Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Muffinman

Husk at du må file et ekstra hakk i kraven på de nye pærene for at de skal passe i lykta.

Jeg kjøpte også brukt, men ene pæra røk etter et par år. Da kjøpte jeg kvalitetspærer fra Phillips, byttet begge og beholdt den gamle som virket som reserve. Det ble betydelig forskjell med de nye i forhold til de gamle, selv om begge er 35W.

snd

Jeg kjøpte 35W D3S Philips X-tremeVision Gen2 (4800K), Osram Xenaelectron ballast og D3S kabler for TMS på nett. Fikk bilkomponenter.no til å montere dem. Litt under 5000,- all in. Fikk Tesla til å justere lysene på nytt uka etter.

Oppgradering anbefales  :+1:
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

snd

Enkelt å justere, ja. Men det er ikke like enkelt å finne et mørkt område på minst 10m med vinkelrett bakke og vegg i enden med dimensjonene 1.8x3.7m, vekt på 75 kg osv...

Vedlegget fungerer ikke, men jeg tror det er denne du prøvde å dele
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

Man trenger ikke følge prosedyren til punkt og prikke for å få til et godt resultat, går fint an å improvisere. Det er jo mørkt om kveldene etterhvert, og da trenger man egentlig bare en vegg med noenlunde flat bakke foran.

Irriterende at så mye funksjonalitet på forumet ble føkket opp i fjor forresten, uten at det later å finnes planer om å rette.

Thor2014

Finnes det et bilde på hvordan den skal modefiseres?
Kunne tenkt å gjort det før jeg demonterer.

Muffinman

Det beste er å bruke originalpæra som mal. Da blir det riktig. Fort å bomme om man skal ta det ut fra et bilde.

Thor2014

Ok. Da gjør jeg det. Dremmel eller fil?

Muffinman

Du vil ha mest kontroll med Dremel og ei tynn skive. Man skal helst ikke komme borti glasset med verktøy eller fingre :)

mthoring

Sitat fra: Muffinman på torsdag 02. august 2018, klokken 23:26
Irriterende at så mye funksjonalitet på forumet ble føkket opp i fjor forresten, uten at det later å finnes planer om å rette.

Dette forumet kan knapt være driftet i det hele tatt, i tillegg til at det åpenbart ikke har vært gjort av kompetent(e) drifter(e). Det går da ikke ann at man forsøker en oppgradering, tydeligvis uten å ha gjennomført en prøvekjøring (test) først, for deretter ikke ha noen fungerende plan for tilbakerulling. Lover ikke godt for fremtiden til forumet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

SH aka F_P

Sitat fra: EXCEL på søndag 22. juli 2018, klokken 23:39
Hva er status?

Klart for forhåndsbestilling. Samme adapter til X har vært klart en stund, men litt ulike signaler på linbus til S gjorde at vi måtte ta en ekstra runde med programmering. Et adapter har vært ute til test med hell i ca 1 mnd nå. Vedkommende får siste versjon nå for en liten ekstra avsjekk. Venter adapterne inn på lager i løpet av noen uker.

https://www.bilkomponenter.no/products/adapter-for-styrestrom-til-ekstralysledbar-tms

Kommer også pakker med adapter, festebraketter, og ulike lys. Til nå har vi kun brukt Rigid, men kommer til å teste ut en svensk produsent asap. Skal være gode lys, til en svært hyggelig pris.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Thor2014

Puttet inn 35W her om dagen med balaster. Bestilt brukte originale fra USA.
Funket som fjell. Ca 30 min på hver side med å ta av hjulet.

Edit;
Man må ha en 7mm fastnøkkel for å ta ut ballasten.
Ellers trenger man en flattrekker for plastklips, 7 og 10 mm pipe, samt en dremmel for å lage et nytt spor i den nye pære.

Lassen

Sitat fra: SH aka F_P på mandag 13. august 2018, klokken 22:59
Sitat fra: EXCEL på søndag 22. juli 2018, klokken 23:39
Hva er status?

Klart for forhåndsbestilling. Samme adapter til X har vært klart en stund, men litt ulike signaler på linbus til S gjorde at vi måtte ta en ekstra runde med programmering. Et adapter har vært ute til test med hell i ca 1 mnd nå. Vedkommende får siste versjon nå for en liten ekstra avsjekk. Venter adapterne inn på lager i løpet av noen uker.

https://www.bilkomponenter.no/products/adapter-for-styrestrom-til-ekstralysledbar-tms

Kommer også pakker med adapter, festebraketter, og ulike lys. Til nå har vi kun brukt Rigid, men kommer til å teste ut en svensk produsent asap. Skal være gode lys, til en svært hyggelig pris.

Hei,
Har bestilt og mottatt adapteret til min S. Prøvde å montere det i dag for å se om jeg fikk noen ekstra valg i lysmenyen, men gjorde ikke det. Er det noen spesiell måte en må installere det på? Høyre eller venstre lykt?
Ellers hadde det vært fint med en liten bruksanvisning/koblingsskjema! Er begge de to små lederne + styrestrøm eller er det +/-? Hadde ikke multimeteret tilgjengelig når jeg testet.
Tesla Model Y P - 2022
VW E-UP 2016

Thor2014

Er det noen som har erfaring med 20" hyperspot fra Rigid?

Thor2014

Og event bilde av hvordan den ser ut på bilen?
Liker den jeg har i dag som er curved, men den sprer vel mye

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA