import av elbil som er registrert etter ECE100 i Tyskland

Startet av Smiling when sailing, fre 13. sep 2013, kl. 18:13

« forrige - neste »

Smiling when sailing

Hei

Hva slags dokumentasjon kreves det i Norge for problemfritt registrering av elbiler som importeres fra f. eks Tyskland? Har sett på en bil som selgeren sier er registrert etter kravene i ECE100 hva det nå måtte bety. Han er villig til å skanne inn og oversende papirene. Bilen er en Suzuki Splash/Opel Agila konvertert av German E-cars.

SwS
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

elektrolux

Nye regler etter 15 sep. 2012 tilsier at en slik bil må godkjennes også i Norge.

Eneste som kan forhindre det er om bilen er godkjent på unntaksbestemmelser i Tyskland, men det tviler jeg  på at E cars sine biler er.

Sliter litt med en C1 nå, der Danske myndigheter har glemt å fjerne Bensin under drivstoff. Biltilsynet sine folk i Stavanger, godtok ikke at Danske myndigheter på telefon bekreftet at dette var en Elbil, og godtok heller ikke at bilen faktisk hadde batteri og Elmotor. De måtte ha bedre bekreftelse på at bilen virkelig var ombygget....   
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Smiling when sailing

Takk for svaret. Da skal det vel ikke være noe problem å få en Stromos godkjennt i og med at det står elektrisk som fremdrift i papirene som de sendte meg ;-). Lykke til med byrokratiets gang...
Jeg vurderer nå å importere en Stromos som andre bil i tillegg til Leafen. Av og til trenger vi to biler og siden ingen har lyst til å kjøre nåværende bensinbilen som vi skal kvitte oss med så må det vel bli en elbil til.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA