Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Isbjørn

Er det noe nummer som man kan ringe på søn- og helligdager eller døgnet rundt når man trenger assistance av Tesla?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Tor med Leifen


Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

timingbeltkiller

Sitat fra: HelectriC på fredag 10. april 2015, klokken 13:00
Hadde vart interessant å vite hvor mye lignende det står på BMW, MB, Audi, Volvo forum. Har ikke frekventert andre forum så veldig mye, så vet ikke om det er like lang liste med feil hos de andre produsentene.
Leser du tysk, kan du sjekke de enkelte bilene på ett sted:  http://www.motor-talk.de/

Eller engelsk her: http://autos.jdpower.com/ratings/index.htm?ID=326

Eller norsk:  https://www.naf.no/forbrukertester/autoindex/

GJETTER
TM har en mer trofast menighet som tilgir/finner seg i (mye) mer enn bilkjøpere generelt gjør.
Personlig mest pga rekkevidde og gratis SC innbakt i salgsprisen og på tross av abcdef......
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

SabreMan

Consumer Reports hevder Model S har gjennomsnittlig pålitelighet:
In the grand scheme of things, an average score, while not impressive, isn't terrible either. Lots of high-end cars have an average score, including, for instance, the Acura RLX. A few, largely from Lexus and Audi, are outstanding, but many, such as the Mercedes-Benz S-Class and Cadillac XTS are far worse.

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/10/survey-shows-tesla-model-s-has-average-reliability/index.htm
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

timingbeltkiller

Sitat fra linken ovenfor:
"Early 2012 examples also suffered some driveline issues, which Tesla proactively rectified"

De fleste som leser dette uten nærmere kunnskap om bilen, vil vel tolke dette som:
- DU problemer med noen av de første bilene produsert i begynnelsen av 2012
- Disse problemene ute av verden i løpet av samme år.

Tillater meg å mene dette er alt annet enn en korrekt historieskriving.
Kan ha sammenheng med at CR opprinnelig roste bilen opp i den syvende himmel
og har problemer med ærerikt tilbaketog når daglig bruk ikke alltid er samme festen som første prøveturen..
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Sjøhyene

Har nå etter et år plutselig begynt å få knirking i panotaket. Flere som har erfart det?
Forøvrig aldri opplevd lekk derfra.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cairnz

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 14. april 2015, klokken 08:52
Har nå etter et år plutselig begynt å få knirking i panotaket. Flere som har erfart det?
Forøvrig aldri opplevd lekk derfra.
Kan være pakninger som gnisser litt. Smør kontaktflater med litt silikon (Silikon List-fix) så bør det bli stilt (var slik hos meg like etter levering - har vært helt stille etter smøring).
Elbilist

Mr.Hansen

Jeg opplever at det er små vibrasjoner i rattet. Dette har vært fra 1 km. Det kommer og går. Jeg trodde det var vinterhjulene, men det er også med sommerhjulene.

Det er de samme vibrasjonene som kommer i ratte når "Lane departure warning" slår til men bare ca 50% av styrken.

Flere som har dette?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

mj

Har ikke dette på den nye, men jeg har opplevd det på 2 stk loanere. I høyere hastigheter lager det og en lyd/vibrasjon som er sjenerende. Tror nok det bare er en liten justering som må til.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

GOS

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 14. april 2015, klokken 08:52
Har nå etter et år plutselig begynt å få knirking i panotaket. Flere som har erfart det?
Forøvrig aldri opplevd lekk derfra.

Min fikk knirk første gang det var minusgrader her i Stavanger rundt julen. Tesla "fikset" det i mars, men det kom tilbake nå i påsken. Tror de hadde satt på en tape-bit....men den er nå borte. (Husker ikke hvor jeg så tapebiten etter fiksen, men husker at jeg reagerte på at dette ikke kunne være noen god fiks. Tror det var på pakningen)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Sjøhyene

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 14. april 2015, klokken 12:30
Jeg opplever at det er små vibrasjoner i rattet. Dette har vært fra 1 km. Det kommer og går. Jeg trodde det var vinterhjulene, men det er også med sommerhjulene.
Har litt av dette jeg og men bare i hastigheter mellom ca 65-80. For meg kom det like etter jeg skiftet til vinterdekk i fjor så trodde det var noe ubalanse i dekka. Men kjenner nå at det er der fortsatt med sommerdekka. Er altså ingen lyd, men kun vibrasjoner som kjennes i hendene. Ikke noe voldsomt men nok til at man som regel tenker over det.
Skal be dem se på det neste gang den skal inn.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øggen


Isbjørn

#1333
I dag samme feil igjen, bilen vil ikke starte og trenger service. Veihjelp anbefalte svenskeknappen, etterpå var feilen borte og jeg kom meg hjem.

Fremdeles ikke noe svar fra Tesla servicesenter i Drammen angående subbende hjul og 12V feil fra søndag. Elendig service som vanlig!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

sirtom

Bug or feature?

En gang i blant (en gang i uka omtrent) åpner passasjerdøra foran seg når jeg setter bilen i P..
S85, på versjon 6.1.noe..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA