Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. november 2019, klokken 10:34
Forvarsel om MCU-havari muligens?
Ja, var noe sånt jeg tenkte selv. Veldig snodig. Aldri klart å provosere fram en slik omstart før. Radioen var borte bare akkurat i det den startet på nytt. Men Teslalogoen var på skjermen i kanskje 3-4 min.

Wibla


Dagens :D

Leverte inn bilen i går med problemer med scheduled charging, gul ramme på skjerm og ulyd i rattstamme. Litt skeptisk til at den datoen er riktig, for å si det sånn.

Ratter rundt i en S75D fra Avis med Pirelli vinterdekk og låst i chill mode + 125km/h limit (ikke at det gjør meg noe), merker at det ikke er helt optimalt med de Pirelli-dekka nå som snøen har kommet...
2018 Tesla Model S 75D

Muffinman

Sottozero 2 eller 3? Skeptisk på 2, men ikke så mye på 3...

Wibla

Når begynte de å levere Sottozero 3? Denne bilen ble regga 15.12.18, er vel en av de mange inventory-bilene som ble solgt til Avis rett før jul i fjor.

E: er visst Sottozero 3.
2018 Tesla Model S 75D

tibber73

Sitat fra: Wibla på fredag 29. november 2019, klokken 12:52

Dagens :D

Leverte inn bilen i går med problemer med scheduled charging, gul ramme på skjerm og ulyd i rattstamme. Litt skeptisk til at den datoen er riktig, for å si det sånn.

Ratter rundt i en S75D fra Avis med Pirelli vinterdekk og låst i chill mode + 125km/h limit (ikke at det gjør meg noe), merker at det ikke er helt optimalt med de Pirelli-dekka nå som snøen har kommet...
Hva gjør de egentlig på SC med scheduled charging problemene?
Dette er jo en bug som ble innført med 2019.36.xxx (og nyere). Jeg venter på ny versjon før jeg orker å bruke tid på SC.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Wibla

Sitat fra: tesla73 på tirsdag 03. desember 2019, klokken 16:06
Sitat fra: Wibla på fredag 29. november 2019, klokken 12:52

Dagens :D

Leverte inn bilen i går med problemer med scheduled charging, gul ramme på skjerm og ulyd i rattstamme. Litt skeptisk til at den datoen er riktig, for å si det sånn.

Ratter rundt i en S75D fra Avis med Pirelli vinterdekk og låst i chill mode + 125km/h limit (ikke at det gjør meg noe), merker at det ikke er helt optimalt med de Pirelli-dekka nå som snøen har kommet...
Hva gjør de egentlig på SC med scheduled charging problemene?
Dette er jo en bug som ble innført med 2019.36.xxx (og nyere). Jeg venter på ny versjon før jeg orker å bruke tid på SC.

De testa litt på min bil, og hadde visst ganske godt med logger...

Henta forøvrig bilen min i dag :)
2018 Tesla Model S 75D

Klykken

Anbefaler å vente med å oppdatere til nyeste SW frem til det har kommet tilbakemeldinger fra testere. Hvis du nå ikke liker å være testpilot selv, da.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Har bestillt min første service via appen og fy fader så smooth dette gikk. Man får lastet opp bilder, laget en beskrivelse og valgt tidspunkt selv. Mye bedre enn å ringe inn!

Har hatt dugg i baklyktene som har gått bort relativt fort i sola, men nå har det blitt mer og mer om vinteren. + gul stripe rundt skjerm. 

Klykken

Dugg i lyktene er dessverre vanlig på LED-belysning. De er imidlertid ventilerte og drenerte, slik at det ikke blir vedvarende. Vanndråper og vannansamling er derimot ikke noe særlig, og tyder på tett drenering, og kvalifiserer til bytte av lykter.

Mange Audi og BMW har vifter i sine LED-lamper for å få bukt med dugg raskest mulig, for is på innsiden kan fort bli farlig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Sitat fra: Klykken på fredag 06. desember 2019, klokken 14:02
Dugg i lyktene er dessverre vanlig på LED-belysning. De er imidlertid ventilerte og drenerte, slik at det ikke blir vedvarende. Vanndråper og vannansamling er derimot ikke noe særlig, og tyder på tett drenering, og kvalifiserer til bytte av lykter.

Mange Audi og BMW har vifter i sine LED-lamper for å få bukt med dugg raskest mulig, for is på innsiden kan fort bli farlig.
Mener det har blitt værre denne vinteren. Nå er det dråper, og det blir ikke varmt nok til at det forsvinner. Får høre hva de svarer i hvertfall.


Klykken

Dette er såpass ille at de vil skiftes ut, ja.
Er mild i ordbruken din, du. Dette er jo vann i lykta - ikke dugg. :D hehe
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


1000kwh

Sitat fra: Muffinman på fredag 06. desember 2019, klokken 18:19
Såpeskum?
Nja, brukte bare avfetting denne dagen bildet er tatt. Kan jo sikkert komme inn og skumme litt.

Alfa Bergen

Min 2019 modell med 18000 km har begynt å lage en svak knakelyd når jeg kjører over mindre ujevnheter som «vaskebrett» på grusveier, brosteinsgater og lignende. Ligner ikke på lydene jeg hadde på 2013 modellen da diverse forstillingsdeler måtte byttes i sin tid. Da var det kun foran, men nå er det tilsynelatende like knakelyder når bakhjulene kjører over ugjevnheter også. Bestilte service i appen, men fikk ikke time før ut i Februar. Noen som har opplevd noe liknende på tilsvarende ny bil?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Klykken

Riktignok ikke "nybil" jeg har, men hos meg er det skikkelig rakling som høres ut som kommer fra foran et sted i bilen, når det kjøres over vaskebrett og ujevnheter. Er verst nå på vintærn... Fikk beskjeden "works as designed" da jeg klagde på det sist, men skal på garantiutløpstest hos et verksted i starten av nyåret og be de bl.a. sjekke om det er noe galt med understellet på bilen, så får jeg forhåpentligvis noe håndfast å kreve fra Tesla. :)

Ellers, hvis du får gjort opptak av lydene så legger du de ved servicebestillingen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA