Knallpris på type 1 justerbar ladekabel fra RATIO !

Startet av nofuelno, tor 16. apr 2015, kl. 23:58

« forrige - neste »

nofuelno

Vi har noen få igjen av disse som vi selger ut for 3.990,-  ( førpris: 5.990,- )
http://www.nofuel.no/Produkt/justerbar-6-10-16a-portabel-ladeledning#product

Kan hektes rett på vegg med skruer. Leveres med 16A CEE plugg for å følge det siste regelverket.

Anbefales ikke til utebruk.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elektrolux

#1
Sitat fra: nofuelno på tor 16. apr 2015, kl. 23:58
Vi har noen få igjen av disse som vi selger ut for 3.990,-  ( førpris: 5.990,- )

Anbefales ikke til utebruk.

Knallpris i forhold til deres tidligere pris, men vi har solgt disse i lang tid for 4390.- så besparelsen er beskjedne 300 kr....

Ellers lurer jeg på hvorfor dere ikke anbefaler folk å bruke disse ute? Det er jo nettop det de er bygget for?

Ellers går jeg ut fra at dette er med gammel software slik at ladestyrken må justeres opp fra 6A for hver gang en lader?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Bildet over illustrerer godt det jeg vil frem til.
Skjøtekabelen fra CEE han / CEE hun liker dårlig å bli utsatt for det våte element.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elektrolux

#3
Underlig problemstilling. Henger overgangen riktig vei vil vann renne forbi akkurat som på takplater, og brukes ladekabelen uten overgang slik den er bygget for er vel denne kabelen en av markedets mest egnede for utendørsbruk.

Schuko tilkoblingen 20 cm lengre oppe har samme, om ikke større utfordring, og dermed kan advarselen din brukes mot all Mode 1 og Mode 2 lading og i spesielt mot originale kabler med Schuko støpsel. :o
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fre 17. apr 2015, kl. 22:44
Ellers går jeg ut fra at dette er med gammel software slik at ladestyrken må justeres opp fra 6A for hver gang en lader?
Så dette er endret på nyere versjoner?? Går det an å få oppgradert SW ??

Jeg syns det er forbasket irriterende at default er 6A. Jeg har kladden hengende fast på veggen inni garasjen og ledningen ut under porten (tyverisikret ;)). Men da må jeg altså åpne garasjeporten før jeg plugger inn de gangene jeg ønsker å lade på 16A (=nesten hver gang).

PS: men rent bortsett fra det så er jeg veldig fornøyd med den !!
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.3
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

elektrolux

#5
Software kan oppgraderes, men da må kladden til Holland. Den vil da huske innstillt ladestyrke så lenge den er tilkoblet strømnett.

En liten forbedring selv om jeg har pushet Ratio til å endre software slik at kladden husket innstillt ladestyrke til den endres.  Dessverre ville dette da det ville ikke vært i.h.h.t. regelverk i Holland, og Ratio nekter.

Her må du rett og slett kalkulere hva som svarer seg: Selge din og kjøpe ny oppgradert, eller sende den til Holland for oppgradering. I ditt tilfelle ville en oppgradert kabel helt klart gikk bedre brukeropplevelse, mens for folk som likevel plugger ut mellom hvert bruk betyr en slik oppgradring mindre da den uansett går til 6A når den mister strømtilførselen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA