Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Muffinman

Om man skulle kåre "mest lys for pengene" ledbar i forskjellige prisklasser, uavhengig av fysisk utforming - hvilke ville man ende opp med i prisklasse opp til

1. 3000kr?
2. 6000kr?

Klykken

Slik?
1. Strands Nuuk
2. Rigid sr10 driving, kanskje.

Har ikke nok erfaring til å bedømme noe, føler jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

For 6000 ville jeg absolutt forventet mer enn en enkel 10", mener jeg har sett en eller annen dobbel 20" til rundt 7 og tilbud under 6? Man får jo også Lazer Linear 18 til under 7 for tiden....

Klykken

Rigid sr20 combo har vært solgt til rundt 6 laken. Men den er ikke så forskjellig fra strands nuuk, den single.
Men det er litt for mye lys mot midten på dem begge. Og for lang lyskjegle.

Blir "driving" lysbilde på neste ledbar for.min del.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Contango

Sitat fra: Klykken på fredag 09. november 2018, klokken 23:14
Altså et bredere og litt kortere lysbilde?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Trinity

Hvordan er det å montere noen av disse nevnte barene på en FL bil? Er det skiltbrakett som er eneste mulighet?

Klykken

Sitat fra: Contango på lørdag 10. november 2018, klokken 00:09
Sitat fra: Klykken på fredag 09. november 2018, klokken 23:14
Altså et bredere og litt kortere lysbilde?

Ja, helt klart. Bortkastet å ha mest lys samlet i senter en kilometer+++ fram. På rettstrekninger må du uansett blende ned alt for tidlig når motgående trafikk blir blendet.
Det som skjer ute i sidene er viktigst, mener jeg.

Sitat fra: Trinity på lørdag 10. november 2018, klokken 08:56
Hvordan er det å montere noen av disse nevnte barene på en FL bil? Er det skiltbrakett som er eneste mulighet?
Nederst på fangeren kanskje?

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på lørdag 10. november 2018, klokken 08:58
Nederst på fangeren kanskje?

Er dette din bil? I så fall hvordan fungerer det oppsettet?

Klykken

Nei, det er ikke min. Har nose cone på min, og monterte ekstralyset i den smale grillen nederst i nose cone. Mer eller mindre usynlig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Ok takk !
Det var en diskret montering, men veldig lav som da antatt vil gi mye strølys rett foran bilen. Hadde vært interessant å hørt erfaring med denne typen montering.

Muffinman

Tror ikke det er så stor forskjell på om lyset er plassert 20 eller 30cm over bakken egentlig.
Falt for fristelsen til å bestille den Lazer 18"`eren forresten. Monteres oppå skiltbrakett når den kommer, så får den overta plassen til Rigid 10" hypercomboen nede i sprekka til våren.

Lassen

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 10. november 2018, klokken 16:37
Ok takk !
Det var en diskret montering, men veldig lav som da antatt vil gi mye strølys rett foran bilen. Hadde vært interessant å hørt erfaring med denne typen montering.

Har montert en Nuuk Duo slik på min , opplever ikke så mye strølys, men skule ønske det var ett litt bredere lysbilde på den. Er veldig bra rett frem, men mangler litt på sidene.
Spent på å høre Muffinman sin erfaring i fra Lazer når han får montert den.
Kan ta noen flere bilder av min montering når jeg får anledning.

Sitat fra: Muffinman på lørdag 10. november 2018, klokken 18:48
Tror ikke det er så stor forskjell på om lyset er plassert 20 eller 30cm over bakken egentlig.
Falt for fristelsen til å bestille den Lazer 18"`eren forresten. Monteres oppå skiltbrakett når den kommer, så får den overta plassen til Rigid 10" hypercomboen nede i sprekka til våren.

Spent på tilbakemelding på denne :)
Monterte akkurart en Duuk Nuo og den fungre veldig bra, men skulle ønske ett litt bredere lysbilde.
Tesla Model Y P - 2022
VW E-UP 2016

Klykken

Samme med rigid sr20, altså for mye lys rett frem. Dette har med lysbildet, combo, og gjøre. Kjøp driving neste gang. Koster mer og lyser kortere, men til gjengjeld breiere.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Lassen på søndag 11. november 2018, klokken 10:55
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 10. november 2018, klokken 16:37
Ok takk !

Har montert en Nuuk Duo slik på min , opplever ikke så mye strølys, men skule ønske det var ett litt bredere lysbilde på den. Er veldig bra rett frem, men mangler litt på sidene.
Spent på å høre Muffinman sin erfaring i fra Lazer når han får montert den.
Kan ta noen flere bilder av min montering når jeg får anledning.
Flere bilder er bra Gjerne også fra førersetet som viser lysbilde på mørklagt vei.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA