Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Epleskreller

#165
Sitat fra: hhe på lørdag 21. desember 2013, klokken 23:59
UMC problemer med flere ser jeg!? Får heller ikke åpnet ladeport, dvs låst opp for å ta ut pistolen med knappen.. her må jeg låse opp bilen eks. med nøkkel, da går det.


Det er meningen at du skal låse opp bilen før du tar ut UMC. Ellers kunne hvem som helst tatt kabelen ved å trykke på knappen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

D.O

Sitat fra: Epleskreller på søndag 22. desember 2013, klokken 00:21
Sitat fra: hhe på lørdag 21. desember 2013, klokken 23:59
UMC problemer med flere ser jeg!? Får heller ikke åpnet ladeport, dvs låst opp for å ta ut pistolen med knappen.. her må jeg låse opp bilen eks. med nøkkel, da går det.


Det er meningen at du skal låse opp bilen før du tar ut UMC. Ellers kunne hvem som helst tatt kabelen ved å trykke på knappen.
stemmer. Ingen feil annet en brukerfeil. Gjorde det samme selv, men kom på overnevnte etter hvert. Forøvrig fungerer åpning av luke uten problem selv på god avstand og jeg har ikke opplevd problemer med lading mer en 1 gang (første lading). Dette var ved kjøring over 0 i rekkevidde og samtlige systemer i dvale. Etter dette har lading fungert prikkfritt, men jeg har også oppdatert til 0.30 og det kan også være årsaken.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

CFM

Etter to dager i min Model S opplevde jeg en guffen episode. Tror ikke jeg har lest noe liknende her:

Det er veldig tilfeldig når jeg får tak i bilen med appen. 2/3 av gangene jeg prøver får jeg bare Waking... waking.. waking.. zzz... Så da tenkte jeg det ville være greit å prøve en reset. Jeg hadde akkurat kjørt 250 km og bilen var god og varm, klima på 20 grader og klokka var halv ett på natta og bilen sto i garasjen.

Holdt inne begge hjulene på rattet og midtkonsollen gikk i sort. Og forble sort. Jeg resatte dash med de to øverste knappene også, prøvde å resette alt mulig med og uten bremsepedalen inne, med og uten ladekabel.. Men ingenting fikk liv i centerskjermen igjen. Klimaanlegget sørget for at range tikket sikkert nedover, det var ingen måte å få det til å roe seg på og heller ingen måte å få den til å starte lading.

Jeg ringte support/roadside assistance for jeg skulle kjøre 250 km til dagen etter og trengte å lade. En hyggelig dame som tok alt med den knusende ro spurte og noterte i ca. 20 min. men det var helt åpenbart at hun aldri hadde sittet i en Tesla. Jeg ble mer og mer fortvilet og tenkte bare: Hvordan skal dette mennesket kunne hjelpe meg? Men til slutt sa hun at "Takk, da skal jeg undersøke litt og komme tilbake til deg". Jeg ble fylt av en blanding av lettelse og irritasjon. Hun kunne jo ha ledet med at hun bare skulle samle info og så sende saken videre til noen med kompetanse! Jeg hadde kanskje skjønt det om det ikke var et par timer over min leggetid  :-[

Etter noen oppringinger fikk jeg bare beskjeden at de ikke fikk kontakt med bilen! Duh! Og dermed ikke kunne gjøre noe. "Den har sikkert tatt seg en lur. Står ladekabelen i så lader den nok som den skal." Yeah Right! ??? Ikke noe mer å gjøre med det.

Etter noen timer på øret gikk jeg ut igjen for å se om noe hadde endret seg. Eneste som var nytt var at klimaanlegget hadde gitt seg. Ventet til kl. var 8 og ringte support igjen. De ba meg trille ut av garasjen så skulle de forsøke å få tak i bilen via 3g igjen. Nada! Men etter et par reset-forsøk til kom centerconsollen på igjen og jeg kunne starte lading. :o Support hadde fortsatt ikke ett klokt eller trøstende ord å si. Teskal skal ringe meg i morgen, mandag å se på diagnostikken for å se om de kan finne ut hva som var problemet.

Jeg har bare observert 3 andre problemer utover at bilen "Tar segn en lur" når det passer som minst: App/tilkoblingsproblemer, passasjerdør må slenges igjen hardere enn de andre og bakrutene henger i taklist når dørene skal opp.

Har noen opplevd noe liknende? Hva kan jeg forvente av Tesla på mandag? Er det noen som har fått hjelp når de ringer Tesla support?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

Havebigfun

Vi har fått referert en gang tidligere at reset av begge systemer samtidig kan føre til katastrofe.
Mulig du bare skulle ventet litt lengre etter å ha nullstillt den store skjermen ???

CFM

Sitat fra: Havebigfun på søndag 22. desember 2013, klokken 20:37
Vi har fått referert en gang tidligere at reset av begge systemer samtidig kan føre til katastrofe.
Mulig du bare skulle ventet litt lengre etter å ha nullstillt den store skjermen ???
Det er selvsagt mulig..  :-\ Jeg ventet litt men kan ikke si nøyaktig hvor lenge.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

teslaman

eg har bare observert 3 andre problemer utover at bilen "Tar segn en lur" når det passer som minst: App/tilkoblingsproblemer, passasjerdør må slenges igjen hardere enn de andre og bakrutene henger i taklist når dørene skal opp.


Har hatt bilen inne for vindusruter som henger igjen i list. Siterer her Kenneth i Tesla Skøyens utsagn: Du åpner døren feil. du skal ikke trekke i døren på vanlig måte, bare sette tommel mot bil og la de andre fingrene åpne dørhåndtak. Sikker på at dette er en typisk selgerløsning på å bli kvitt ubehagelige spørsmål på.Ingen passasjerer som åpner dørene på den måten og da er vi like langt. Ja det er et stort problem med min bil som jeg mener overhode ikke skulle være sånn men det virker ikke som Tesla prioriterer det. Men kanskje det skulle bli en egen tråd for å få fortgang i problemstillingen
?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

AreLib

Sitat fra: teslaman på tirsdag 24. desember 2013, klokken 03:04
eg har bare observert 3 andre problemer utover at bilen "Tar segn en lur" når det passer som minst: App/tilkoblingsproblemer, passasjerdør må slenges igjen hardere enn de andre og bakrutene henger i taklist når dørene skal opp.


Har hatt bilen inne for vindusruter som henger igjen i list. Siterer her Kenneth i Tesla Skøyens utsagn: Du åpner døren feil. du skal ikke trekke i døren på vanlig måte, bare sette tommel mot bil og la de andre fingrene åpne dørhåndtak. Sikker på at dette er en typisk selgerløsning på å bli kvitt ubehagelige spørsmål på.Ingen passasjerer som åpner dørene på den måten og da er vi like langt. Ja det er et stort problem med min bil som jeg mener overhode ikke skulle være sånn men det virker ikke som Tesla prioriterer det. Men kanskje det skulle bli en egen tråd for å få fortgang i problemstillingen
?
tøvete utsagn...om du gjør det på selgers måte eller den "normale" måten for folk flest skal ikke ha betydning...høres ut som han der Kenneth bedriver roing med påhengsmotor :) klag og mas til de er lei deg så fikser de det for å slippe se deg igjen
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

teslaman

Sitat fra: bensinhodet på tirsdag 24. desember 2013, klokken 03:34
Sitat fra: teslaman på tirsdag 24. desember 2013, klokken 03:04
eg har bare observert 3 andre problemer utover at bilen "Tar segn en lur" når det passer som minst: App/tilkoblingsproblemer, passasjerdør må slenges igjen hardere enn de andre og bakrutene henger i taklist når dørene skal opp.


Har hatt bilen inne for vindusruter som henger igjen i list. Siterer her Kenneth i Tesla Skøyens utsagn: Du åpner døren feil. du skal ikke trekke i døren på vanlig måte, bare sette tommel mot bil og la de andre fingrene åpne dørhåndtak. Sikker på at dette er en typisk selgerløsning på å bli kvitt ubehagelige spørsmål på.Ingen passasjerer som åpner dørene på den måten og da er vi like langt. Ja det er et stort problem med min bil som jeg mener overhode ikke skulle være sånn men det virker ikke som Tesla prioriterer det. Men kanskje det skulle bli en egen tråd for å få fortgang i problemstillingen
?
tøvete utsagn...om du gjør det på selgers måte eller den "normale" måten for folk flest skal ikke ha betydning...høres ut som han der Kenneth bedriver roing med påhengsmotor :) klag og mas til de er lei deg så fikser de det for å slippe se deg igjen

Takk for tips, du har enda ikke fått bil ser jeg! du høres tøff ut! De tøffe kan stå sammen og jo tøffere og fler vi er jo raskere gjør de noe med det! Kan du være så snill å varsle meg når de har fikset bilen din?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

petersv

De fikset "hengende" bakruter på min uten kommentar ellee protest, så de kan hvis de vil. :)

De vinkla ruta innover en grad sa de.

Lanber

Noen flere her som opplever at takluka knirker/gnisser når bilen vrier på seg og det har fryst?


teslAudun

Sitat fra: Lanber på tirsdag 24. desember 2013, klokken 07:53
Noen flere her som opplever at takluka knirker/gnisser når bilen vrier på seg og det har fryst?

Jepp, nesten som små smell. Er redd for at glasstaket skal sprekke slik det knaker i kaldt vær. Antar at taket ikke er helt tett slik at fukt trenger inn på noen steder det ikke skal. Minusgrader medfører da at fukten fryser og utvider seg noe, som igjen medfører knirker/smeller/knaker. Skal kommentere det neste gang jeg er innom på Skøyen.
Tesla Model Y  (blå 2022)

x Jan.17  Model S 75, rød
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Cowboystrekk

UMC var helt elendig til xxx.30 oppdateringa, etterpå har den fungert perfekt foruten at du ikke greier å starte opp lading igjen når den er fullada uten å ta den ut. Dugg på innsiden av frontlyktene forekommer ofte.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

teslaman

Sitat fra: petersv på tirsdag 24. desember 2013, klokken 06:08
De fikset "hengende" bakruter på min uten kommentar ellee protest, så de kan hvis de vil. :)

De vinkla ruta innover en grad sa de.

Forbanna!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Øyvind.h

Ja da er UMC nr 2 død. Helt død denne gangen, ikke bare rødblink som jeg opplevde når UMC nr 1 døde. Heldigvis har jeg to stk UMC (at folk tør å bare ha en liggende er imponerende :) )

I kveld opplevde jeg for øvrig for tredje gang at alt ser ok ut mtp lading når jeg plugger i (ampere teller opp, ladeport og umc pulserer), men lading starter ikke. Bilen og batteri har vært varm, så feilen ligger ikke i batterivarme.

Løsningen er plugg ut og i, men dette er selvfølgelig uakseptabelt. Har sendt e-post til service i kveld med beskjed om at jeg ønsker å bytte den døde UMC`en førstkommende fredag, og jeg ønsker også tilbakemelding på når Tesla bytter ut UMC`ene sine i noe som fungerer.

Kommer ikke til å kreve dekket kjøp av annet ladeutstyr foreløpig, men revurderer om/når UMC dør neste gang :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

O juleglede...sure greier det der. Kanskje det er noe med bilen din som knekker UMC`ene? Har uansett selv gjerne sett at det gikk an å kjøpe en ekstra UMC siden jeg er mye på farten med bilen, men tar sjansen på å vente til Tesla i det minste kan levere informasjon om hva som skjer og når det blir fikset. Ekstra UMC er vel også det eneste jeg kan tenke meg at gavekortet kan brukes til for min del også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA