Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Vi har akkurat vært 2 uker i Spania og når vi hentet bilen på flyplassen i går så merket jeg at det virket som om bremsene hang litt og det kom en liten skrape lyd fra bremsene. Etter noen meter kom det også opp en melding om "Low coolant. Contact tesla service", deretter kom det også opp "Air suspension needs servicing", samt at bilen også indikerte at Frunk gikk hurtig opp og igjen. Stoppet på en bensin stasjon etter ett par hundre meter og konstaterte at air suspension ikke fungerte og at jeg ikke fikk åpnet frunk.


På vei hjem merket jeg også at ene hoved lyset samt at cruise controll ikke fungerte. Ringte da til Tesla Veihjelp og fortalte om problemene og de ba meg ta kontakt med SC etter påske, og at det ikke var noe problem å kjøre med bilen.

Selv synes jeg bilen er blitt helt lobotomert og er lite lysten på å ta med familien i en bil hvor elektronikken ikke er helt som den skal være.

Noen som har opplevd lignende problem?

Burde jeg ta en ny telefon til Tesla?

Bilen er en 85d utlevert April 2015.

Joachim@sancon.no

Søkenfunksjonen fungerte utmerket da jeg søkte på coolant.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28018.0.html

Kan se ut til at dette er en jording feil.

trykkertor

Sitat fra: mj på onsdag 12. april 2017, klokken 18:56
For noen få dager siden hørte jeg en svak kneppe/knekkelyd foran ved sakte kjøring og litt ujevn vei og ved svinging. Slet litt med å identifisere lyden men tenkte det måtte være noe med fjæring eller demping.
Jeg har ikke erfaring med Tesla, men en mulig årsak kan være at noen foringer i hjulopphenget kan trenge litt smøring.
Typisk nå etter vinter med salt og kulde, kan slik lyde oppstå i hjuloppheng/fjæring.
Lydene du beskriver ligner en del på lyder jeg har hatt på egen bil.
Sakte kjøring, og litt ujevn vei og en hører det tydelig.
Men da var det krengestaget bak som trengte smøring i foringene.

Muffinman

Min er produsert august 2015. Mon tro om jeg også vil få denne? Uansett greit å lokalisere jordingspunktet som feiler slik at man er forberedt på en midlertidig fiks om det skjer på langtur. Vi skal til sørlige deler av Europa i sommer, og det er rimelig uaktuelt å bli stående på grunn av en feil man vet vil komme.

joda

Dette kan høre ut som problem med et dårlig jordingspunkt.

Har selv fått en del "Suspension need service", TACC som plutselig avbryter/skrur seg av, "jack-mode" og "tow-mode" warning +, i fjor høst og i vinter.
Rapporterte dette inn ifbm årlig service nå i April, fikk tilbakemelding om at det var funnet et dårlig jordingspunkt fremme i bilen og at dette måtte sveises opp på nytt. (gjøres eksternt)
Mye rare meldinger kan oppstå når det er dårlig kontakt på et jordingspunkt.

Men bilen har vært fullt kjørbar selv om disse meldingene har kommet innimellom. (men det er irriterende)

Min bil er en 85D Mars/April -15.
TMS 85D

jkirkebo

Sitat fra: joda på søndag 16. april 2017, klokken 12:31
Dette kan høre ut som problem med et dårlig jordingspunkt.

Har selv fått en del "Suspension need service", TACC som plutselig avbryter/skrur seg av, "jack-mode" og "tow-mode" warning +, i fjor høst og i vinter.
Rapporterte dette inn ifbm årlig service nå i April, fikk tilbakemelding om at det var funnet et dårlig jordingspunkt fremme i bilen og at dette måtte sveises opp på nytt. (gjøres eksternt)
Mye rare meldinger kan oppstå når det er dårlig kontakt på et jordingspunkt.

Men bilen har vært fullt kjørbar selv om disse meldingene har kommet innimellom. (men det er irriterende)

Min bil er en 85D Mars/April -15.

Jeg hadde også problemer med jording, det slo ut luftfjæring og høyre frontlys og etterhvert (til og fra) servo og bremsekraftforsterker. Da var bilen bare såvidt kjørbar, man må trykke ekstremt hardt på bremsen når bremsekraftforsterkeren faller ut. Heldigvis var jeg bare et par kilometer unna Brummunddal Servicesenter når det skjedde så jeg kjørte svært sakte dit på noen småveier. Hadde det skjedd lengre unna hadde jeg ringt for berging.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Akkurat hjemme fra påskefjellet, etter en kald og utrivelig retur: Død kupevarmer når vi skulle starte opp bilen i ettermiddag, og med 5 personer i bilen var eneste mulighet for å holde nogenlunde sikt å kjøre full lufting hele tiden - relativt kaldt og trekkfullt :-(
Forsøkte selvfølgelig et par restarter av instrumentskjerm og full 'power off' i håp om at det skulle fikse problemet, uten at dette hjalp. Fant etter hvert ut at det var null forskjell i strømtrekk enten kupevarmer står på 'Hi' eller 'Low', så rimelig sikker på at det er varme elementet som er gåent.


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#2919
Er nok ingen fare på noe vis, men vangen på setet er lavere enn på andre siden. Tok ut hele sitteputa og dobbeltsjekket at alt lå hvor det skal være, men det blir slik likevel. Quikfikset det ved å skjære ut et tykt stykke skumgummi og presse under slik at vangen kom noe opp, men fremdeles ikke helt bra. Og da ble det veldig mye klaring under igjen. Noe som ikke stemmer, men hva....

Laderen ble byttet for noen uker siden men vet ikke hvordan det var da. Ikke jeg som kjører bilen til daglig, så jeg oppdaget det først ved rengjøring.

Hyperstress

Har du hatt barnesete der? Jeg fikk lignende sak bare mye værre pga barnesete uten isofix. Tok et par uker før det ble bra igjen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Har barnesete i isofix på andre siden. Der er alt OK. På denne siden har det aldri vært barnesete.

Hyperstress

Jeg har en liten liste jeg må ta med Tesla nå:

1. Har fått klunk i DU
2. Har fått vann i bakluka fant jeg ut i dag. Står vanligvis i garasje, men har stått ute nå, og det renner ut av låsemekanismen og ved håndtakene, samt demperen på luka.
3. Har fått rust på cromelista ved diffuseren. Trodde den bolten som forårsaket problemet ble fjernet før min bil ble produsert høsten 2014, men tydeligvis ikke.

DU kan sikkert bare byttes (igjen), men kjipt med vann i bakluka da, det får de vel aldri 100%..(?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Byttet begge lykter og tettet luka på gamlingen våren 2014, og det har holdt siden. Foranledningen var at det rant vann ut på samme steder som hos deg, og at lyktene hadde flere cm høy vannstand. Så de klarer tydeligvis å få det til å holde minst 3 år :)

Hyperstress

Ok, er det ikke noe elektronikk ifm låsen som også må byttes, evt som får varige men?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA