitter i nedre kant av ladekontakten. Her har jeg konstant et vannreservoar  ???

Muffinman

#1390
Vet ikke om jeg har vann der, men nå er ladeluka løsnet igjen  >:(

Nederste del av hengslingen består av en "stift", og den har beveget seg litt opp. I vinter løste jeg det ved å kneppe den på plass med et skrujern, men nå henger og slenger det igjen.

NilsRo

Fikk på nye felger/dekk i dag. Bestilte med gammel type sensor som skal passe. Fikk feilmelding rimelig raskt, og får ikke resatt sensorer. Noen som vet hva som er mest trolig feil? Defekt sensor, eller ligger feilen i bilen?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

sn0le

Basert på en annen tråd her inne, du har ikke vinterdekka fremdeles liggende i bilen?
Og du resetter på korrekt måte, dvs kjører i mere enn 40km/t i opptil 10 minutter?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

NilsRo

Nei, vinterdekk ligger igjen på dekkhotell der jeg kjøpte dekkene. Prøvd å resette i mange ganger i over 40 km/t i over 10 min.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

sn0le

Merkelig.
Min dekkleverandør anbefalte meg å kjøpe sensor hos Tesla for å være sikker på at det ble rett type.
Hvor kjøpte du dine?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA