Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: RonnyØ på mandag 18. august 2014, klokken 09:18
Sitat fra: Muffinman på mandag 18. august 2014, klokken 08:57
Diesel er for lastebiler, bulldosere og gravemaskiner.

Amen! :)
Vel... gravemaskin burde være ideell som batteridrevet. Fordel med tungt batteri, ingen luftmotstand, nesten ingen fremdrift, jevn belasting pga hydraulikk og til og med mulig å lade under drift i enkelte tilfeller.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman


timingbeltkiller

Til off topic:

De som i det alt vesentlige har langkjøring (eksempelvis 300-1000 km hver gang de saler opp ponniene),
er fremdeles best tjent med diesel.

Tesla S kunne her ha vært et alternativ for de som har behov for en stooooor bil.
Men foreløbig er desverre denne bilmodellen altfor forelsket i Murphy's Law.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

D.O

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. august 2014, klokken 20:39
Sitat fra: D.O på mandag 18. august 2014, klokken 14:44
Sitat fra: RonnyØ på mandag 18. august 2014, klokken 09:18
Sitat fra: Muffinman på mandag 18. august 2014, klokken 08:57
Diesel er for lastebiler, bulldosere og gravemaskiner.

Amen! :)
... gravemaskin ... Fordel med tungt batteri.
Dette blir jo offtopic, men mener du dette seriøst?
tja hvorfor ikke? Riktig nok på kabel, men virker jo den der. http://youtu.be/L6vKZLrIq1k
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Ukens: Nå har jeg fått knirking i forstillingen. Høres best ved rattutslag til høyre, men også ved kjøring over ujevnheter. Later til å komme foran fra venstre. Været har slått om til kaldt og vått siden i går, kan vel ha en sammenheng. Er dette en kjent feil?

For øvrig ringte samboeren min fra bilen på vei til jobb i går. Da hylte det slik i bremsene uten at hun rørte bremsepedalen at hun var usikker på om hun kunne kjøre videre. Tesla skal se på dette ved neste besøk, men det har ikke vært så ille før.

Øggen

Lyden i forstilling er spenninger i aluminiumen ved innfestingen av tannstanga.
De løsner den og skrur til igjen. Problem solved

Muffinman

#741
Dette forumet blir uvurderlig når vi ikke har garanti lenger. Jeg har skrudd selv på tidligere biler og gjort alt fra bremseoverhalinger til regreimskifte, og det blir litt i overkant å kjøre over 40 mil til nærmeste servicesenter for betale timespris for å få gjort slikt som dette eksempelet hvis man kunne gjort det på et kvarter i oppkjørselen :)

Men har faktisk mistenkt at det kan være noe rart med tannstanga på grunn av at rattet av og til kjennes ut til å måtte dras over en treghet ved utslag  til venstre. Kun i god fart, og veldig sjelden. Som regel merkes ingenting. Kanskje man kan slå to fluer i en smekk med denne? Om tannstanga står i spenn kan det jo forklare at fenomenet er periodisk i forhold til temperatursvingninger.

BMW850

Ja, forumer er uvurderlig. Har en nå 19 år gammel BMW 850 så jeg har over flere år opplevd nytten av dette om man evner og har interessen for å skru selv. Og ikke minst i forhold til feilsøking og løsninger.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

D.O

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. august 2014, klokken 08:53
Ukens: Nå har jeg fått knirking i forstillingen. Høres best ved rattutslag til høyre, men også ved kjøring over ujevnheter. Later til å komme foran fra venstre. Været har slått om til kaldt og vått siden i går, kan vel ha en sammenheng. Er dette en kjent feil?

For øvrig ringte samboeren min fra bilen på vei til jobb i går. Da hylte det slik i bremsene uten at hun rørte bremsepedalen at hun var usikker på om hun kunne kjøre videre. Tesla skal se på dette ved neste besøk, men det har ikke vært så ille før.
Har også fått knirk i forstillingen. Høres ved kjøring over fartshumper, kan beskrives nærmest som en gammel rusten fjær. Har også en klikke lyd ved fullt rattutslag og gjerne bilen i høy/ekstra høy samtidig som man kjører over en hump. Skjer ofte ved påkjørsel fra grusvei til asfalt hvor man gjerne har en høydeforskjell.
Minner om utslitt kuleledd eller foring for stabstag. Er ikke den lyden enkelte har ved sving mens bilen står i ro.
Har hatt lite feil, men nå kommer alle samtidig...  >:(
Vann i luke--> fått byttet begge baklykter
Knirk i forstilling
Klikke/kneppe lyd i forstilling
Knirk i belte
defekt dellader etter 32A oppgraderingen
Defekt parksensor--->byttet tok 7mnd og da med en ulakkert da Ranger ikke hadde med den lakkerte.
Skade i panser (den vanlige knekken i tillegg til skade mens bilen var på service)
Klakklyd med mere i DU som skal byttes.
Hjulinnstilling ble justert i februar og var feil (ratt peker fortsatt ikke helt rett)
Slitasje på skinnseter som ikke er brukt, samt på førersete som er lite brukt da det ble oppdaget etter ca 9000km.
Deksel til innfesting av takstativ ryker tidvis. Har vel byttet 4-5stk
Lekasje/kaldluft fra trekantvindu---> fått ny pakning, så denne må testes når det blir kalt.
UMC tåler ikke fukt til tross for IP44 merking---> Ok etter tørk. Har Salto takk og pris ;D

Har enda ikke hatt problemer med soltak (annet en liten sw glipp dama opplevde 1 gang) bank i bordet.

Ville fortsatt kjøpt bilen, og klager ikke på service da total opplevelsen fortsatt er positiv. Men er litt skuffet etter mye tull og dårlig kommunikasjon innad hos Tesla. Tenker da særlig på parksensor som tok 7mnd og fortsatt ikke er ordnet(lakkert) samt Ranger som ikke kom til avtalt tid og service ansvarlig som ikke ringte tilbake som avtalt, til tross for at vi tilpasset ferien vår etter denne avtalen.

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.


D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Hehe  ;D

Ikke så veldig kult å være Tesla - eier i dag når folk snur seg fordi bilen lager rare lyder. Knirker og knaker og piper i bremser. Det positive er at det overdøver lydene fra driveuniten  :D

120 mil med dette spetakkelet de neste fire dagene.

Kagex

..
P29687

jakoys

Fikk ikke startet bilen i morges fordi batteriet var flatt... dønn flatt. Så jeg tok Tesla'n og kjørte innom Audi-verkstedet på vei til byen for å avtale ny tid for EU-kontroll på A6'n når jeg hadde fått ladet batteriet.

Muffinman

#749
Sitat fra: D.O på tirsdag 19. august 2014, klokken 15:29
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. august 2014, klokken 08:53
Ukens: Nå har jeg fått knirking i forstillingen. Høres best ved rattutslag til høyre, men også ved kjøring over ujevnheter. Later til å komme foran fra venstre. Været har slått om til kaldt og vått siden i går, kan vel ha en sammenheng. Er dette en kjent feil?

For øvrig ringte samboeren min fra bilen på vei til jobb i går. Da hylte det slik i bremsene uten at hun rørte bremsepedalen at hun var usikker på om hun kunne kjøre videre. Tesla skal se på dette ved neste besøk, men det har ikke vært så ille før.
Har også fått knirk i forstillingen. Høres ved kjøring over fartshumper, kan beskrives nærmest som en gammel rusten fjær.
Knirkingen i forstillingen har variert i styrke men er nå blitt blitt veldig ille og høres faktisk ved kjøring over små ujevnheter. Ved litt større ujevnheter mener jeg bestemt at jeg hører skrangling. Har hatt en urgammel MB med slitte foringer og bærekuler for mange år siden, og det laget ikke slik spetakkel...

EDIT: Ble bedre når bilen fikk stå en time. Virker som det blir verre etter 8-10 mil kjøring.

Nuvel. 20+ mil daglig de neste dagene, så det blir anledning å observere "fenomenet".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA