Rimelig bruktbil som tar en vaskemaskin i bagasjeromet?

Startet av Bebbetufs, lørdag 14. juni 2025, klokken 00:29

« forrige - neste »

Bebbetufs

Jeg tror I-Mjauen har tatt kvelden grunnet isolasjonsfeil og vurderer å kjøpe en erstatning. Lurer på hva folk mener er beste billige alternativ?

Krav:
  • Pålitelig.
  • Minimum rekkevidde 110km sommer.
  • Hjemmelading uten å kjøpe/installere lader
  • Plass til en vaskemaskin/tørketrommel/tilsvarende i bakasjerommet.
  • Ideelt  er det mulig å finne en som ikke har kjørt mer en 50K.

Orbit

Er bagasjeplassen med nedslått baksete? Hvis ikke er det mest rene varebiler som duger.

Sitat fra: Bebbetufs på lørdag 14. juni 2025, klokken 00:29Hjemmelading uten å kjøpe/installere lader

Dette nesten ikke avhengig av bil, men at stikkontakten er installert og eksplisitt godkjent for elbillading. Har du det, kan alle elbiler unntatt Zoe benytte denne med en passende kabel. (Zoe er et spesialtilfelle som krever TN-nett, evt en forholdsvis dyr løsning med det mer vanlige IT-nettet)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Svein_H

Sitat fra: Orbit på lørdag 14. juni 2025, klokken 08:10Er bagasjeplassen med nedslått baksete? Hvis ikke er det mest rene varebiler som duger.

Sitat fra: Bebbetufs på lørdag 14. juni 2025, klokken 00:29Hjemmelading uten å kjøpe/installere lader

Dette nesten ikke avhengig av bil, men at stikkontakten er installert og eksplisitt godkjent for elbillading. Har du det, kan alle elbiler unntatt Zoe benytte denne med en passende kabel. (Zoe er et spesialtilfelle som krever TN-nett, evt en forholdsvis dyr løsning med det mer vanlige IT-nettet)


Det bør jo også nevnes i den sammenheng at de aller fleste Zoe blir solgt med medfølgende "ladebøtte" eller tilsvarende for å kunne lade på IT-nett, vanligvis 10A eller 16A, så bare man passer på at en slik følger med bruktbilen er det ingen ekstrakostnader der.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Bebbetufs

#3
Takk for inspill.

Jeg mente med baksetene nede.
Jeg har en slik godkjent utekontakt som jeg bruker til Mjauen, ja.

Zoë frister mest. Gikk forbi en i sted. Det kan se ut som om man kan presse inn en oppvaskemaskin.

Orbit

Dersom i3 er av interesse, så er bagasjeplassen med nedfelt baksete der 60x90x120 cm (litt kortere øverst, men bakluken er ganske rett opp), så tar greit en vaskemaskin eller lignende.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bebbetufs

Takk for inspill. Jeg tror dessvere jeg må stå over I3 grunnet elendige seter.

turfsurf

Sitat fra: Bebbetufs på lørdag 14. juni 2025, klokken 14:18Zoë frister mest. Gikk forbi en i sted. Det kan se ut som om man kan presse inn en oppvaskemaskin.
Uff, det er mye trøbbel med Zoe.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stig-Arne

Ta en titt på første generasjon KIA Soul. Firkantig boks, men med baksetene nedslådd så er det ganske god plass i den.
Sell 27 kWt batteriet burde klare 11 mil på sommeren, selv med litt degradering.
Om du klarer å budsjettere med en 2018 modell, så får du det oppgraderte batteriet på 30 kWt som er kvitt den dårlige kjemien som 27 kWt batteriet hadde.


Bebbetufs

Takk. Skal ta en titt på Mazdaen.

Nå kan det se ut som om jeg har klart å helbrede Mjauen så den kan gjennopstå fra de døde. For de som måtte være interessert i slikt så var OBC/ DC-DC omformeren full av vann, noe som førte til at bilen gikk i shutdown med feilkode P1A44. OBC er nå tømt og spylt med hageslangen. Vi får se....

epifant

Fingers crossed. Sånn om den ikke lar seg gjenopplive likevel: e-Berlingo? Tipper vaskemaskinen går inn med baksetene i, men de kan vel også enkelt tas ut;

Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA