Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kreative måter å få til «camp mode»

Startet av vinterdekk, onsdag 20. mars 2024, klokken 12:33

« forrige - neste »

vinterdekk

Ser at det er løsbart å lure bilen til å holdes i gang igjennom natten. Er det noen som har funnet noen nyttige triks for å aktivere setesensoren? Jeg pleier ikke å kjøre rundt med en sekk med ris og manualer liggende i bilen, skulle gjerne sett at det fantes noe enklere.  ;D


https://youtu.be/ohYhM6UyFbg
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Suverin

Kan kanksje bruke en teleskop-vaskekost/stav eller lignende og spenne fast mellom tak og bilstol, for å få litt vekt på sete? Tar lite og ingen plass når den ikke er i bruk.. :)
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

igniztion

Mener det var noen som nevnte at man bare kunne åpne panseret, så står bilen på så lenge man vil. Trenger ikke åpne helt, bare løse det ut fra inni kupeen.

Har ikke testet det selv.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

RJK

Skal man campe, har man kanskje med seg en kjøleboks. Den burde kanskje være tung nok til førersetet...!?!

Er vel mere om setet da ikke kan skyves langt nok frem med slikt i setet, til at man får nok plass å strekke seg ut på!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

Sitat fra: suverin på onsdag 20. mars 2024, klokken 12:44Kan kanksje bruke en teleskop-vaskekost/stav eller lignende og spenne fast mellom tak og bilstol, for å få litt vekt på sete? Tar lite og ingen plass når den ikke er i bruk.. :)

Montro noe ala dette?

https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/handverktoy/annet-handverktoy/2077135

Står maks 13 kg for denne takplateholderen, behøver kanskje 16-17 kg trykk.

Høydejusterbar fra 1140 mm - 2895 mm.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Suverin

Ja, spørsmålet er vel om man klarer å få fordelt trykket i begge ender, så man ikke ødelegger tak/sete..
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

vinterdekk

#6
Fant en løsning:

Har ett lite manualsett i koffert som veier 10,6 kg.

Plasserte det på høykant i setet med kortside ned og belte igjennom håndtaket og ned i beltefeste.

Bilen slo seg på og jeg aktiverte tenningen på av-på-knappen. Dette så ut til å fungere fint, men bilen min slo seg av etter +30 minutter.

Nytt forsøk, satt manualsettkofferten med hjørnet ned omtrent der jeg gjetter føleren sitter. Kofferten står stødig nok på høykant, ved hjelp av lett stramming av bilbeltet.

Denne gangen fungerte det, bilen var fortsatt aktiv etter 37 minutter.

Denne manualsettkofferten er nok ett greit alternativ. Den oppbevares flatt og tar ikke mye plass, i motsetning til en kettlebell som vil rulle rundt som en bowlingkule.

Mulig jeg bør eksperimentere litt med beltestramming, eller tyngre ting, så vektpunktet spres litt jevnere enn hjørnet av manualsettkofferten. Men det får bli til en annen dag.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA