Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

petersv

Er vel noen dreneringshull i takluka som kan gå tette, kanskje du kan sjekke det? Ville ringt 800-nummeret og spurt om råd.

orjan

Hos meg kommer vann inn mellom de to glassplatene på taket og havner så bak en pakning som ligger under/langs selve panotaket. Derfra finner vannet inn i bilen via et hull fremst i pakningen, rett over hodet på fører og passasjer fremme.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

tklev

Noen som har opplevd gul/orange "gugge" som kommer ut fra panseret? Ser ut til å være fyllmasse som er sprøytet inn i hulrommene i panseret.. Har blitt såpass varmt at det "piplet" frem litt. Lar seg fjerne med litt gnikking, men er jo litt rart?

Muffinman

Kanskje noe de har sprøytet inn for å motvirke skader på panseret? Ingen gugge å se på min bil ihvertfall. Men knekken helt foran er der.

mj

Paa Tesla Berlin sa de i dag at mange biler kommer med ferdig knekk i panseret og at maaten vi har lärt aa presse panseret ned paa er feil. Det skal gjöres med èn hand helt ute paa hver side. Er vel beskrevet i en traad tidligere mener jeg. Jeg kommer til aa ta opp igjen min knekk med Tesla og haaper de er villlige til aa utbedre den.

I tillegg fikk jeg vite at biler som er produsert ca de 2 siste mnd har forbedret drive unit.

Mottagerproblemer med radioen vil bli löst med ny type antenne etterhvert. Aarsaken til problemene er at vi i Norge (og flere andre land )  sender signaler med mindre styrke en i feks USA  pga  straaling/miljö ble jeg fortalt. For övrig veldig hyggelige folk paa Tesla Berlin  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Spent på om de fikser det slik at det går an å legge mobilen i midten uten at den slår inn på anlegget når de først skrur opp. Får GSM-støyen når samboeren har veska si med mobil i på gulvet ved siden av midten også.


mj

Mobilstöy virket ukjent for dem her nede. Eller de skjönte kanskje ikke spörsmaalet mitt  :) Uansett saa sa de tidligere paa Tesla Drammen at det er telefonsignalene som slaar inn paa noen kabler under midtkonsollen og bak skjermen ???
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

K

Sitat fra: tklev på tirsdag 29. juli 2014, klokken 12:45
Noen som har opplevd gul/orange "gugge" som kommer ut fra panseret? Ser ut til å være fyllmasse som er sprøytet inn i hulrommene i panseret.. Har blitt såpass varmt at det "piplet" frem litt. Lar seg fjerne med litt gnikking, men er jo litt rart?

Har ikke opplevd det på min bil, men har lest om andre tilfeller. Tror det er noe "fyll" inne i panseret som ikke tåler så høye temperaturer som det burde. Svart bil i direkte sollys på en varm, vindstille dag er vel det som gir størst sannsynlighet for at det begynner å piple ut noe.

Muffinman

Og der var baklys nummer 2 full av vann og dugg etter nattens regnskur. Nye feil hver uke.

HåkonE

Ser ut som et lite badebasseng inni der. Ingeniørene er nok opptatt med midtkonsollen.  ;D

Fra spøk til alvor, dette burde være trivielt å fikse. Har vært rapportert litt i overkant mye problemer med fukt/vann/pakninger på denne bilen. Gir ikke noe godt inntrykk.

Muffinman

Den høyre lykta er satt opp for skifte på neste "oppsamlingsheat". Den har tørket opp og har sett helt fin ut en stund, også etter nattens regnvær, mens den venstre altså sprang lekk i natt.

Det som irriterer meg mest er omfanget av det en annen forumbruker kaller "idiotfeil" som når produksjonen. Ting som resten av bilbransjen har hatt på stell i minst 30 år med unntak av et og annet sjeldent tilfelle, og som enten er tilstede ved utlevering eller dukker opp i stort antall etterpå. Tesla burde sparke kvalitetssjefen.

Foruten det slår det meg at de som jobber på servicesentrene må bli ufattelig lei av å reparere på disse bilene. Min skal inn for 4. eller 5. gang (husker ikke helt), og lista er ikke så verst lang denne gangen heller til tross for at det er flere ting jeg ikke har reklamert på - rett og slett fordi jeg er lut lei.

Mr.Hansen

Hmmm
Det eneste jeg har hatt problemer med var soltaket og litt slakk i Powertrain'n. Ellers ikke noe dugg eller lignene. Fikk bilen i mars og den bare kjører og kjører, runder nå 8k. Selvom det ikke er mye.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Muffinman

Da har jo bilen i praksis sett nesten bare sommer. Min har fått bryne seg på knappe 20.000km gjennom vinteren og 35.000 totalt. Det var mye som fusket i vinter som begynte å fungere når det ble vår (og tørt).


hma

Min bil ble produsert i starten av april 2014 og har etter drøye 7000km på veien fortsatt ingen feil eller mangler.
Jeg er absolutt ikke forbauset over at et flunkende nytt bilmerke sine aller første produksjonsbatcher inneholder feil. Det kan ingen være overrasket over. Noe annet ville vært en sensasjon.
Samtidig har jeg full forståelse (og sympati) for den irritasjon og oppgitthet enkelte føler etter gjentatte verkstedbesøk med tilhørende lovnader om utbedringer.

Nå vet jeg ikke om min bil er et lykkelig enkelttilfelle, men gitt at den representerer et snittet for nåværende produksjon, så virker det som om kvalitetsprosessene hos Tesla fungerer veldig bra.
De som bestiller en Tesla i dag får med all sannsynlighet en bedre Tesla enn de som bestilte for ett år siden.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA