Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Jeg fikk heller ingen servicerapport sist bilen var inne på verksted. Men vet de har fått nytt system.

alda

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 27. august 2019, klokken 23:57
Jeg fikk heller ingen servicerapport sist bilen var inne på verksted. Men vet de har fått nytt system.
Jag fick både faktura før och etter verkstedsbesök (Skøyen).
Måtte godkänna jobb som skulle göras på bilen först, baserat på min beställning i app'en. Men där var det uppfört betalning för garantijobb, något de hade korrigerat i fakturan efter besöket (de skulle bl.a ha 825 kr + moms för att justera chromelister som inte vart bra sedan bilen var ny).
Ser att flera i USA oxå får faktura till godkänning innan besök, tror det är det nya i detta systemet. Kommer väl till alla SC så småningom.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Motorwatt

SitatJag fick både faktura før och etter verkstedsbesök (Skøyen).

Virkelig?? Sikker på at den første ikke var en arbeidsbeskrivelse/ordrebekreftelse? Ser ganske like ut.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alda

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 28. august 2019, klokken 08:47
SitatJag fick både faktura før och etter verkstedsbesök (Skøyen).

Virkelig?? Sikker på at den første ikke var en arbeidsbeskrivelse/ordrebekreftelse? Ser ganske like ut.
Jo, det du har rätt. Ser att det står "serviceestimat" på filen nu. Men oppført detaljert med priser och allt.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Olee

Hva sier Tesla om solfilm når man skal inn for riper i vinduer pga dørhåndtak? Noen som har fått problemer med at det er «solfilmen som lager riper»?

Muffinman

Da er vel solfilmen som blir ripet opp? Den sitter jo på innsiden.

kjølholdt

Da var servo problemet løst av tesla Kokstad. Byttet steering shaft.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Olee

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. august 2019, klokken 16:02
Da er vel solfilmen som blir ripet opp? Den sitter jo på innsiden.
Ripene er på utsiden. Lurer på om Tesla skylder på solfilmen, ala "uoriginale felger"...

Muffinman

Ah, tankefeil her. Ripene blir naturligvis på utsiden ja. Har byttet 3 ruter på grunn av dette på den eldste bilen vår, og 2 på den nyeste. Men ikke med solfilm. Tror ikke de kan skylde på solfilmen da, det er jo en kjent feil at "lokket" på dørhåndtaksmekanismen løsner og lager riper i vinduet. Når solfilmen i tillegg sitter på andre siden blir det nok vanskelig å hevde at den er årsaken.

Facet

Dørhåndtak på passasjersiden foran røyk her på lørdag. I tillegg lekkasje fra panotak ved mye regn. Venter på overføring av eierskap slik at jeg kan bestille servicetime (ikke tid til å besøke SC).
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Klykken

Stikk innom på nærmeste SC ved anledning. Få det ordnet sporenstreks.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Facet

Sitat fra: Klykken på søndag 01. september 2019, klokken 13:52
Stikk innom på nærmeste SC ved anledning. Få det ordnet sporenstreks.
Ja, kanskje jeg burde gjøre det.. Forespeilet 3-4 uker til før prosessen er ferdig. Porsgrunn eller Drammen? Jeg bor i Tønsberg så det er like langt.  ::)
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Klykken

Den med minst trafikk. Bor i Trøndelag så vet ikke hvilke av disse som er "sikrest". Okke som, lekkasje i bilen er en hastesak i mine øyne, så det bør utbedres raskt
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Sitat fra: Facet på søndag 01. september 2019, klokken 15:33
Sitat fra: Klykken på søndag 01. september 2019, klokken 13:52
Stikk innom på nærmeste SC ved anledning. Få det ordnet sporenstreks.
Ja, kanskje jeg burde gjøre det.. Forespeilet 3-4 uker til før prosessen er ferdig. Porsgrunn eller Drammen? Jeg bor i Tønsberg så det er like langt.  ::)
Ville nok valgt Drammen. De har bedre og lengre erfaring enn Porsgrunn (og Moss).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alagerqv

Har lagt ut min bil på finn.no. Det er jo teknisk sett i form av en annonse, men føler at akkurat denne likevel er innenfor hva som kan aksepteres i tråden siden fokus på annonsen er å beskrive eieropplevelsen...

Om noen mener det blir helt feil å poste den her, så gi beskjed så kan jeg ta vekk posten.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156275617

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA