Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Så...du er snurt blant annet fordi en nybil har høyt verditap, og at forhandler tilbyr lav inbytteverdi? Hva tenker du i så fall å oppnå med annonsen hvor du i praksis øker verditapet radikalt selv?  Og hva var egentlig galt med bilen bortsett fra feil på sikkerhetsbelte og dørhåndtak?

Ikke hyggelig å oppleve slike historier, men noen ganger kan det være en ide å ta et steg tilbake og tenke på hvilket lys man stiller seg selv i ;)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sikkert mange kjedelig hendelser for deg, men å lage en slik annonse er det laveste av lavmål jeg har sett.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Vidar1979

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 05. september 2019, klokken 08:47
Sikkert mange kjedelig hendelser for deg, men å lage en slik annonse er det laveste av lavmål jeg har sett.
Hva gjør man ikke for småfeil og høyt verditap?

Øyvind.h

Så en kar på Facebook som klikka i vinkel fordi hans E-Tron døde etter kort tids eie. La ut bilder, video og flere klagetråder hvor bil og forhandler ble harsellert med.
I slike situasjoner tenker jeg det er best å klage til forhandler, evt bare selge bilen og komme seg videre i livet.
Livet er for kort til å være sur.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: alagerqv på torsdag 05. september 2019, klokken 07:44
Har lagt ut min bil på finn.no. Det er jo teknisk sett i form av en annonse, men føler at akkurat denne likevel er innenfor hva som kan aksepteres i tråden siden fokus på annonsen er å beskrive eieropplevelsen...

Om noen mener det blir helt feil å poste den her, så gi beskjed så kan jeg ta vekk posten.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156275617
Regner med at tilbudet på 543 620 kr hos Tesla er gått? Spørs om du ikke burde gått for dette..

Ut over dette så sliter jeg med å se hva du vil oppnå med denne annonsen.

alagerqv

Tilbudet fra Tesla er fortsatt på bordet. Det jeg ønsker med annonsen er å informere grunding om bilens historikk, og ikke minst kunne dokumentere at den er forsøkt solgt på det åpne markedet.

1000kwh

#3923
Sitat fra: alagerqv på torsdag 05. september 2019, klokken 09:40
Tilbudet fra Tesla er fortsatt på bordet. Det jeg ønsker med annonsen er å informere grunding om bilens historikk, og ikke minst kunne dokumentere at den er forsøkt solgt på det åpne markedet.
Ok, men da tar du dette. Kombinasjonen med annonsen du har skrevet (du kunne enkelt listet opp eventuelle mangler uten noen lang kronikk) + tilbudet som ikke er langt unna det du vil få for bilen gjør det til en bra deal! Og så slipper du at kjøper klager til deg, og ikke Tesla om eventuelle feil. 

Jeg trodde slike tilbud fra Tesla hadde veldig kort frist.

Edit: Skjønner ikke helt hvordan du skal dokumentere at den er forsøkt solgt med denne annonsen, for dette er jo bare useriøst. Jeg solgt en helvetes VW som bare var en plage. Satt ned prisen noe og listet opp alt jeg visste. Skrev ikke en avhandling om Møller av den grunn.. Du skyter deg selv i foten. Eller kanskje du vil at VG skal ringe deg?


alagerqv

Hensikten med annonsen er å ha forsøkt å selge den til høyere pris enn det Tesla gir meg. Og at jeg er frustert er jo ingen hemmelighet.

Vidar1979

#3926
Sitat fra: alagerqv på torsdag 05. september 2019, klokken 10:11
Hensikten med annonsen er å ha forsøkt å selge den til høyere pris enn det Tesla gir meg. Og at jeg er frustert er jo ingen hemmelighet.
Forventer du noe stort høyere markedspris enn det tilbudet? Hva blir de faktisk solgt for?

Selv har jeg identisk bil som deg med EK47... med noe mindre utstyr og jeg er glad for at jeg ikke skal realisere tapet nå.


alagerqv

Jeg forventer selvsagt ikke mer enn markedspris på enn brukt bil. Det som sjekkes ut er om Tesla sitt tilbud til meg er markedspris eller ikke.

Klykken

Det får du nok ikke svar på med annonsen din.
Skriv heller

"Hel og fin bil, nyservet fra Tesla.
Ustyr xxxx

Fått innbyttepris fra Tesla på xxx.xxx kr, selges til førstemann som byr høyere".

Så får du heller ta praten om dårlig opplevd service når kjøper dukker opp.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Sitat fra: alagerqv på torsdag 05. september 2019, klokken 10:47
Jeg forventer selvsagt ikke mer enn markedspris på enn brukt bil. Det som sjekkes ut er om Tesla sitt tilbud til meg er markedspris eller ikke.
Ok, så dette tilbakekjøpet kommer som en følge av at du ikke har fått utbedret feil og dermed vil at Tesla skal ta bilen tilbake?

Men kjedelig hvis du ikke har holdt tritt med lånet (antar 0% rente, lite egenkap) og må ta et tap nå. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA