Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gult varsellys som kommer og går

Startet av Silkefot, mandag 19. august 2024, klokken 23:52

« forrige - neste »

Silkefot

Får med ujevne mellomrom beskjed om å kontakte "dealer" samtidig med en gul trekant i det jeg starter bilen. Har prøvd å ta ut feilkoder i LeafSpy og hadde noen som har med bremsene å gjøre. Vet ikke hvor lenge de kodene har vært der. Etter at jeg byttet bremsevæske ser jeg ikke lengre noe unormale feilkoder. Varselet kommer på ca 50% av turene uten at jeg merker noen andre symptomer. Varslet forblir aktivt gjennom hele turen fra bilen startes til den slås av. Bilen har gått 180.000 km og har en SOH på 64%.

Any ideas?
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

kaiat

Om det er 2011-modellen i signaturen din, er det jo mulig at det er noe med den elektriske parkeringsbremsen. Vet at mange har hatt problemer med den. Men først kan du jo sjekke status på 12V-batteriet om du ikke har gjort det allerede. Om det er begynt å bli dårlig, kan det dukke opp litt ymse feilkoder på ting og tang.

Silkefot

God tanke, 12V batteri ligger på 12.96 etter kjøretur i følge leafspy. Skal sjekke om den er høyere etter lading
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Silkefot

Ser ut til at det enda en gang var 12v batteriet som var problemet. Takk for godt råd kaiat, selv om det var irriterende at jeg ikke selv kom på det 😁. Unnskylder meg med at jeg ble litt lurt av feilmeldingene initielt...
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

kaiat

Det er en gjenganger dette med dårlig 12V-batteri og diverse feilkoder som resultat, og det gjelder jo ikke bare for Leaf. Men bra at det ikke var noe verre (og dyrere).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA