Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Trinity

En liten digresjon:
Slik jeg har fostått har FL biler i Norge svakere Led lys enn i USA. Er det noen som har sett på muligheten til å oppgradere disse?

Thor2014

Sitat fra: KristofferH på lørdag 20. januar 2018, klokken 19:32
Som skrevet tidligere, legg ut ting på Facebook istedenfor her inne. Selv om Muffin etc er en bekjemper mot dette. Så beholder man bilder etc.
Ikke alle har Facebook

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

Muffinman

Hodetelefoner

Dere kan fortsatt se bilder og tråder på Facebook. Uten å være registrert.
Synd at det ikke ble lagt ut der.
Nå er alt av gode bilder borte.
Men det er ikke første eller siste gang det skjer. Men dumme som vi er. Så lagrer vi jo ikke bilder og tekst ifra forumet. Fordi vi er så vant til at Facebook bare fungerer

Muffinman

VET vi at alle vedleggene på forumet er tapt, eller jobbes det med retting?

Om alt er tapt må jeg si at det er ganske så unikt. Har vært rundt om på diverse fora siden 2001 og ikke sett noe slik før.

Bjørn

Kan man ikke legge ut linker, for å vise hva man mener/snakker om her lengre..?!
Jeg har ikke fb.
Muffinmannen, du er vist en bekjemper..!  :D

Muffinman

Ser ut som samtlige vedlegg, blant annet bilder, forsvant under en mishap før jul. Sjekk DIY-tråden for eksempel, der er det ikke mye igjen. Istedet for at bildene vises ligger det nå linker som ikke fører noensteds.

EDIT: Da får jeg ta på meg superdrakta og stikke ut og bekjempe litt :)

Bjørn

Ah.. jammen, det var jo flott.. ::)
Mistet litt verdi da dette forumet, når all opparbeidet kunnskap forsvinner..  ???

Hodetelefoner

Ikke første gang det skjer..  Gullfisker :)

Tuxedo

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva dere snakker om her. F.eks. i denne tråden er det jo fremdeles bilder i bøtter og spann:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=11132.0

Eller er det bare bilder og vedlegg fra en bestemt periode som har forsvunnet?

Hodetelefoner

Er vel en viss periode? Uansett burde dette vært lagt ut på en "hjemmeside".
Muffin har laget veldig mange gode diy og tips innlegg her. (Andre også selvfølgelig). Men man kan ikke forvente at de skal bruke tid på å legge dette ut på egne sider. Men hvis noen andre har kunskap og tid. Hadde det vært flott. Jeg kan forsøke å ta bilder etc når jeg skal gjøre dette. Men jeg suger på "how to" greiene :p  ikke skjønner folk hva det er på bildene heller :p

cra

Sitat fra: KristofferH på lørdag 20. januar 2018, klokken 19:32
Som skrevet tidligere, legg ut ting på Facebook istedenfor her inne. Selv om Muffin etc er en bekjemper mot dette. Så beholder man bilder etc.

http://elbilwiki.no FTW!  ;)

Mye mindre flyktig enn facebook og diskusjonsforum.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

for ca 8-10 år siden forsvant hele forumet!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Montert kinabar på en noe modifisert brakett for skiltplate. Ble litt ruvende og ser at jeg godt kunne montert baren lenger inn mot bilen, men det er i det minste lett  ta av når det ikke er mørk årstid. Blir litt som en testrigg dette.

En ting er ihvertfall bra sikkert; de 12000 lumen som averteres kan man skyte ei hvit pil etter. Denne ligger nok et sted mellom 2500-4000 om jeg skal gjette. Bilen har 35W Xenon fra før og disse lyser lengre enn baren selv om sistnevnte skal ha spot spredning. Denne spot`en har en bred rektangulær form og ved å legge den på veien et stykke unna bilen får man betydelig mer lys langs sidene "mellomlangt" unna bilen der hvor bilens lykter ikke lyser særlig mye. Slik sett har denne en bra nytteverdi. Den kostet vel litt over 700 kroner.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA