Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nekte utlevering?

Startet av philip lauritzen, søndag 24. juli 2022, klokken 08:14

« forrige - neste »

hELgenen

Kjedelig sak. Tror ingen andre enn Tesla hadde turt å prøve å utlevere en slik bil..

Nå vil sikkert mange hevde at Tesla ordner opp..Men når vet man liksom aldri. Og i løpet av tiden kan det komme følgeskader.

Tipper Tesla tar denne inn og flikker på de synlige skadene og matcher en ny kunde med bilen. De skadene som ikke synes lett tviler jeg de vil bruke tid på.

Dersom en kunde senere f.eks oppdager skade under bilen vil nok Tesla prøve å hevde denne skaden er påført av kunde

Hvordan kan jeg hevde dette? Enkelt..fordi de prøvde å levere ut en bil med synlig skade. Det viser en holdning som prøver å flytte bevisbyrden over på kunden. Det er akkurat dette jeg misliker ved Tesla. De prøver seg hele tiden.

Produktet er helt ok,men selve kulturen i selskapet er ikke der det burde være.
Derfor jeg har skrytt av MIC bilene fordi her er det som regel lite feil.
Berlin bilene vet jeg for lite om ennå.
Men dersom Tesla hadde brukt litt mer tid på klargjøring og luket bort disse herpete bilene så hadde jeg ikke vært så tilbakeholden ved å gå for en ny Tesla.

Flott at noen tør si nei til biler som ikke holder mål. Fortsett med det så kanskje de lærer. Vi er alle tjent med feilfri leveranser.

arthur

Sitat fra: philip lauritzen på onsdag 14. september 2022, klokken 18:18
Så får man bare håpe jeg får beholde prisen, samt at kanskje noen avbestiller og jeg kan få bil fort. Men jeg må vel vente til 2023 mistenker jeg.

Hilsen oppgitt mann....

Noen som har noen tanker om jusen her? Skal man oppleve å måtte betale en høyere pris fordi selger ikke kunne levere ut en bil som er i en tilstand som man rimeligvis kan forvente av en helt ny bil?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RJK

Sitat fra: arthur på torsdag 15. september 2022, klokken 07:43
Sitat fra: philip lauritzen på onsdag 14. september 2022, klokken 18:18
Så får man bare håpe jeg får beholde prisen, samt at kanskje noen avbestiller og jeg kan få bil fort. Men jeg må vel vente til 2023 mistenker jeg.

Hilsen oppgitt mann....

Noen som har noen tanker om jusen her? Skal man oppleve å måtte betale en høyere pris fordi selger ikke kunne levere ut en bil som er i en tilstand som man rimeligvis kan forvente av en helt ny bil?
Jeg er ikke advokat, men har vektall i avtalerett, kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven, samt erfaring fra flere år som meddommer (ja, klar over at det ikke gjør meg til jus-ekspert), men her er saken temmelig klar. Avtalen ligger i bunn med den prisen som er avtalt, når Tesla i dette tilfellet ikke har klart å levere det kunden er lovet.

Tesla har her prøvd seg på retten til å reparere, men med såpass skader, så har kunden i realiteten krevd omlevering. Da skal han selvsagt beholde prisen som er avtalt. Prøver de seg på noe annet, burde veien være kort til advokathjelp hos NAF/KNA om man er medlem hos en av disse.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

philip lauritzen

Snakket med tesla nå.

De er ikke helt enkle å ha med å gjøre i dag kan man si.

De har noen få biler jeg kan få som ikke er min spec (uten krok) her kan de heller ikke fikse krok, og siden de ikke er min spec, så må jeg betale full nypris.

Alternativt kan jeg vente på å bli matchet med en ny bil, som kan ta svært lang tid, og som selger sa, "siden du har valgt å ikke ta imot bilen, vil du MULIGENS få "ny" og høyere pris. Det blir som å bestille en ny med andre ord.

Jeg forklarte hva jeg syntes om den praksisen, og spurte om de ikke kunne se om de klarte å få tak i en "restebil" i slutten av kvartalet. Det skulle de "kikke på", men jeg tipper den post-it lappen går fort i søpplebøtta.

Den som lever får se.

Nihon

Sitat fra: philip lauritzen på torsdag 15. september 2022, klokken 12:41
Det skulle de "kikke på", men jeg tipper den post-it lappen går fort i søpplebøtta.

Min kom med mange riper i lakken som de mente var innefor spec. Over et år senere kom de med spørsmål om de skulle fikse på ripene jeg meldte om under leveringen av bilen, da hadde jeg allerede fikset på det selv etter å ha gitt opp å få Tesla til å gjøre det etter at de aviste meg flere ganger på å rette opp i sakene.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA