V2L støtte for ALLE (nye og gamle) Tesla med CCS! Eller??

Startet av goggo, søndag 01. desember 2024, klokken 00:52

« forrige - neste »

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmo

Sitat fra: Helge på fredag 30. mai 2025, klokken 10:44I tillegg kommer litt mindre kritiske ting som størrelse og vekt på utstyret sammenlignet med de bilene som offisielt støtter V2L samt kanskje også prisen på utstyret.

Bilene som offesielt støtter V2L/V2H gjør det på type2 (AC) og ikke på CCS (DC) som denne.
Derav den høyere prisen.
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

RJK

Sitat fra: Elmo på torsdag 26. juni 2025, klokken 16:31
Sitat fra: Helge på fredag 30. mai 2025, klokken 10:44I tillegg kommer litt mindre kritiske ting som størrelse og vekt på utstyret sammenlignet med de bilene som offisielt støtter V2L samt kanskje også prisen på utstyret.

Bilene som offesielt støtter V2L/V2H gjør det på type2 (AC) og ikke på CCS (DC) som denne.
Derav den høyere prisen.
Er vel noen Kina-biler som støtter opp mot 22 kW effekt, men da via DC. Altså lavere fart når man gjør det via AC og derved medfølgende (eller må kjøpes løst for noen utstryrsvarianter) adapter.

Tipper de fleste biler lader andre biler via AC-basert adapter, og medfølgende AC-basert nødlader. Har ikke sett at de benytter Type2 til Type 2 direkte mellom to biler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA