Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Kallagtunet

Det får vi håpe. Men husk de første bilene levert i Norge var levert ett år etter en begynte produksjon i stor skala i USA, dvs Tesla er ikke akkurat kjappe med å oppdage og utbedre opplagte feil i konstruksjonen....

Får håpe at de har lært mye det siste året.

akseln

Sitat fra: Kagex på onsdag 09. juli 2014, klokken 10:31
Glemte også at speedometer henger seg opp, så jeg får sende tesla mine fartsbøter hvis jeg blir tatt på fotoboks

Har også opplevd dette ved to anledninger. Speedometeret låser seg helt og viser ikke hvor fort jeg kjører. Begge gangene var ved bruk av navigasjon og jeg mistenker at problemet er knyttet til dette. Siste gangen på fredag hjalp det ikke å resette i fart. Måtte kjøre av motorveien, stoppe helt og resette før det virket igjen.


Muffinman

#722
Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. august 2014, klokken 08:46
Og der var baklys nummer 2 full av vann og dugg etter nattens regnskur. Nye feil hver uke.
Og her kommer ukens. Da har også jeg fått lekkasje innvendig i bakluken. Ikke så veldig mye, men bildene viser tilstanden etter en veldig kort regnskur. Frykter at det kan bli heftig hvis det blir regn en hel natt.

timingbeltkiller

Minner om tidligere mistanke:
S85 er en åndelig slektning av DS.
Bilen som var teknologisk lysår forut for sin tid
samtidig som den var bilens svar på Murphy's Law.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 13. august 2014, klokken 20:15
Minner om tidligere mistanke:
S85 er en åndelig slektning av DS.
Bilen som var teknologisk lysår forut for sin tid
samtidig som den var bilens svar på Murphy's Law.
Ta med P85 også ;) Men ser likhetene.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. august 2014, klokken 18:17
Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. august 2014, klokken 08:46
Og der var baklys nummer 2 full av vann og dugg etter nattens regnskur. Nye feil hver uke.
Og her kommer ukens. Da har også jeg fått lekkasje innvendig i bakluken. Ikke så veldig mye, men bildene viser tilstanden etter en veldig kort regnskur. Frykter at det kan bli heftig hvis det blir regn en hel natt.

Dette henger sammen. Er pakningene til baklysene utette kan du også regne med vann i luka.
NB: Gjelder ikke dugg i ryggelysene, det er en separat "issue".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Vet. Men litt morsomt at det kan se ut som en enkelt feil som flytter seg. Først vann i lykt nr 1. Deretter tørker den opp og blir tett, så vann i lykt nr 2. Den er i ferd med å tørke og tar ikke inn mer vann når det begynner å lekke inn i selve luka.

Jaja, det er ikke kjedelig å være eier av denne bilen. Tror kanskje jeg har fått alle feilene som det går an å få, utenom flatt 12v batteri og påfølgende berging. Det skyldes nok utelukkende at jeg har tatt mine forhåndsregler og koblet fra bilen når den var ferdigladet.

petersv

Andre som sliter med at fuskskinnet trekkes utenfor rattstammen?

Sjøhyene

Nå har jeg fått vann i bakluka igjen også. De fikset dette før sommeren, men nå er altså problemet tilbake. Irriterende greier.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)


Muffinman


Sjøhyene

Sitat fra: Muffinman på søndag 17. august 2014, klokken 17:16
Ingenting inne i lyktene da?

Nei, ikke som jeg kunne se. Var samme i våres. Da også hadde jeg noen runder med ganske store mengder vann i bakluka uten at jeg så noe i lyktene. Fikk derimot vann og dugg i lykta litt senere.
Så lurer på om det er to separate problemer.
Har heldigvis hatt mye mindre mengder denne gangen. Nå har det vært en tynn stråle som renner og drypper i par minutter, mens forrige gang var det såpass mye at det ble skikkelig vått i trunken når jeg åpna bakluka.
Så noe har de fått til når den var på service. Er bare kjipt at den nå må inn til drammen igjen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Mr.Hansen

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 17. august 2014, klokken 17:57
Nå begynner det å holde synes jeg.

Etter kaffepause med takluke på "Vent" lukket jeg på vanlig måte og dro av sted.
Når farten kom over 100 km/t, begynte det å pipe/hyle fra takluka.

Jeg gikk ut fra at den ikke var ordentlig igjen, så jeg slakket ned til ca. 60 km/t og forsøkte å åpne luka litt, for så å lukke den igjen.  Men det gikk ikke.  Den gikk litt opp (14%) der stanset den, på skrå, og lot seg ikke lukke eller åpne.

Så jeg ringte Tesla, som sa jeg åtte ha bilen på verksted.
Nærmeste er Stockholm, 491 km + 11 timer og 50 minutter med ferge fra her jeg er nå.

Fy flate som jeg angrer på at jeg akkurat har sagt fra meg Ranger, og heller byttet til 8 år service!

Nødløsning ble å lirke/skyve luken nesten igjen, (på skrå,) og tape igjen alle sprekkene.
Tesla Stockholm skulle få beskjed, og skulle kontakte meg i morgen, så får vi se hvordan dette går.

Men jeg må også få si at jeg begynner å bli mektig lei alle småfeilene jeg har hatt med bilen.
Vann/dugg i lykter foran, og i baklyktene.
Skjerm som starter om av seg selv.
Radio som kommer og går.
Vannlekkasje inn i bilen.
Bil som sporer som en snøplog med 21".
3G som virker når den vil.
Begrensning i ladehastighet, (26/32).
Dører som må smelles igjen for at de skal lukke seg.
USB-port hvor innmaten har falt ut.
Skrangling i interiør og Dashboard.
Bil som sandblåser egne bakskjermer dersom man kjører mer enn 50km/t på grusveier.
Kraftig durelyd ved hastigheter over 100km/t.
Og nå også defekt takluke.

(Dette var det jeg kom på i farten.)
I tillegg er flere måneders ventetid for å få tatt service på bilen.

Jeg synes du skal selge den Teslan og kjøpe deg en Diesel kjærre!
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Muffinman

Årsaken til at vi ikke gjør det er nettopp at alternativet er  mye dårligere. Har kjørt dieselbil ved noen anledninger etter at Tesla`en kom i hus, og hver gang tar det tid før det går opp for meg at motoren ikke er defekt men skal være slik.

Diesel er for lastebiler, bulldosere og gravemaskiner.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA