Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Jarleø

Madammen kjørte hjem fra nattevakt.
Hun sa at bilen ga alarm om at pasasjerdøren var åpen,
Halvveis hjemme. Døren må da ha åpnet seg i fart ??

Jeg sa hun må ha innbilt seg dette i halvsvime ;-)

Antar at det kan vere mulig at døren kan åpne seg delvis hvis håndtakene kommer ut under kjøring.
Det vil i så fal kunne være meget skummelt.

Vi har opplevd at fører dør har åpnet seg når vi låser opp bilen tidligere.
Men da har vi stått parkert og kommet til bilen!

Andre som har hatt tilsvarende hendelser?

Førerdør feilen rettet de på servicesenter.

Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

OleJA

Sitat fra: bosse på onsdag 19. mars 2014, klokken 23:31
Sitat fra: OleJA på onsdag 19. mars 2014, klokken 12:46
Gikk forbi en annen Tesla med min nøkkel i lommen idag, og bilen låste seg opp. :o (Sort TMS utenfor Gløshaugen Legekontor, dersom du er på ElbilForum)

Jeg håper dette var en vanvittig tilfeldighet, og at eieren sto i et vindu og lekte seg med appen, men det er et så usannsynlig sammentreff at du bør gi beskjed til Tesla. Du noterte vel ikke registreringsnummeret på den aktuelle bilen slik at Tesla kan finne tilfellet i bilens logg?
Bilen pleier å stå parkert på samme plassen hver gang jeg har vært der - Får ta en ny sjekk neste gang jeg er på de kanter. Ble så paff når håndtakene kom ut at jeg ikke tenkte på å dobbeltsjekke. Kan ha vært en tilfeldighet som du sier.

Muffinman

Sitat fra: Jarleø på torsdag 20. mars 2014, klokken 15:10
Sitat fra: Muffinman på mandag 17. mars 2014, klokken 14:25
Sitat fra: Jarleø på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:18
Her er bilde ved trekant vindu bak og fører dør
Her er et bilde fra min bil. Man kan legge pakningene på plass ganske enkelt, men de kryper tilbake etter litt bruk av dørene. Har som nevnt reklamert, og fått til svar at pakningene bare var sånn på denne bilen.

Ikke engang Skoda Fabia har slikt, så om Tesla sikter mot premiumsegmentet har de en jobb å gjøre. Vet om ihvertfall et par stykker som har bestilt bil som fra før er vant til forholdsvis dyre BMW`er som nok vil kvitte seg med bilene sine raskt om dette er representativt for hvor lista ligger. Det er jo ikke pent, og jeg har allerede fått en del kommentarer av førstegangspassasjerer som har sett seg rundt i bilen.

Jeg har også reklamert, jeg fikk derimot beskjed at slik var det på alle bilene utenom p85, da de tar et annet tak.
Dette er jo bare svada. Jeg har jo P85 med alcantaratak!  Problemet er heller ikke løst i produksjonen enda. På en helt ny utstillingsbil jeg så på i går var nesten hele kanten på stofftaket over førerdøren blottlagt og det så ikke bra ut. Forundret meg at man ikke i det minste tar fingeren og legger pakningen på plass på en utstillingsbil.

Leaf_entusiast

Etter en drøy uke klikket bilen. Først virket ikke vindusviskerne og deretter kom det opp en rekke feilmeldinger på ABS, antispinn og bremser. Etter noen minutter kom vindusviskerne tilbake, men feilmeldingen var der. Da jeg skulle kjøre hjem (etter 10timer) ville ikke bilen startet. Fikk god hjelp av Tesla som tok over bilen via nettet og skulle fikse den på 10 min. Men, det hjalp heller ikke. Så, da kontaktet de NAF for meg. I mellomtiden skulle jeg parkere bilen.  Da nektet lysene å slukke. Tok kontakt med Tesla igjen som foreslo ting jeg skulle gjøre, men det virket ikke.

Da jeg møtte NAF etter noen timer startet plutselig bilen. Men, etter 10 meters kjøring dukket alle feilmeldingen opp og bilen kunne ikke settes i park. Det var enten Drive eller R. Måtte dermed holde inn bremsepedalen til bilen var godt tjoret fast på lasteplanet til NAF-bilen. Ikke helt den beste starten. Har bare ladet bilen en gang, og da ville bilen nesten ikke starte fordi 12v batteriet var tomt.
Har hatt flere Nissan Leaf tidligere og de har vært helt problemfrie.

Jarleø

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. mars 2014, klokken 16:29
Sitat fra: Jarleø på torsdag 20. mars 2014, klokken 15:10
Sitat fra: Muffinman på mandag 17. mars 2014, klokken 14:25
Sitat fra: Jarleø på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:18
Her er bilde ved trekant vindu bak og fører dør
Her er et bilde fra min bil. Man kan legge pakningene på plass ganske enkelt, men de kryper tilbake etter litt bruk av dørene. Har som nevnt reklamert, og fått til svar at pakningene bare var sånn på denne bilen.

Ikke engang Skoda Fabia har slikt, så om Tesla sikter mot premiumsegmentet har de en jobb å gjøre. Vet om ihvertfall et par stykker som har bestilt bil som fra før er vant til forholdsvis dyre BMW`er som nok vil kvitte seg med bilene sine raskt om dette er representativt for hvor lista ligger. Det er jo ikke pent, og jeg har allerede fått en del kommentarer av førstegangspassasjerer som har sett seg rundt i bilen.

Jeg har også reklamert, jeg fikk derimot beskjed at slik var det på alle bilene utenom p85, da de tar et annet tak.
Dette er jo bare svada. Jeg har jo P85 med alcantaratak!  Problemet er heller ikke løst i produksjonen enda. På en helt ny utstillingsbil jeg så på i går var nesten hele kanten på stofftaket over førerdøren blottlagt og det så ikke bra ut. Forundret meg at man ikke i det minste tar fingeren og legger pakningen på plass på en utstillingsbil.

Alle som opplever dette må være flinke til å reklamere, slik at de må lage en fix på problemet.
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

Muffinman

#440
Problemet er vel at de "henlegger" saken etter at de har meldt til kunde at "det bare er slik". Forhåpentligvis tar jeg feil og sakene blir registrert slik at omfanget kan dokumenteres internt.

snurrehue

Sitat fra: Muffinman på fredag 21. mars 2014, klokken 12:41
Problemet er vel at de "henlegger" saken etter at de har meldt til kunde at "det bare er slik".

En kollega hadde for noen år siden en Skoda Fabia hvor han opplevde noe lignende med at taktrekket slapp litt. Han viste frem dette til bilforhandleren (Skoda) hvorpå de sa at slik skulle det ikke være. De tok inn bilen, fikset det, og han så aldri noe mer til problemet.
Hadde det vært snakk om en Reva, skulle jeg forstått at de sa "det bare er slik". Men Tesla? Betaler man en premiumpris som man gjør for en Tesla, så må man kunne forvente at interiøret holder premiumkvalitet. Tydelig at jeg må jekke ned forventningene mine kraftig til min Tesla kommer.

Muffinman

Tja, ha forventninger til at du får en unik bil som det ikke finnes maken til i verden men med enkelte barnesykdommer som må løses. Jeg er helt overbevist om at man snur på akkurat denne om mange nok gjør anmerkninger på det, men det kan nok kanskje ta noe tid. Tesla har nok en god del saker på blokka akkurat nå som må tas tak i. Jeg velger å se stort på det - tross alt kan dette være starten på en revolusjon av privatbilismen som vil endre verden i så måte på sikt. Det er i så måte svært viktig at alt man ikke er fornøyd med meldes inn slik at Tesla får mulighet til å heve kvaliteten nok til å konkurrere med de etablerte premiummerkene. Man bør selvfølgelig stille strenge krav til retting av feil som er uholdbare som manglende ladeutstyr, vannlekkasjer osv - og jeg tror nok disse tingen står øverst på prioriteringslista hos Tesla også - men det som ikke går direkte på funksjonalitet synes jeg at man skal tillate at det går litt tid for å løse.

RaBalder

"det bare er slik"

Får man den, så be om å få det dokumentert.

  • Bilde
  • Beskrivelse
  • Navn på den som mener "det bare er slik"

Det er fort gjort at når man ber dem dokumentere noe, så tenker dem seg ekstra godt om  ;D
Ofte endrer dem mening.

olesb

Virker som Tesla har fått kontroll på leveransen av det røde adapteret nå. På Skøyen hadde de mange på lager forrige uke. Jeg var innom og kjøpte ett selv.
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

petersv

Sitat fra: olesb på søndag 23. mars 2014, klokken 10:18
Virker som Tesla har fått kontroll på leveransen av det røde adapteret nå. På Skøyen hadde de mange på lager forrige uke. Jeg var innom og kjøpte ett selv.

Tja.. Kontroll og kontroll, de mente bastant at jeg ikke hadde betalt for rødt adapter (noe jeg gjorde i fjor sommer sammen med bilen) og ga seg kun når jeg gravde fram kvitteringa...

Men de har den iallefall inne, nå med CE-merking ;) så kan ikke klage.

Gressvikingen

Jeg fikk ett blått ved leverig og ett via Bring dagen etter - dvs. to stk.. Er det noen som mangler ett blått?
P85D"+"

pej

Hei Gresvikingen, jeg henter bilen min på onsdag men vet ikke om de har flere blå på skøyen. Isåfall trenger jeg det sårt frem til de hoster opp et nytt i allfall:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Leaf_entusiast

#448
Tåler ikke bilen å lades? De to første gangene jeg ladet så ville den ikke starte først da 12v batteriet var svakt, men det ordnet seg raskt. I går kveld hadde den stått lenge til lading og da var bilen død. Ringte Tesla og de fikset det. Fikk beskjed om å koble bilen ut fra lading når den er full. Kan jo alltids greie det, men det er jo rimelig upraktisk å ha en bil hvor man må stå opp 3 om natten for å sjekke om den er fulladet? Jeg har aldri opplevd det samme på de andre elbilene jeg har hatt.

jkirkebo

Sitat fra: Leaf_entusiast på mandag 24. mars 2014, klokken 09:02
Tåler ikke bilen å lades? De to første gangene jeg ladet så ville den ikke starte først da 12v batteriet var svakt, men det ordnet seg raskt. I går kveld hadde den stårr lenge til lading og da var bilen død. Ringte tesla og de fikset det. Fikk beskjed om å koble bilen ut fra lading når de er full. kan jo alltidds greie det, men det er jo rimelig upraktisk å ha en bil hvor man må stå op 3 om natten for å sjekke om den er fulladet? Jeg har aldri opplevd det samme på de andre elbilene jeg har hatt.

Jeg har opplevd det på Leaf, der døde 12V etter at bilen hadde stått en god stund ferdigladet med kabelen i. Har ikke opplved det på Teslaen men jeg stiller også normalt ned ladestrømmen slik at bilen ikke er ferdigladet før rett før jeg skal bruke den igjen. Fordelen med det er at jeg da har varmt batteri når jeg kjører avgårde
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA