Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

rklokk

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:07
Uskyldig spørsmål: Hvordan ser vi at det er "aluminiumskorrosjon" og ikke bare drittvann...? Jeg har sett dette på min H2015 70D flere ganger, men aldri merkelappet dette med feil... Hvis det er en feil går det ut en mail til SC rimelig kjapt

Bildet er tatt rett etter vask. Det hvite er nesten umulig å få bort. Min bil er foliert og jeg har ikke turt å gå på med Prickbort. Foreløpig kun forsøkt med Surfex HD. Noen som vet hva folien tåler av remedier?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

lunitiks

Ok hvis det tungt å få bort er det neppe alukorrosjon hos meg.

Hvilken folie har du på?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rklokk

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:26
Ok hvis det tungt å få bort er det neppe alukorrosjon hos meg.

Hvilken folie har du på?

Avery Dennison
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

rmr

Andre som venter på deler til dørhåndtak? Ventet 3 uker nå på del til min høyre bakdør :( Tesla sier de er tomme i hele landet. Veldig skuffende å måtte vente så lenge på en slik triviell del, og irritasjonen av å ikke kunne bruke en dør , med små barn er det styr.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

BMW850

Ååå? Min passasjerdør kan ikke åpnes fra utsiden, kun innsiden. Har hørt det er en microbryter som må byttes. Har du samme problem? Tenkte at dette fikses kjapt på servicen jeg skal ha i midten av mars.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rmr

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:39
Ååå? Min passasjerdør kan ikke åpnes fra utsiden, kun innsiden. Har hørt det er en microbryter som må byttes. Har du samme problem? Tenkte at dette fikses kjapt på servicen jeg skal ha i midten av mars.

Samme problem da ja, men med småbarn og levering på skole osv , så er det irriterende , har ikke tålmodighet til å vente til mars...
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

TeslaSvein63

På tross av alle bremsoppgraderinger, så er bilen livsfarlig på sørpeføre. Det skjer så og si ingen ting, selv om man trykker på med stor makt de første sekundene. Navigasjonen feiler igjen, navigasjon need service. Ble nok ikke fikset skikkelig sist gang. Fløyte streiker igjen, den ene tonen.  :-1-:

lunitiks

Sitat fra: rmr på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:40
Andre som venter på deler til dørhåndtak? Ventet 3 uker nå på del til min høyre bakdør :( Tesla sier de er tomme i hele landet. Veldig skuffende å måtte vente så lenge på en slik triviell del, og irritasjonen av å ikke kunne bruke en dør , med små barn er det styr.


Vet du om selve håndtaket skal byttes, eller kun innmat? Skal nemlig være kommet nye dørhåndtak i plast på nye biler nå, istedet for metall. Kunne tenkes å være en sammenheng med dette, altså utfasing av de gamle metallhåndtakene, altså?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rmr

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 07. februar 2017, klokken 17:11
Sitat fra: rmr på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:40
Andre som venter på deler til dørhåndtak? Ventet 3 uker nå på del til min høyre bakdør :( Tesla sier de er tomme i hele landet. Veldig skuffende å måtte vente så lenge på en slik triviell del, og irritasjonen av å ikke kunne bruke en dør , med små barn er det styr.


Vet du om selve håndtaket skal byttes, eller kun innmat? Skal nemlig være kommet nye dørhåndtak i plast på nye biler nå, istedet for metall. Kunne tenkes å være en sammenheng med dette, altså utfasing av de gamle metallhåndtakene, altså?

Det vet jeg dessverre ikke , håper du har rett , og de har klart å løse dette en gang for alle.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Megleren

Sitat fra: rklokk på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:18
Bildet er tatt rett etter vask. Det hvite er nesten umulig å få bort. Min bil er foliert og jeg har ikke turt å gå på med Prickbort. Foreløpig kun forsøkt med Surfex HD. Noen som vet hva folien tåler av remedier?

Min bil er også foliert og jeg bruker stadig Prickbort. Leste på detailers forumet at dette var det mest effektive. Det eneste som hjelper mot asfaltflekker i hvert fall. Min folie er fra PWF, foliert hos scandinano.
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Kilroy

Jeg har også Avery Dennison folie, bruker Prickbort, ikke sett noe problem med det, og sjekket også dette når jeg fikk den foliert. Avery skal tåle Prickbort.

Sitat fra: Megleren på tirsdag 07. februar 2017, klokken 22:29
Sitat fra: rklokk på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:18
Bildet er tatt rett etter vask. Det hvite er nesten umulig å få bort. Min bil er foliert og jeg har ikke turt å gå på med Prickbort. Foreløpig kun forsøkt med Surfex HD. Noen som vet hva folien tåler av remedier?

Min bil er også foliert og jeg bruker stadig Prickbort. Leste på detailers forumet at dette var det mest effektive. Det eneste som hjelper mot asfaltflekker i hvert fall. Min folie er fra PWF, foliert hos scandinano.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

rklokk

Suverent. Takk for info. Lar Tesla Skøyen titte på det først. Skal inn på service neste uke. Vil nødig fjerne bevis...  :-X

Sitat fra: Kilroy på onsdag 08. februar 2017, klokken 09:06
Jeg har også Avery Dennison folie, bruker Prickbort, ikke sett noe problem med det, og sjekket også dette når jeg fikk den foliert. Avery skal tåle Prickbort.

Sitat fra: Megleren på tirsdag 07. februar 2017, klokken 22:29
Sitat fra: rklokk på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:18
Bildet er tatt rett etter vask. Det hvite er nesten umulig å få bort. Min bil er foliert og jeg har ikke turt å gå på med Prickbort. Foreløpig kun forsøkt med Surfex HD. Noen som vet hva folien tåler av remedier?

Min bil er også foliert og jeg bruker stadig Prickbort. Leste på detailers forumet at dette var det mest effektive. Det eneste som hjelper mot asfaltflekker i hvert fall. Min folie er fra PWF, foliert hos scandinano.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

snappy

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 07. februar 2017, klokken 15:59
På tross av alle bremsoppgraderinger, så er bilen livsfarlig på sørpeføre. Det skjer så og si ingen ting, selv om man trykker på med stor makt de første sekundene.

Fikk følgende installert på 2015 85D i forbindelse med service og klaging på bremseeffekt:
FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B)
FR BRAKE ROTOR W/ AS-CAST OUTER HAT (1025099-00-B)
REAR BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055068-00-B)
RR BRAKE ROTOR (6006431-00-D)

Fungerer veldig bra i alle værtyper , skulle jeg klage på noe nå så måtte det være at de  biter litt for godt ....Helt annen følelse enn orginal oppsettet på bilen.
2014 e-UP
2015 85D

Muffinman

Ca når ble bilen din produsert? Min er ca august 2015 og levert sent november, og har tvilsom bremseeffekt under visse forhold. I mars 2016 fantes det ikke oppgraderte deler til den.

snappy

2014 e-UP
2015 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA