Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Tjos

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 11. april 2014, klokken 23:33
Har bestilt en sånn batteribil men blir ganske skeptisk når en ser deg er 35 sider med reklamasjonsinnlegg her alene og kun ca 3000 leverte biler ca? Er 4-5 måneder til levering. Bør jeg være bekymret? Vil den bli stående mye på verksted?

Nå solgte jeg min bil etter kun 1 mnd, men på den tiden rakk jeg å stille inn forhjulstillingen på nytt, samt skifte dørhåndtaket 2 ganger.
Det er sånn som kan skje. Det som imponerte meg med Tesla var servicen. Jeg leverte inn bilen og de kjørte meg bort til jobb. Når bilen var ferdig returnerte de den, nyvasket og ren :-)
Jeg ser at mange kommenterer dugg i lyktene. Det har ingenting å bety. Det samme har min 2013 Audi  og alle andre biler.
Knappen til ladeluken min var aldri 100%. Den fungerte når det måtte passe den, men som regel så fikk jeg åpnet luka etter flere trykk på knappen. Ladingen fungerte alltid.
Hadde P85+ i ca 1 mnd. Er nå solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Cao_de_Aqua på mandag 14. april 2014, klokken 22:36
2) Oksydering sidespeil, tilbud om å bytte side speil eller få elektriske innfelbare for 5300,- usikker på hva jeg velger, så langt ikke hatt behov for elektriske?
Fikk nylig (visstnok) lakkerte braketter som del av testbytte. Nå har jeg riktignok 3-4000,- tilgode hos Tesla, men ville ikke betalt 53000,- for innfellbare speil. Har ikke hatt bruk for dette de senere år. Betalingsviljen er kanskje en tusenlapp :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman


Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. april 2014, klokken 10:19
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. april 2014, klokken 09:59
ville ikke betalt 53000,- for innfellbare speil.
Enig i at prisen du skisserer er noe stiv  ;D
Vups. 53000,- er litt mye. 49.900,- er mer spiselig  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Ikke lenge etter at problemet med takluke var rapportert ringde Tesla for å høre om jeg var fornøyd med bilen. Jeg er jo det, men nevnte problemet med takluka. To dager seinere var en hyggelig ung trønder (Marius) på plass i Ålesund med deler og leiebil. (En knøttliten bensin-peugeot av et slag, med piggdekk og annen støy. Helt grei bil, og noen få mil i denne bekreftet egentlig bare at jeg kjører riktig bil til vanlig. ;))

Allerede før lunsj kunne seg i Visible Tesla se at bilen nå var ute på prøvetur, og like etterpå ringte Marius og sa at vi kunne bytte bil igjen. Da jeg plukket den opp hos Riis Bilglass (takk til dem også for trivelig prat, refleksvest, frisbee til kidsa mm) hadde Marius rukket å bytte takluka (just in case; han klarte ikke å gjenskape problemet, men den gamle så ut til å være litt mye buet), kalibrert motorene, smurt bevegelige deler i panotaket, byttet skjermen i dashboardet som forebyggende tiltak (fordi min bil hadde serienummer mellom noen andre biler der denne skjermen hadde konket pga dårlig lodding) og gjort gullende rent inni bilen.  :D

Alt i alt meget fornøyd med servicen! Savner egentlig bare at min kontaktperson ringer og følger opp, såpass jeg får skryte litt av Marius. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. april 2014, klokken 09:17
Ellers har jeg glemt å nevne for Tesla at bremsepedalen min synker rett i bunn når jeg holder konstant trykk på den.
Jeg tror ikke det er en bug- det er et feature- alle TMS har det. Jeg hadde en Caravelle for noen år siden med litt sig i bremsepedalen- den ble ikke EU-godkjent og selv etter skifte av hovedsylinderen seg den fortsatt. Kanskje det skal være slik ???

Muffinman

Da må vi i så fall få skriftlig bekreftelse på at det skal være slik. Uten det kan det bli trøbbel med å få kjerra godkjent.

Batteritralla

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. april 2014, klokken 21:00
Da må vi i så fall få skriftlig bekreftelse på at det skal være slik. Uten det kan det bli trøbbel med å få kjerra godkjent.

+1

Melder vi dette inn hver for oss eller samordnet.

Ringer man support, eller finnes det en mail adresse dedikert til innmelding av saker og ting?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Roger (NO)

#533
Sitat fra: Batteritralla på onsdag 16. april 2014, klokken 00:51
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. april 2014, klokken 21:00
Da må vi i så fall få skriftlig bekreftelse på at det skal være slik. Uten det kan det bli trøbbel med å få kjerra godkjent.

+1

Melder vi dette inn hver for oss eller samordnet.

Ringer man support, eller finnes det en mail adresse dedikert til innmelding av saker og ting?
Dette er vel bremsekraftforsterkeren?
Alle nyere biler har dette. Kan testes på hvilken som helst bil ved å pumpe med bremsen før tennningen er på for deretter å holde press på bremsepedalen mens en starter bilen.
Da vil bremsepedalen synke mot gulvet.
Er "servoen" til bremsene...

Brede

Skal ikke være sånn var svaret jeg fikk, bilen skal inn til sjekk like over påske.

Bjørn

selv om bremseservoen vil dra bremsepedalen lenger ned, pga mer tilført trykk i bremsesystemet, og større svikt i bremseslanger, så skal aldri pedalen kunne bunne ned mot gulvet..! da har du enten en intern lekkasje, eller en abnorm svikt i ett eller annet..

frosken

På mine drøye 2.500 km har jeg ikke opplevd noen problemer med bremsene, hverken svikt, svakt effekt eller at de henger om morgenen.

Men jeg opplever likevel at om jeg "står" på bremsen når bilen er slått på så siger bremsen sakte mot gulvet til det ikke går lenger. Der nede kan jeg løfte kjapt opp og ned og kjenne og høre at pedalen treffer en fast motstand som ikke viker.

Jeg opplever ikke dette som en feil, men mulig jeg bør be om at dette kontrolleres når jeg skal på service i starten av mai.

sølvpilen

Fikk melding om 12V battery voltage low og service needed. Leverte bilen til Tesla, de måtte bytte begge laderne(har dobbellader). Kona kjørte deretter på tur til Kr.sand. Under lading på hurtigladestasjonen i Lyngdal fikk hun bare melding om unable to charge. Ringte Tesla, de fikk ikke kontakt med bilen og ba oss prøve å lade på vanlig 220 V stikk i Kr.sand, om vi fikk problemer skulle de betale for hotell og hjemreise.. Fikk ladet på 220V stikk og bilen er nettop kjørt hjem. Inn til Tesla etter påske.

Rawen76

Fikk min P85 med stort sett alt, ink innfellbare speil, levert 17. Mars. Kjørt i overkant av 3000km.
* UMC knapp for ladeluke sluttet å virke etter en uke. Informert Tesla
* Trekker litt fra trekantvindu bak sidespeil. Informert Tesla.
* Kromlist rundt vindu i bakkant av bakfra sitter ikke skikkelig fast så den stikker ut litt. Informert Tesla.
Ser ut som om døra er misaligned ift resten av bilen, men det er som sagt kromlisten som er løs.
* Hvis jeg går inn i menyen for å time lading, mens bilen lader, så feiler ladingen. Dette var med 5.8, ikke testet med 5.9. Ikke meldt fra til Tesla.

Får utbedre feil og installert titanium shield 30. April. UMC må vente... Bestilt løs ladeportåpner fra stegen electronics. Burde vel forlange at Tesla dekker denne....

Når det er sagt:
ingen ladeproblemer hverken hjemme eller andre steder.
Garasjeportåpner funket på første forsøk.
Ingen merkelige rebootinger
Ingen rust på bremseskiver
Takluke fungerer fint
Fikk både blå og rød adapter med levering av bilen.
App har fungert prikkfritt med unntak av en gang. Restartet app (iPhone) og funket så fint etter det.


P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Hyperstress

Skjedde noe litt ekkelt her om dagen. Hadde ladet 5min med UMC, byttet så til en nyinnkjøpt Mennekes og ladet litt på 16A. Byttet så tilbake til UMC og skrudde A opp til 32 igjen. Da kom det plutselig noen høye (og skremmende) lyder fra bilen. Bilen lager normalt mye rare lyder, men dette var ikke noe i nærheten av hva jeg har hørt fra den tidligere. Dette hørtes ut som en slags heftig kortslutning, eller sveising. Det var slik at jeg ble usikker et øyeblikk om jeg i det hele tatt skulle tørre å ta i bilen for å åpne døra. Det hørtes IKKE bra ut. Viftene gikk også umiddelbart i høygir. Dette stod på noen sekunder inntil jeg fikk stoppet ladingen.
Jeg ringte umiddelbart tech support i håp om at de hadde noe i loggen, men det hadde de ikke. Prøvde lading igjen med begge kabler mens de var på telefonen, og alt funket som normalt. Alt har vært som normalt i ettertid også.
Tesla mener at det var A/C kompressoren som slo inn, og at det ikke var grunn til bekymring. Slik sett burde jeg ikke poste det i denne feil-tråden, men som sagt så hørtes det ikke bra ut i det hele tatt, så vet ikke helt om AC kompressoren er en plausibel forklaring.

Uansett, det er interessert å høre om det er flere som har opplevd lignende?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA