Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

DanielWA

Noen som har en formening om hvorvidt disse vil fungere?

http://www.ebay.com/itm/281868688056

::)
P85+, Grå metallic, 21" grå
P137XX - solgt 18.05.14

P85D, Grå metallic, 21" grå - levert 21.02.15
P678XX

Muffinman

"Fog lights". Elendig, vil jeg tro. Ihvertfall hvis man setter dem i hovedlysene.

Muffinman

SR2-10 hyper combo 10" installert på 85D i går. Jeg er veldig glad jeg ikke valgte 20", for det ville blitt alt for mye lys etter min smak. Utrolig hvor godt den lille rakkeren lyser opp. Viktig å justere slik at "spot"`en så vidt ligger nedpå veien langt foran bilen for å unngå egenblending. Har ingen problemer med å anbefale dette produktet - men om det er enkel installasjon man er ute etter er det lettere å bytte ballaster + pærer ovenfra. Man får ikke like mye lys, men det blir godt nok. Måtte kutte vekk en del fra grillen samt fjerne en del av ei plastleppe bak der for å få plass. 35W oppgradering er nok rimeligere også. Jeg kjøpte ledbaren på kampanje i sommer for mindre enn 3500, men den prises vel normalt opp mot 5000.

Kunne tenkt meg litt varmere fargetemperatur på lyset, da ville det fungert bedre på mørke og våte veier. Men den totale lysmengden kompenserer for det slik at det blir bra uansett. Fikk forresten litt støt når jeg berørte +polen på 12v-batteriet, lurer på hva det kom av.

Jævlet litt med innfestingen slik at det gikk mer tid enn planlagt, så monterte ikke inn homelink-releet jeg kjøpte på ebay etter tips fra F_P i en annen tråd. Tenkte å slå ledbaren av og på fra skjermen med dette. Noen som finner igjen innlegget hvor han viser koblingen?

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Takk :)

Har du testet dette fra bilens homelinksystem? Hvordan fungerer det i praksis?

(Har ikke garasje, så null homelink-erfaring her).

F_P

Det fungerer helt fint. Anbefaler forøvrig å kode opp releet et godt stykke utenom veier du kjører ofte på. Valget "popper" naturligvis opp på skjermen basert på GPS.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sindreut

Sikkert allerede besvart ett annet sted, men er automatisk blending av fjernlys standardutstyr på TMS eller er dette ekstrautstyr i en av pakkene?

Bestilte bil i nov, men har ikke rukket å sette meg inn i "alt" enda!

F_P

Alle biler med autopilot hardware har dette. Du finner valget i menyen på skjermen "Auto High beam" eller hva det nå står.

Sitat fra: sindreut på mandag 21. desember 2015, klokken 10:10
Sikkert allerede besvart ett annet sted, men er automatisk blending av fjernlys standardutstyr på TMS eller er dette ekstrautstyr i en av pakkene?

Bestilte bil i nov, men har ikke rukket å sette meg inn i "alt" enda!
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Voll1

Hva tror dere om denne ombyggingen "Umbau von Xenon 2000LM auf LED 3000LM"? Er det noen som har hørt om dette og har mer informasjon? Erfaringer?

Hva kan en slik ombygging bestå av? Bytte hele innmaten i lykta? Helt ny lykt? Bare "pære-delen"? Prisen de oppgir til 600 CHF tilsvarer ca 5500 kr. Kan dette være et alternativ til 35W xenon?
http://www.carlights.ch/tesla-sports/mehr-licht/
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

F_P

Såvidt jeg kan se så er det "pæredelen" som er byttet til en modifisert LED-pære som passer inn i originaltfestet på lyktene. Deretter er 12V trukket utenom ballasten til Xenon-pærene. Ballasten gir en xenonpære 1kV, så det siste er garantert at de har gjort.

Generelt litt skeptisk p.t. til å benytte LED-pærer i hovedlyktene. Spredningen på lyset fra slike pærer har sålangt vært blandet drops, og påvirker derfor ofte lysbilder og lyskjeglen mer enn man skulle tro.

Sitat fra: Voll1 på torsdag 24. desember 2015, klokken 14:21
Hva tror dere om denne ombyggingen "Umbau von Xenon 2000LM auf LED 3000LM"? Er det noen som har hørt om dette og har mer informasjon? Erfaringer?

Hva kan en slik ombygging bestå av? Bytte hele innmaten i lykta? Helt ny lykt? Bare "pære-delen"? Prisen de oppgir til 600 CHF tilsvarer ca 5500 kr. Kan dette være et alternativ til 35W xenon?
http://www.carlights.ch/tesla-sports/mehr-licht/
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

#550
Selv enkelte originale led-lys kan være ubehagelig å møte. Husker jeg reagerte når Leaf kom med LED, men verstingen er BMW, spesielt SUV`ene hvor lyktene står litt høyt. Møter daglig en X3 med led på vei til jobb, og har vært nær ved å blinke på ham  før det gikk opp for meg at han faktisk allerede hadde nærlysene på.

Lynet

Jeg syns vi sine LED blender ubehagelig mye.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

SunSeeker

Trenger så absolutt mere lys på S'en.
Synes Rigid bar er litt dyre( no offence F.P)
og har sett litt rundt. Disse virker å være meget solide og testet kvalitet???
Noen med kjennskap til de?

http://www.szaurora.com/1_l.aspx?id=1092



http://youtu.be/IXw-8Ad1sm0


o.b.lix

Etter et søk på nettet, ser det ut som disse er kloner (eller piratkopier om du vil) av Rigid, og blant de bedre kopiene. De er (eller var?) saksøkt av Rigid for dette.

Men lysene ser grei nok ut de. http://www.hummer4x4offroad.com/forum/showthread.php?5675-LED-light-comparisons-Aurora-vs-Rigid&p=100360&viewfull=1#post100360
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

F_P

Snakker om rip-off der ja  :P

Sjekket målene. De er 3mm høyere, men det går nok greit. De er også 0,5cm dypere og bredere, men det går muligens fint. Eneste som kan bli problematisk er "føttene" De er en hybrid av Rigid sine to varianter, og litt store til at jeg tror man får festet de bak nosecone sånn helt uten videre.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA