Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Rasmus.B

Jeg har hatt samme greia med ladingen,  men det har vært nok å bare dra ut kabelen fra bilen og sette den inn igjen. Da har det gått ca 5 sekunder så har amperemeter begynt å telle opp til 13A.
Nå har jeg fått på plass en 3 parts hjemme lade stasjon,  og den fungerer hver gang. Teller først opp til 13A, blir stående noen sekunder og fortsetter opp til 26A.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Havebigfun

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 25. november 2013, klokken 16:14
Jeg har hatt samme greia med ladingen,  men det har vært nok å bare dra ut kabelen fra bilen og sette den inn igjen. Da har det gått ca 5 sekunder så har amperemeter begynt å telle opp til 13A.
Det er mange med dette problemet- vi får håpe det løser seg med en bedre UMC.

mortyeriksen

Heisann!

Jeg fikk min S85 på onsdag. Lørdag morgen fikk jeg beskjed om "Air Suspension Failure/Fault". Det kom opp et rødt lys med bilde av en bil med pil opp og ned over speedometeret. Jeg ringte Tesla og fikk beskjed om levere den inn til service.

Flatbed tur med NAF gikk bra og de hatt bilen siden lørdag. Hørte ikke noe i dag, men håper de får orden på dette i morgen.

Er det flere som har hatt samme problemet?

Mvh
Morten
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

BjørnP85

Har i utgangspunktet kun vært "tut og kjør" siden bil ble mottatt 18.11.13.  Lader kun med UMC og 13A.  Fikk melding en gang om at lading vil starte snart - det gjorde den ikke.  Tok ut kontakten åpnet døra og tråkket på bremsepedalen - satte inn UMC da tok den lading.  Fikk tipset når jeg hentet bil hos Tesla Trondheim.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

FThorsen

Sitat fra: fonberg på mandag 25. november 2013, klokken 11:10
Sitat fra: Muffinman på torsdag 21. november 2013, klokken 23:36
Parksensorene gikk forresten bananas når jeg skulle rygge på plass i parkeringen under hotellet - her var det rødt og "stop" når det var minst to meter med luftrom bak bilen. Tåler vel ikke at det legger seg smuss på sensorene muligens.

Jeg får samme oppførsel på parksensorene i fuktig snøvær. Sensorene enten feilmelder, både forover og bakover, eller de slår seg av med meldinga "Park assist disabled - Contact Tesla Service".

Dette er litt rart. Jeg tror jeg opplevde dette problemet totalt tre ganger på BMW'en min fra 2007.... Er de litt vel følsomme disse sensorene?
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Muffinman

Aldri opplevd noe slik med andre biler, inkludert den forrige (Saab 9-3 2007). Bruker ikke sensorene i det hele tatt  siden de har vist seg å ikke være til å stole på, så jeg kunne egentlig spart meg for å kjøpe dem.

arv

Jeg har glede av sensorene  hver dag. Alt fungerer på min Tesla 85 . Bare vindpust på høyre vinduet framme. Skal sjekkes i morgen.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

McKivre

Fikk min bil i går. Felgene (Aero) som vinterhjulene stod på var det styggeste jeg har sett. Det var alt de hadde for tiden. Skal visst nok være mer aerodynamiske. Ble lovet riktige felger over jul. Sommerhjulene skal visstnok stå på et dekkhotell

petersv

Sitat fra: GreenTee på onsdag 27. november 2013, klokken 21:48
Fikk min bil i går. Felgene (Aero) som vinterhjulene stod på var det styggeste jeg har sett. Det var alt de hadde for tiden. Skal visst nok være mer aerodynamiske. Ble lovet riktige felger over jul. Sommerhjulene skal visstnok stå på et dekkhotell

Sjekk aerotråden, flere som vil bytte felger med deg.

Lanber

Bilen har rullet 5500km ikke hatt et eneste ladeproblem.
I går og idag har den ikke startet lading, det pulserer grønt på ladekladden men ingen strøm til bilen.

Ta ut og inn kabel løste problemet. Selvsagt kona som plugget inn begge gangene og ho kikket ikke etter at bilen tok lading

Libbis

Tesla Model S
Brun standard m/alt utstyr.
Kambo

sthsa

GPS'en er ustabil ! Rett som det er (hver tur) tar den røde pilen seg en tur langt utenfor veien jeg kjører på. Har jeg oppgitt en adresse å navigere til, vimser derfor henvisningene helt i ørska (Og kartet snurrer vilt rundt om det står innstilt på "Direction up"

Har ikke sett at noen andre her har rapportert tilsvarende problem...

Problemet er meldt til Tesla, men sliter med å få svar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
P16779 / Rød P85 / 19" hjul - med alt minus barneseter og dobbellader..
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

Patosan

Sitat fra: sthsa på lørdag 30. november 2013, klokken 09:17
GPS'en er ustabil ! Rett som det er (hver tur) tar den røde pilen seg en tur langt utenfor veien jeg kjører på. Har jeg oppgitt en adresse å navigere til, vimser derfor henvisningene helt i ørska (Og kartet snurrer vilt rundt om det står innstilt på "Direction up"
Jag har det samma rätt efter jag har tagit en reset på skärmen eller fått uppdatering av SW.
Var väldigt frustrerande och ibland lite komiskt.
Min erfarenhet är att det försvinner efter en tid.
Men den tiden verkar variera: när bilen var ny tog det några dagar, nu så går det bort efter timmar när jag fått fenomenet.
VIN 15026

LinkedIn

sthsa

Tja, jeg har dette konstant siden jeg fikk bilen for en drøy måned siden.

Så dette gir jeg meg ikke på før Tesla fikser, spesielt siden jeg antar det ikke er en generell feil, men spesifikt for min bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
P16779 / Rød P85 / 19" hjul - med alt minus barneseter og dobbellader..
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

Patosan

Sitat fra: sthsa på søndag 01. desember 2013, klokken 11:01
Så dette gir jeg meg ikke på før Tesla fikser, spesielt siden jeg antar det ikke er en generell feil, men spesifikt for min bil.
Enig i att en månad är väldigt länge!
VIN 15026

LinkedIn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA