Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alternativ pris 600 tusen. ikke så dyr som du tror?

Startet av SolEL, torsdag 18. april 2024, klokken 20:07

« forrige - neste »

SolEL

Hvor mye koster bilen. Jo 600 tusen med 75 kwh som er nok, og 10 tusen i ekstra utstyr.
Men man vil heller bare betale for batteriet den tiden man skal eie bilen, la oss si 2 år.
og heller ta 50 tusen i ekstra utstyr. Da blir prisen 583 tusen. Eller 600 tusen og 3 år.

Sammenligning Xpeng G9 med bakhjulstrekk og 40 tusen utstyr blir 576 tusen kr. Men 4 hjulstrekk som 60% av nordmenn velger koster fra 678 tusen pluss utstyr. Så 78 tusen pluss 40 tusen mer enn EL6.

Vinterdekk er ikke tatt med.

edyrli

Det er verdt å tenke på at hva bilen har kostet disse 3 årene vet du ikke før den er solgt igjen. Jeg vil tro det er mye lettere å selge en bil med batteri enn en bil uten batteri men som har en kostbar leiekontrakt i tillegg.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

SolEL

I kina har de satt ned prisen på baas. Det samens med bedre støtte fra myndighetene på EV ga virkelig en boost i salget av Nio. Nå tar det sikkerlig av. Men baas dyrt? Vinterhjul koster 42 tusen. Sammenlignet med det så er det vel ikke så ille?

Moas

Utgående modell g9 selges med vinterhjul nå 519k kr. Virker som en bra pris i forhold til nio
2022 tm3 rwd

Aixam E, ca. 0,9kWh/10km, Ingen ISA, ingen OTA overvåking

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

SolEL

Mistenkelig billig hmm Jo fant ut nå
G9 har nyttelast på bare 365 kg Ikke plass til familien? spør motor.no
En annen lyte er at den er kald. Kom sist ut angående varme på vintertest (elbil.no tror jeg).
Så nei takk. Ny G9 kommer til høsten med 100 kg mer. Ja
465 kg er EL6 sin nyttelast. Det er også litt lavt sier Motor som anbefaler 480 faktisk.

https://www.motor.no/aktuelt/g9-har-nyttelast-pa-bare-365-kg-slik-svarer-xpeng/259967

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA