Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

sirtom

Sitat
Prøv å spray litt med WD-40 eller CRC 5-56, inn i sprekkene.  Funker ikke dette, så er det reboot av skjermen.  Og hvis problemet fortsetter, så er det Tesla servicecenter neste.

Tok en runde låsolje rundt håndtaket i går kveld, ser ut til at det virker litt bedre nå. Det kommer en liten kneppelyd når det går inn, men det går ihvertfall inn..
Får notere det for første servicebesøk..

Roma

Jeg hadde samme dørhåndtak problematikk som deg, sirtom. Jeg fikk justert dørhåndtaket av Tesla. Ble tatt i lag med annet småknærsj. Tidligere hørte jeg håndtaket skubbet borti døra på vei inn. Nå går det lett uten lyder.

sirtom

Ja, det skubber litt borti høres det ut som.
En runde med låsoljen og 20 runder med inn/ut virker som å ha bedret det noe, men noterer det for første servicebesøk (runder snart 20k)

Nasse

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 02. juli 2014, klokken 17:10
Sitat fra: Nasse på onsdag 02. juli 2014, klokken 02:01
- litt risting på ellers jevn vei, tror ikke dekkene er helt balanserte (eller helt runde). Kan oppleves som litt nervøs av og til.

Kan du si litt mer om dette? Jeg opplever de samme på helt flat og ny asfalt. Det føles som bilen vugger frem og tilbake i kjøreretning (ikke sideveis). Den føles nervøs og det virker på meg som om det kanskje er motoren og ikke hjula. Hvis du kjenner at det skjer så dytt girspaken et forsiktig hakk opp så den går i N og trill bortover og legg merke til om det umiddelbart forsvinner da.

Beklager, så ikke svaret ditt før nå.

Når jeg setter bilen i N merkes det ingen forskjell. Slik jeg forstår det på deg, betyr nok det da at det ikke kommer fra motoren (men er enig, det føles nesten som en dieselmotor med litt ujevn gange i sakte fart).

Venter på at Tesla skal kikke på det, sammen med det andre småplukket.

jazzwheel

Skal ha bilen på verksted for å sjekke blant annet dette i desember. Før den tid skal jeg ha på vinterdekk så jeg kommer til å finne ut om det er hjula før den tid.

Her om dagen i nedoverbakke i 54km/t ristet den skikkelig, men det forsvant når jeg satte den i N. Om det er fordi bilen umiddelbart endret hastighet og ressonansen dermed forsvant er jeg dog ikke sikker på. Kan altså forstatt være hjula...

Sjøhyene

Har den siste tiden fått en ny merkelig batteri relatert feil. Når batteriet er kaldt får jeg verken ladet eller startet varme i bilen via app. Det som skjer er at noe klikker inn og ut under bilen. (sikkert hoverbatteriet) Ladingen starter og går i ca 1sek før det klikker under bilen og strøm og spenning går til 0. Og det lyser rødt i porten. Samme skjer hvis jeg starter varmen via app.
Eneste måten å få ting i gang på er å sette seg i bilen, lukke døra, sette i drive og sette på varme. Sitte sånn et minutts tid og prøve på nytt. Da går det som regel.
Tror denne feilen har en sammenheng med en annen feilmelding som har kommet krypende den siste tiden. "Car may not restart. Contact service".
Tipper det har noe med koblingen til hovedbatteri å gjøre. Eventuelt kanskje en feil på batteriet, eller på sensorene som overvåker det.

Skal inn til service om noen uker så håper den holder til da uten å havarere på meg.
Noen som har opplevd noe liknende?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Model S

Oppdaget i dag at begge felgene foran har fått kraftige riper på innsiden. Det er sirkulære riper rundt hele felgen, så jeg kan ikke skjønne annet enn at de har ripet mot noe metall i hjuloppheng/bremser? Felgene er originale Cyclone 19". Er det noen som har opplevd noe tilsvarende? (se vedlagt bilde)
Kjører Tesla Model S P85+, levert september 2013
Tesla Model X reservert oktober 2013, P92x
Tesla Model 3 reservert 31.03.2016.

Batteritralla

Jeg prøvde noen 19" Bmw felger, bare for å se hvordan det så ut. Da ble jeg oppmerksom på at det var svært liten klaring imellom felg og en mutter i bunn av fjærbein foran. Kan det være denne som har dratt med seg et avbalanserings lodd rundt?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Newbee

Sitat fra: sirtom på mandag 20. oktober 2014, klokken 18:02
Fått litt trøbbel med dørhåndtak på høyre bakdør, det henger seg opp når det skal inn i bilen (dvs, ved låsing, start på kjøretur osv)
Dørhåndtaket fungerer som vanlig, men det vil ikke inn.. Gir jeg det en liten kakk så spretter det inn.
Se vedlagte bilder.

Noe å gjøre med eller fix hos Tesla neste?


Har nøyaktig samme "problem", samme dør.
Når jeg har dyttet den inn, går den ut og inn igjen nesten som normalt, helt frem til bakdøren benyttes. Da henger den. Ser den går mye tregere enn den foran.
Har bestilt time hos Tesla.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

F_P

Da knakk to av dekslene på taket over festepunktene til takstativet. Det ene var knekt når jeg skulle sette på stativet. Knekt ved utlevering? Det andre knakk når jeg tok av stativet. Skikkelig kvalitetsplast  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

snurrehue

Sitat fra: F_P på mandag 27. oktober 2014, klokken 18:59
Da knakk to av dekslene på taket over festepunktene til takstativet. Det ene var knekt når jeg skulle sette på stativet. Knekt ved utlevering? Det andre knakk når jeg tok av stativet. Skikkelig kvalitetsplast  ::)

Been there done that. Begynner å bli ganske mange måneder siden Tesla mente nye og bedre deksler skulle komme. Min 3 måneder gamle bil burde ha vært "friskmeldt", men har allerede fått byttet et par knekte deksler.

teslaman

Noen som har fått denne feilmeldingen? Er urolig for å havari både med dette og DU! Tesla sier slapp av, men nå kryper gradestokken snart mot null og jeg skal mye til fjells. Er satt opp på time i januar for disse tingene! Grunn til å slappe av?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Frodebo

Fikk akkurat samme melding i går. Har blitt enige med Tesla om å vente med å få dette ordna til jeg skal på service inkl. DU-bytte tidlig desember. Satser på at det går bra ;-)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Sjøhyene

Har fått 12V melding jeg og i kortet blink. Alltid i kombinasjon med"car needs service. May not restart"
Tesla sier jeg skal slappe av her og. Skal inn om 2 uker.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Teslaihan

Nå begynner jeg å bli veldig lei. Soltaket lekker mye vann. Jeg åpner det aldri, og har det egentlig kun for å kunne montere skistativ på taket. Bilen har vært inne 2 ganger for å få dette fikset allerede, men bilen lekker ennå. Parkerer i garasje om natten, men det holder at bilen står ute i 30 min før jeg kommer tilbake til vann i setene og gjennomvått alkantra i taket. Forøvrig får jeg og madammen rett som det er vann i hodet mens vi kjører, sist i mengde nok til at det nærmest oppstod panikk midt i en rundkjøring og vi måtte rett hjem å skifte klær. Nå vil ikke hun bruke bilen selv lenger :(

Er det bare meg som har fått en mandagsbil, eller opplever dere andre med soltak også lekkasjer? Det kan virke som helning ved parkering har noe å si, men det er ikke store utslagene som skal til før det kommer inn.

Tesla service Stavanger sier selv at dette kan skyldes at det har vært varmt i sommer og at listen rundt soltaket har krympet. Merkelig for en bil som skal overleve varmen i California. Forrige gang de fikset det ble jeg fortalt at de hadde brukt mye vann for å teste at det var tett, noe jeg begynner å tvile på. Føler ikke service senteret tar dette seriøst og de er lite responsive på å svare på mine klager. Hadde ikke tenkt å legge dette ut her, men saken tærer på min tålmodighet. I tillegg er jeg redd hva som kan skje når gradestokken synker under 0.

Pleier å reise på fjellet om vinteren. Det kommer jeg ikke til å tørre i år (Teslaen er eneste bil vi har).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA