Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

orjan

Bilen min sliter med et lekk tak. Tre ganger har Tesla forsøkt å fikse dette nokså kjipe problemet, og sist gang ble hele den fremre glassplaten byttet ut uten at det hjalp.

Skal også bytte drive unit i starten av november, men usikker på om den holder såpass lenge. Lyden/slarken har blitt markant verre bare på et par små uker.

Det siste i en passe lang rekke av feil var at dørhåndtakene på venstre side nekter å åpne dørene. De kommer ut som de skal, og lyser opp som før, men når jeg drar i dem så skjer det null og niks. Har kjørt reset av begge skjermene.

Fremdeles kongebil totalt sett, men begynner å bli smålei av den konstante strømmen av større og mindre problemer.

Heldigvis kommer det et servicesenter i Ålesund første kvartal neste år, ser ut som det kan bli endel turer hvis dette fortsetter.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

snurrehue

Dama skulle ut på en liten kjøretur. Plutselig hører jeg et smell utenfra, og det første som slår meg er at hun har lagt over for tidlig når hun skulle rygge ut av garasja, og dermed kræsja med den. Så titter jeg ut og ser at hun har kommet seg ut på veien. Jeg løper ut for å finne ut hva som har skjedd. Ingen skade på hverken bil eller garasje. Bare ei dame som er litt rådvill. Hun forklarer at lyden kom når hun tok fullt rattutslag for å komme seg ut på veien. Ba henne forsøke et fullt rattutslag til. Og ganske riktig. Meget merkbar ulyd/smell når det nærmet seg fullt utslag.

Noen som har opplevd noe lignende? Vi tok oss en kort og rolig tur for å kjenne etter om noe var galt. Men da oppførte bilen seg helt eksemplarisk. Når vi kom tilbake og gjorde nesten fullt utslag igjen, uteble smellen. Men det knirket svært merkbart. Såpass at naboene snudde seg.

F_P

Vet ikke om dette er rett plass å spørre, men en ny tråd virker unødvendig.

Har bare hatt bilen i 2 dager så føler meg litt novice på saker og ting. Mistenker at begge skjermene stod på i natt. Når jeg kom ut i garasjen mener jeg å ha observert at de var på før bilen låste seg opp, og at rekkevidden var redusert mer en naturlig. I tillegg en summelyd fra fronten av bilen. Bilen stod ikke på lading, men jeg forsøkte å vise fruen hvordan app'en fungerte i går kveld, men ga opp siden det tok lang tid å vekke bilen.

Hvis de faktisk stod på i hele natt. Hvorfor?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

TeslaTerje

Sitat fra: snurrehue på torsdag 02. oktober 2014, klokken 08:53
Dama skulle ut på en liten kjøretur. Plutselig hører jeg et smell utenfra, og det første som slår meg er at hun har lagt over for tidlig når hun skulle rygge ut av garasja, og dermed kræsja med den. Så titter jeg ut og ser at hun har kommet seg ut på veien. Jeg løper ut for å finne ut hva som har skjedd. Ingen skade på hverken bil eller garasje. Bare ei dame som er litt rådvill. Hun forklarer at lyden kom når hun tok fullt rattutslag for å komme seg ut på veien. Ba henne forsøke et fullt rattutslag til. Og ganske riktig. Meget merkbar ulyd/smell når det nærmet seg fullt utslag.

Noen som har opplevd noe lignende? Vi tok oss en kort og rolig tur for å kjenne etter om noe var galt. Men da oppførte bilen seg helt eksemplarisk. Når vi kom tilbake og gjorde nesten fullt utslag igjen, uteble smellen. Men det knirket svært merkbart. Såpass at naboene snudde seg.
Tesla har ein fix på det problemet, fekk fixset det på min nettopp men det var bare knirke  lyd ved fullt rattutslag på min.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

OleJA

Sitat fra: F_P på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:26
Vet ikke om dette er rett plass å spørre, men en ny tråd virker unødvendig.

Har bare hatt bilen i 2 dager så føler meg litt novice på saker og ting. Mistenker at begge skjermene stod på i natt. Når jeg kom ut i garasjen mener jeg å ha observert at de var på før bilen låste seg opp, og at rekkevidden var redusert mer en naturlig. I tillegg en summelyd fra fronten av bilen. Bilen stod ikke på lading, men jeg forsøkte å vise fruen hvordan app'en fungerte i går kveld, men ga opp siden det tok lang tid å vekke bilen.

Hvis de faktisk stod på i hele natt. Hvorfor?

Har også opplevd et par ganger at skjermene har blitt stående på. Ene gangen stod også varmeapparatet og gikk i flere timer. Aner ikke hvorfor, annet enn at det ser ut til å være en bug som kan opptre relativt sjelden. Når jeg parkerer på fjellet for flere dager, så har jeg lært meg til å sjekke at bilen skrur seg av når jeg låser den.

D.O

Føler for å syte litt... Fikk lekkasje i baklykter igjen. Og det fikk meg til å tenke.
Har hatt problemer med:
Lekkasje i baklykt: Fortsatt lekkasje og vann i luke.(begge lykter byttet)
Trekk trekantvindu: Fortsatt trekk (med forsøk på løsning med ekstra slange i pakning for å øke press?)
Paksensor deffekt: Ordnet etter 8mnd (men med en som var ulakkert, og dermed fortsatt ikke ferdig ordnet)
Skjevt ratt : Hjulkontroll (verdier var feil, og rettet, men ratt fortsatt skjevt)
Lokk til innfesting av skistativ: Knekker fortsatt, de bytter jo disse, men ingen nye kommet i alu som tidligere nevnt
Lokariskjermer sprekk og klabb på vinterstid: Ingen løsning
Oppgradert ladere til 32A: holdt kanskje 1-3 ladinger så røyk dellader 1 (lader nå kun på Salto hvor jeg unnlater å benytte dellader 1, kan ikke benytte medfølgende UMC)
Skinn nedslitt i søm før 10000km: Baksete var produksjonsfeil, men for setet ble påstått normal slitasje.


Så selv om de har vært hyggelig og service innstilt har Tesla fortsatt ikke klart å rette noen av feilen enda, og det er litt irriterende.

Har også defekt DU og en DAB radio som knitrer som om en fyrte i peisen. Samt 3g som må resettes jevnlig. Og utslitte bakhjul etter 7000km(kan være hjulinnstilling eller mitt kjøremønster for alt jeg vet?) + knirk i forstilling.
Skal på Service om 3 uker så håper det ordner seg da.

Ville fortsatt ikke hatt noe annet en Tesla, men opplevelsen av kvalitet halter litt for å si det slik. Og entusiasmen fra i fjor er fallende. Er også redd for kapasiteten på service senterne når "Hvermannsen" får sin X eller S. Og har merket en endring i kundeopplevelsen/service innstillingen fra enkelte ansatte allerede. Har X-reservasjon inne, men usikker på om begge beholdes. Kostnad er selvfølgelig et poeng også( i allefall for meg), men kvalitet og service er det som ville gjøre det verdt prisen. Kanskje golf eller Hyundai som bil nr2?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

rsomby

Sitat fra: D.O på torsdag 02. oktober 2014, klokken 13:24
...Skinn nedslitt i søm før 10000km: Baksete var produksjonsfeil, men for setet ble påstått normal slitasje.

Og utslitte bakhjul etter 7000km(kan være hjulinnstilling eller mitt kjøremønster for alt jeg vet?) + knirk i forstilling.
Skal på Service om 3 uker så håper det ordner seg da.

Ville fortsatt ikke hatt noe annet en Tesla, men opplevelsen av kvalitet halter litt for å si det slik. Og entusiasmen fra i fjor er fallende. Er også redd for kapasiteten på service senterne når "Hvermannsen" får sin X eller S. Og har merket en endring i kundeopplevelsen/service innstillingen fra enkelte ansatte allerede. Har X-reservasjon inne, men usikker på om begge beholdes. Kostnad er selvfølgelig et poeng også( i allefall for meg), men kvalitet og service er det som ville gjøre det verdt prisen. Kanskje golf eller Hyundai som bil nr2?

Jeg hadde ikke gitt meg på skinnkvaliteten uten kamp.

Ang. bakhjul så har jeg akkurat samme. Ca 6500km pr dekksett. På mitt andre sett nå denne sesongen, og det er 3-3,5mm igjen. Jeg hadde bilen på service i går og ba om 4hjulskontroll med målinger. Fikk ikke resultatene i går da person som gjorde ditt og datt ikke hadde lagt inn resultatene enda i ditt og datt, men jeg skal få resultatene tilsendt pr epost i dag sammen med hele arbeidspesifikasjonen.

Jeg har beskrevet bruksmønsteret mitt til Tesla ganske detaljert med data om gjennomsnittsforbruk mellom dekkskiftene og har snakket med dem flere ganger ang dekkslitasjen. Til nå så har de prøvd å bortforklare alt, men lovde at de skulle se på vinkler hvis det var like gale på de nye dekkene som ble satt på fra medio juni. Hvis dekkene ryker så fort, så burde de virkelig advare folk om det, eller bytte dekkleverandør. 

Det virker for meg som dette med slitasje er et problem som sees oftere på 21".
Gooddyear dekkene på 19" har fått veldig gode skussmål ift. slitasje.

Nå gjenstår det å se hva tesla skal bortforklare dekkslitasjen med i dag...

Muffinman

#847
Vi som har betalt ekstra for 21" hjul har fått bil levert på bare felgen slik jeg ser det. Jeg måtte bytte alle fire dekkene etter knappe 10 uker. Jeg fanget opp hva som var i ferd med å skje og forhørte meg, og slitasjen ble normalforklart med "tung bil, mye krefter, likedan på tilsvarende biler" etc.  Har i etterkant utfordret Tesla på om dette er en kvalitet de vil være bekjent av å levere. Dette har de bekreftet ved å ikke svare.

De får ikke gleden av å levere 21" på bilen jeg har i bestilling.

torav

Fikk feilmelding "Charge Cable Error" mandag. Ingen lading. Prøvde ulike strømuttak uten hell. Ringte Tesla service, og de var meget hjelpsom, de sender ny kabel, ankom i onsdag.
Håper kablene tåler Bodø-været med skikkelig regn og vind!
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

fonberg

Sitat fra: torav på fredag 03. oktober 2014, klokken 15:05
Fikk feilmelding "Charge Cable Error" mandag. Ingen lading. Prøvde ulike strømuttak uten hell. Ringte Tesla service, og de var meget hjelpsom, de sender ny kabel, ankom i onsdag.
Håper kablene tåler Bodø-været med skikkelig regn og vind!

Org. UMC og vær og vind er jeg litt skeptisk til. Mennekes ladekabel virker å være betydelig bedre når det gjelder værtetting. Det sagt så har jeg enda ikke opplevd problemer med org. UMC etter snart et års bruk, og jeg lader for det meste utendørs.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

mj

Sitat fra: snurrehue på torsdag 02. oktober 2014, klokken 08:53
Dama skulle ut på en liten kjøretur. Plutselig hører jeg et smell utenfra, og det første som slår meg er at hun har lagt over for tidlig når hun skulle rygge ut av garasja, og dermed kræsja med den. Så titter jeg ut og ser at hun har kommet seg ut på veien. Jeg løper ut for å finne ut hva som har skjedd. Ingen skade på hverken bil eller garasje. Bare ei dame som er litt rådvill. Hun forklarer at lyden kom når hun tok fullt rattutslag for å komme seg ut på veien. Ba henne forsøke et fullt rattutslag til. Og ganske riktig. Meget merkbar ulyd/smell når det nærmet seg fullt utslag.

Noen som har opplevd noe lignende? Vi tok oss en kort og rolig tur for å kjenne etter om noe var galt. Men da oppførte bilen seg helt eksemplarisk. Når vi kom tilbake og gjorde nesten fullt utslag igjen, uteble smellen. Men det knirket svært merkbart. Såpass at naboene snudde seg.

Har hatt samme smellen, etterfulgt at skramling. Jeg skvatt skikkelig. Dette skjedde kun få dager etter at jeg hadde bilen inne til service for å fikse ulyder og knekk i styringen. I ettertid er det kun små knekk inni mellom. Nærmer meg 12k kjørte kilometer så hvis det ikke blir mer merkbart venter jeg til 20k service for å fikse dette og noen andre småting.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Windows22

Lista mi har nå blitt så lang at å kalle dette en premiumbil blir en direkte hån mot ekte tysk håndverk. Skranglekasse er en bedre beskrivelse :-)

Sjøhyene

Noen som har erfaring med feil-meldingen "Car needs service. Car may not restart"?
Fått den en gang før, men da bare i noen sekunder. Tesla kunne ikke finne den igjen da når jeg spurte dem.
Nå i morges var den på nesten hele den 15min lange veien til jobb. Sendt dem en mail men ikke fått svar enda. Litt spent på hva dette er :/
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cairnz

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 08:08
Noen som har erfaring med feil-meldingen "Car needs service. Car may not restart"?
Fått den en gang før, men da bare i noen sekunder. Tesla kunne ikke finne den igjen da når jeg spurte dem.
Nå i morges var den på nesten hele den 15min lange veien til jobb. Sendt dem en mail men ikke fått svar enda. Litt spent på hva dette er :/

Når du har denne i bilen så ringer du roadside assistance, så ser de den samtidig med deg. De vil så ev. hvis nødvendig hente ut logg fra bilen (som de ikke kan få live) og gi deg beskjed hva det er. Sende mail i etterkant er håpløst.
Elbilist

Sjøhyene

Sitat fra: cairnz på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 10:36
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 08:08
Noen som har erfaring med feil-meldingen "Car needs service. Car may not restart"?
Fått den en gang før, men da bare i noen sekunder. Tesla kunne ikke finne den igjen da når jeg spurte dem.
Nå i morges var den på nesten hele den 15min lange veien til jobb. Sendt dem en mail men ikke fått svar enda. Litt spent på hva dette er :/

Når du har denne i bilen så ringer du roadside assistance, så ser de den samtidig med deg. De vil så ev. hvis nødvendig hente ut logg fra bilen (som de ikke kan få live) og gi deg beskjed hva det er. Sende mail i etterkant er håpløst.

Ja, ser den. Tenkte bare at det er like greit å vente til jeg er framme når det uansett er en kort vei igjen. Og så vidt jeg vet kan man alltid hente ut rapport i etterkant, så sant det er en reell feil.

Uansett fått tilbakemelding om at de fant feilmeldingen, men at de ikke kan si konkret hva det kommer av. Annet enn at det visstnok ikke skal være noe kritisk. Fått time om 3 uker til å se på det.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA