Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Sjøhyene

Har selv aldri opplevd lekkasje fra soltaket, men uff det der hørtes skikkelig kjedelig ut. Etter hvor mange reparasjons forsøk er det man kan kreve å få en ny bil? Tror du bare må mase og mase til de tar den inn igjen. Hvis du forklarer at bilen omtrent ikke er kjørbar når det regner bør de skjønne alvoret å få ut fingern.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tuxedo

Det der så skrekkelig ut  :o  Selv har jeg ikke hatt problemer med lekkasje fra panoramatak (bank i bordet).

Teslaihan

Fra NAF:

SitatEtter forbrukerkjøpsloven har selger som den store hovedregel kun to forsøk på å rette samme mangel. Selgeren kan imidlertid hvis særlige grunner gjør seg gjeldende ha krav på flere forsøk, om slike særlige grunner foreligger må vurderes konkret i det enkelte tilfellet. Klarer ikke selgeren å rette mangelen på sine forsøk, kan man benytte lovens andre beføyelser.

Her er det vell ikke noen særlige grunner.. Får printe ut dette og ta det med innom SC.

F_P

Sitat fra: snurrehue på mandag 27. oktober 2014, klokken 20:21
Sitat fra: F_P på mandag 27. oktober 2014, klokken 18:59
Da knakk to av dekslene på taket over festepunktene til takstativet. Det ene var knekt når jeg skulle sette på stativet. Knekt ved utlevering? Det andre knakk når jeg tok av stativet. Skikkelig kvalitetsplast  ::)

Been there done that. Begynner å bli ganske mange måneder siden Tesla mente nye og bedre deksler skulle komme. Min 3 måneder gamle bil burde ha vært "friskmeldt", men har allerede fått byttet et par knekte deksler.

Må nå le litt av svaret jeg fikk på forespørselen som ble sendt inn. Det lød sånn ca. sånn som dette:
"Vi har ikke tid til drop-in. Beklager, ha en god dag".

Nå er dette en fillefeil som selvfølgelig ikke betyr allverden, men det ble altså ikke presentert en løsning. Det holder ikke. Svarte bare at jeg kommer innom og henter 2 nye deksler og bytter de selv.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Har ikke soltak selv, men har hatt noen loanere med denne finessen. To av dem knirket under kjøring selv om de hadde fått tape og den tredje hadde glipe i bakkant av luka. Er nok en del krøll med disse.

mj

Jeg hadde lekkasje, men det ble fikset på Drammen Karosseri og ser ut til å holde tett. Hvis jeg forstod dem riktig der, skulle det komme folk i fra USA for å se på hvordan de fikset lekkasjene på bilene da de hadde gode resultater med rep. Er ca 2 mnd siden
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

sven erik

Sitat fra: Teslaihan på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 12:51
Nå begynner jeg å bli veldig lei. Soltaket lekker mye vann. Jeg åpner det aldri, og har det egentlig kun for å kunne montere skistativ på taket. Bilen har vært inne 2 ganger for å få dette fikset allerede, men bilen lekker ennå. Parkerer i garasje om natten, men det holder at bilen står ute i 30 min før jeg kommer tilbake til vann i setene og gjennomvått alkantra i taket. Forøvrig får jeg og madammen rett som det er vann i hodet mens vi kjører, sist i mengde nok til at det nærmest oppstod panikk midt i en rundkjøring og vi måtte rett hjem å skifte klær. Nå vil ikke hun bruke bilen selv lenger :(

Er det bare meg som har fått en mandagsbil, eller opplever dere andre med soltak også lekkasjer? Det kan virke som helning ved parkering har noe å si, men det er ikke store utslagene som skal til før det kommer inn.

Tesla service Stavanger sier selv at dette kan skyldes at det har vært varmt i sommer og at listen rundt soltaket har krympet. Merkelig for en bil som skal overleve varmen i California. Forrige gang de fikset det ble jeg fortalt at de hadde brukt mye vann for å teste at det var tett, noe jeg begynner å tvile på. Føler ikke service senteret tar dette seriøst og de er lite responsive på å svare på mine klager. Hadde ikke tenkt å legge dette ut her, men saken tærer på min tålmodighet. I tillegg er jeg redd hva som kan skje når gradestokken synker under 0.

Pleier å reise på fjellet om vinteren. Det kommer jeg ikke til å tørre i år (Teslaen er eneste bil vi har).

be de snakke med drammen karosseri for fiks  der fikset de min for et par måneder siden å det er tørt  inne i bilen ennå   men parker med  baken laft å fronten høyt det er vist gjørnet bak på fører siden som de sier det ligger en feil

Øyvind.h

Bilen min står ute året rundt i all slags vær. Med fronten høyt og lavt, og jeg bruker taket hele tiden. Ingen lekkasjer. Hadde riktignok litt plystrelyd i høy hastighet, men ellers har det fungert knall.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sjøhyene

for meg er soltaket ett av få steder som har holdt seg 100% tett under alle omstendigheter  :P
Litt morsomt egentlig da det var den delen av bilen jeg var mest bekymret for når jeg bestilte.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

orjan

Sitat fra: Teslaihan på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 12:51
Nå begynner jeg å bli veldig lei. Soltaket lekker mye vann...

Hei,

Min bil har nøyaktig samme lekkasjeproblemet som din. Så lenge jeg ved parkering passer på at snuten ikke er lavere enn bakenden så kommer ikke vannet inn - dette er selvsagt en midlertidig "løsning" mens jeg venter på en permanent fiks av problemet. Bilen skal opp til Trondheim nå på mandag for bytte av drive unit men jeg har også gjort det klinkende klart for dem at lekkasjen *må* fikses nå (dette blir faktisk 4. gangen de prøver å fikse dette på min bil). Tålmodigheten min er definitivt slutt.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

RuneW

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. oktober 2014, klokken 01:32
Bilen min står ute året rundt i all slags vær. Med fronten høyt og lavt, og jeg bruker taket hele tiden. Ingen lekkasjer. Hadde riktignok litt plystrelyd i høy hastighet, men ellers har det fungert knall.

Det eneste det betyr er at kvaliteten er mildt sagt varierende og at det er bingo om man får noe som fungerer bra eller ikke.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Sjøhyene

Sitat fra: RuneW på onsdag 29. oktober 2014, klokken 10:11
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. oktober 2014, klokken 01:32
Bilen min står ute året rundt i all slags vær. Med fronten høyt og lavt, og jeg bruker taket hele tiden. Ingen lekkasjer. Hadde riktignok litt plystrelyd i høy hastighet, men ellers har det fungert knall.

Det eneste det betyr er at kvaliteten er mildt sagt varierende og at det er bingo om man får noe som fungerer bra eller ikke.

jepp, akkurat som med 3G problemene og flere andre ting. De har tydligvis for dårlig kontroll på kvalitetssikringen av enkelte komponenter/deler.
Erfaringene spriker voldsomt innenfor flere av disse problem-områdene.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

Sitat fra: RuneW på onsdag 29. oktober 2014, klokken 10:11
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. oktober 2014, klokken 01:32
Bilen min står ute året rundt i all slags vær. Med fronten høyt og lavt, og jeg bruker taket hele tiden. Ingen lekkasjer. Hadde riktignok litt plystrelyd i høy hastighet, men ellers har det fungert knall.

Det eneste det betyr er at kvaliteten er mildt sagt varierende og at det er bingo om man får noe som fungerer bra eller ikke.
Som kjent er det de som har problemer som normalt lufter disse i diskusjonsforum. Det betyr at man kan oppleve på forumet at "mange" har problemer, mens det i praksis bare er noen få prosent (mange i antall, men liten sannsynlighet for å oppleve problemet). Jeg kjenner ikke andelen soltak med problemer, men konstaterer at jeg ikke har sett mer enn 5-10 tilfeller av dette på forumet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman


Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA