Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

hma

Sitat fra: torerikb på tirsdag 16. september 2014, klokken 13:05
Jeg skal montere en ledbar. Er det ingen mulighet for å komme til lyktekabelen uten å gå via hjulbuen?
Jeg vet ikke om noen alternativ vei til styrestrøm for fjærnlys, men det tar maks 10 minutter å ta av hjul og fjerne innerskjermen.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

torerikb

Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

hma

Enig i at det er en smule upraktisk, men er er enkelt å utføre. :)

Ellers:
Her er settet jeg bestilte. Philips XenEcoStart D3S pæra som følger med er 4300K.
http://factoryxenon.com/shop/oem-osram-xenon-ballast-d3s-bulb-kit-range-rover-evoque-jaguar-xf-set-wiring-2/

Kjøper man dette må man som nevnt være obs på at kontakten i "pære-enden" er vinklet rett, dvs at ledningen går ut i samme retning som pæra.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Muffinman

Takk for link. Har litt vanskelig å se for meg hvordan det skal være med denne vinkelen. Kanskje noen har direktelink til riktige kabler?

hma

Her ser man korrekt vinkel på kabelen/kontakten. Legg merke til at ledningen (kontakten) som er plugget inn i pæra peker i været, samme retning som selve pæra.
På den ene kabelen jeg fikk var ledningen/kontakten vinklet i motsatt retning, dvs ned mot det blå underlaget (jfr. bildet).


Link til korrekte kabler ("i løs vekt") ville vært å foretrekke, men jeg har ikke greid å spore opp det noe sted ...
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Muffinman

Da forstod til og med jeg det. Av og til må teskjea frem :)

Voll1

Sitat fra: Elektrolytt på mandag 25. august 2014, klokken 12:58
.....
Eneste som må borres er hull i stålbjelken for å skru fast festebrakettene (karrosseriskruer, 2 hull pr festebrakett). Dette vises godt på bildene jeg har lagt ut. Anbefaler rustbeskyttelse dær det borres.

Er det mulig å bruke gjennomgangs-bolter?  Jeg stoler liksom ikke helt på disse karosseriskruene. På bildene har du boret bare ett hull pr festebrakett. Er det den permanente løsningen, eller har du bare ikke tatt bilde av begge hull? Hvis du også har boret det nederste hullet, gikk det bra i forhold til at støtfangeren er profilert i det området.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

Muffinman

#247
Sitat fra: hma på tirsdag 16. september 2014, klokken 13:41
Her er settet jeg bestilte. Philips XenEcoStart D3S pæra som følger med er 4300K.
http://factoryxenon.com/shop/oem-osram-xenon-ballast-d3s-bulb-kit-range-rover-evoque-jaguar-xf-set-wiring-2/
Mulig jeg er litt treig i dag, men klarer ikke helt å lese om kit`et inneholder 2 ballaster og 2 pærer, eller om jeg må bestille 2 sett. Står jo "1 (one) original OEM Osram xenon light control unit / H.I.D ballast, HID wire, power pigtail and Philips D3S bulb kit".

Er vel 1 sett for 2 lykter da. Fasit?

petersv


Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 16. september 2014, klokken 20:24
Sitat fra: hma på tirsdag 16. september 2014, klokken 13:41
Her er settet jeg bestilte. Philips XenEcoStart D3S pæra som følger med er 4300K.
http://factoryxenon.com/shop/oem-osram-xenon-ballast-d3s-bulb-kit-range-rover-evoque-jaguar-xf-set-wiring-2/
Mulig jeg er litt treig i dag, men klarer ikke helt å lese om kit`et inneholder 2 ballaster og 2 pærer, eller om jeg må bestille 2 sett. Står jo "1 (one) original OEM Osram xenon light control unit / H.I.D ballast, HID wire, power pigtail and Philips D3S bulb kit".

Er vel 1 sett for 2 lykter da. Fasit?

Product Description

1 (one) original OEM Osram xenon light control unit / H.I.D ballast, HID wire, power pigtail and Philips D3S bulb kit in great working condition!

Teslaeier siden 2013 :)

Muffinman

Ja, kan jo lese, det står jo klart og tydelig at det er et sett. Uklarheten er om settet inneholder deler nok til en eller to lykter.

petersv

Ett sett er en pære og en ballast. Jeg vet siden jeg har bestilt ;)

Quintilian

Må bare få si at jeg synes at fjernlysene i Tesalen er en skandale for Nordiske forhold..... Hrmf...

Min tidligere Skoda Superb 2011 (m. oppgradert lyspakke) var rett og slett milevis foran... Trist :-(

hma

#253
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 16. september 2014, klokken 20:24
Mulig jeg er litt treig i dag, men klarer ikke helt å lese om kit`et inneholder 2 ballaster og 2 pærer, eller om jeg må bestille 2 sett. Står jo "1 (one) original OEM Osram xenon light control unit / H.I.D ballast, HID wire, power pigtail and Philips D3S bulb kit".

Er vel 1 sett for 2 lykter da. Fasit?
Ser det alt har kommet svar, men jeg kan bekrefte at man må bestille 2 enheter for å få to pærer/kabler/ballaster :)
Jeg har forresten meld i fra til selger at han må sjekke a kablene er rett dersom de skal brukes på Tesla. Notert svarte vedkommende i andre enden.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

petersv

Sitat fra: hma på tirsdag 16. september 2014, klokken 14:16
Her ser man korrekt vinkel på kabelen/kontakten. Legg merke til at ledningen (kontakten) som er plugget inn i pæra peker i været, samme retning som selve pæra.
På den ene kabelen jeg fikk var ledningen/kontakten vinklet i motsatt retning, dvs ned mot det blå underlaget (jfr. bildet).


Link til korrekte kabler ("i løs vekt") ville vært å foretrekke, men jeg har ikke greid å spore opp det noe sted ...

Det bildet kommer ikke opp her på telefonen?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA