Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

#615
Sitat fra: Oreo på tirsdag 10. juni 2014, klokken 17:58
baklysene
Apropos baklysene, det er gjort tre forsøk på å få vekk dugg i de lille hvite gluggene i baklysene hos meg. Første gangen tok det et par uker før duggen var tilbake, neste gang var det tilbake neste dag og forrige gang var det dugg der allerede når jeg hentet bilen etter utbedring. Men gjett hva; i dag var duggen (nesten) borte. Riktignok var det kommet støv og skitt inn. Til gjengjeld er det nå dugg inne i selve lykta. Men kan se på bilde at det er dugg både på innsiden bakover og lenger inne i lykta. Nå skjer det ting daglig  :o
Får vel samle opp til en rapport igjen. Tror nok også at vi som eiere av denne bilen bare må innse at mye ikke er optimalt og ikke vil bli fikset.

timingbeltkiller

S begynner å ligne vel mye på Citroen DS.
Den var som kjent teknologisk lysår forut for sin tid.
Men samtidig nr 1 til å kreve verkstedbesøk i tide og utide.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

Du diskuterer med en som lærte å kjøre bil i en allerede da gammel DS. Var vel 10-12 år når pappa tok meg med for å lære å bruke clutch og gir på en forlatt vei. Det sannsynligvis over 30 år siden.

Det er godt mulig det er spor i veien enda etter mine første spede forsøk på å ta løs med franskmannen på _plenty_ turtall og utrent clutchfot :)

Brede

Takk for tilbakemeldinger angående lekk bakluke, da må en vel lage seg en liste og bestille servicetime igjen da.
Begynner å angre smått på at jeg avbestillte ranger..

Muffinman

Jeg tullet når jeg skrev at det skjedde ting daglig, men i dag stod jeg opp til enda en sak. Scheduled charging fungerte ikke med Mennekes-kabelen. Dette skjedde også ved en anledning i fjor. Appen var "tom" og viste null batteri, og når jeg sjekket bilen var det ikke mulig å få liv i stor skjerm  uten å bruke scrollehjulene. På den lille skjermen stod det "charging will start @" osv selv om klokkeslettet forlengst var passert og ingen lading var startet. Fikk i gang ladingen ved ovennevnte samt ta ut kabel og starte på nytt.

Husker jeg kom til bilen i denne tilstanden en gang det ikke var planlagt lading også, men da fikk jeg ikke kontakt med appen. Og det gikk ikke an å kjøre. Scrollehjulene måtte brukes for å få liv i skjermen, og da ble det fart i sakene igjen.

Brede

Ny sak: alle lydkilder hakker og går i loop, ingen nettilgang, mangler lyd fra blinklysindikator, parklys/kjørelys slår seg av/på flere ganger under kjøring. Hadde det travelt og tok en restart av skjerm under kjøring, alt bra nå.  ???

Mr.Hansen

Måtte lime pyntelisten rundt glasset bak venstre side. I går fikk jeg heller ikke noe kontakt med bilen(prøvde i 2 dager), fiksa det med en resetting av skjermen.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Brede

Oppdatering av vannlekkasje inn bakluke:
Før jeg rakk å ta kontakt med Tesla så ringte Tesla Trondheim meg. De hadde fått telefon fra "fabrikken" som følger med her inne.
De sender en Ranger for å utbedre problemet, sannsynlig lekkasje via baklykt.

Med en slikk oppfølging og service så skal denne bilen ha MANGE feil før jeg blir misfornøyd!  ;D

Cato76

Kom ut i bilen i går etter jobb. Bilen sto parkert i solen og det var veldig varmt i kupèen. Jeg hadde kjørt med solskjemen nede på vei til jobb, og ikke brettet denne opp da jeg parkerte. Det som hadde skjedd var at plastdekselet forran speilet hadde knekt på begge innfestninger og hang såvidt etter en liten "plast-tråd".
Om det var en knekk der fra før tror jeg ikke, men kan det være varmen som har påvirket plasten og gjort at denne sprakk? Merkelige greier...  ??? Jeg har vel kun åpnet dette dekselet at par ganger, så det burde ikke være slitasje på dette (har ikke behov for å se meg i speilet når jeg kjører...).

Noen andre som har merket dette?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Tuxedo

Sitat fra: Brede på torsdag 12. juni 2014, klokken 10:09
Oppdatering av vannlekkasje inn bakluke:
Før jeg rakk å ta kontakt med Tesla så ringte Tesla Trondheim meg. De hadde fått telefon fra "fabrikken" som følger med her inne.
De sender en Ranger for å utbedre problemet, sannsynlig lekkasje via baklykt.

Med en slikk oppfølging og service så skal denne bilen ha MANGE feil før jeg blir misfornøyd!  ;D
Så da er det vel en fordel å ha VIN med i meldingssignaturen...done!

Balrog

Plastdrit

Dekslene over speilene bak på solskjermene på begge sider har nå brukket av uten noen gang å ha vært i bruk. Gjetter på at jeg ikke får fikset dette på "garanti" på tross av at de er urørt og at det koster 2800kr + mva og montering å få fikset.

At slike detaljer fungerer så dårlig som kinesiske plastleker på noe som er nytt i 2013 er brillefint.

"Amerikansk kvalitet"...
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Øyvind.h

Høres ut som feilproduksjon? Har ikke lest om en eneste annen Model S eier som har opplevd dette, og om de ikke har vært i bruk bør det naturligvis fikses gratis. Er det "hengslene" til dekslene som har knukket, eller er det selve dekselet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cato76

Det er plastikken som har knekket rundt hengslene - på selve luken/dekselet.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Patosan

VIN 15026

LinkedIn

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA