Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Klykken

#3690
Er tilsvarende på vår TMS 85D ved pådrag. Høres ut som det er noe som blir dratt opp gjengene på en skrue når bilen står i normal høyde og man gir bånn pedal. Dette blir sjekket på oppkommende service i april.

Er forøvrig samme greia på vår BMW i3, merkelig nok. Der er det mulig motorfeste.

Ellers fint lite trøbbel å melde, etter at jordingspunktene foran ble fikset opp.

EDIT: Presiseringer
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

På vår 85D var det noe tilsvarende, og spesielt fremtredende hvis man "trakk" opp drivverket bakover før man kjørte forover og gav jernet etterhvert. Her ble det byttet en drivaksel når bilen var ganske så ny.

@roger

Sliter med at vinduet på høyre fordør returnerer til lukket posisjon like etter at døren blir åpnet, ikke hver gang, men av og til. Forventet at dette problemet ble borte etter bytte av dørhåndtak, men det ble det ikke. Ble nylig byttet til 3.gen. uten at jeg merker noen forskjell i "handling", bortsett fra at det har en knirkelyd. Mener å ha lest noe om kalibrering av vindusheis, men finner det ikke igjen :-\ Noen som har et tips på lur ?
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013


@roger

Takk Muffin, bedre en meg til å søke i forumet du  :+1:
Men har du tro på at denne kalibreringen hjelper mot mitt problem?
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Klykken

#3695
Da streiket dørhåndtak på førersiden. Står ut hele tiden.
Litt klikk i forveien med at det ikke ville ut, tidligere i vinter.

Edit
Nå funker det igjen. Wtf er dette da??
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Klykken

Haha, makan. Kvinnfolket hadde ikke merket at det var noe "unormalt" og at håndtaket sto ute.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Lurt å dokumentere med bilder eller video i tilfelle ting viser seg å være periodisk. Det setter faktisk verkstedfolkene pris på også. Ikke mye som er mer frustrerende å bruke tid på å lete etter en feil som ikke opptrer for så å måtte sende kunden hjem igjen med uforrettet sak.

Klykken

Har tatt bilde av dørhåndtaket som sto ut. Men ikke film da det ikke ville gå ut.
Men det er et godt poeng, og vil gjøre det i fremtiden.

Har alltid varslet når det har oppstått ting da. "Hei, godtfolk hos Tesla. Det er meg igjen". :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Sitat fra: RøedH på mandag 18. mars 2019, klokken 16:38
Godt tips om sikring 40, det var nok forklaringen på at begge bak så ut til å feile samtidig. Ny sikring røk umidelbart og det luktet svidd av høyre side som nok er røket. TPMS feilet også hos meg samtidig, den ligger kanskje over samme sikring. Snoding sikring oppsett hos Tesla, sikringer kan også ryke så det slutter å virke foran og bak - eks sikring 41 venstre side.
Som nevnt over sa Tesla sist jeg byttet dørhåndtak (før jul) at det var generasjon 3 nå, "som skal holde!". Generasjon 2 er kanskje ikke noe bedre enn generasjon 1?
Det viste seg å være jordfeil (som i bil gjerne lager kortslutning) i et av håndtakene bak. Det medførte at sikring røk slik at begge sluttet å virke. Når man oppgraderer TPMS på eldre biler hentes strøm fra samme kurs, og dermed ramlet også dette systemet ut. Mysteriet løst :)

RøedH

Rettet Tesla feilen på handtaket eller var det en DIY her. Er det en enkel jobb kan det være en ide å gjøre det selv og få handtakene tilbake og slippe å vente ennå en måned+ til Service.

Frontrutespyler motor har også begynt å fuske, og må nok byttes snart. Noen som vet om den er lik andre merker?
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

Fastlane83

EU kontroll med bilen på mandag. 2015 mod 85D. Gått 85000km. Fikk mangel på korroderte bremserør mot caliper. Gjaldt visst alle 4. Ringte Tesla og fikk time 16.04 i Kristiansand. Spent på om det er garanti eller selvkost.
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Lynet

Skal være gravrust, blir det virkelig det på 3 vintre? Eller har de bare anmerket fordi røret er litt brunt på utsiden?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Fastlane83

Litt usikker. Jeg smørte opp alle bremseklossene dagen før kontroll, men la ikke merke til noe spesielt på bremserørene, men inspiserte de ikke så nøye. Hadde uansett tenkt å få montert 4G i bilen, så da kan de fikse bremserørene samtidig.
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA