Ingen varme lengre i eGolfen

Startet av Turbomannen, tirsdag 14. november 2023, klokken 11:49

« forrige - neste »

Håvar

Hvilespenning på et "friskt" batteri er ca 12.8V, så du bør ha rundt dette når bilen har stått en liten stund. Lås opp panseret før du går fra bilen, og la den stå en liten stund før du måler. Når du låser opp bilen er det en del strømtrekk som påvirker spenningen slik at du ikke får lest av faktisk hvilespenning.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

esguerra.dennis

Jeg har det samme problemet for en uke siden og jeg har vært to forskjellige verksted. Den første sier at de må bytte de 3 trykksensorene. Så bestemte jeg meg for å gå til en annen, og de tilbakestilte bare datamaskinboksen i bilen min, og så løste det plutselig problemet jeg har den varme luften igjen. Det sparer meg for mye penger. Jeg betaler kun 780kr. ☺️

TB

Ikke for å være negativ, men kan det være en risiko for at feilen kommer tilbake?
Dvs, det er mulig å få det til å fungere en periode ved å nullstille, men det er ikke en permanent løsning?
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Electric cars in Norway

#18
Sitat fra: TB på søndag 26. november 2023, klokken 15:11Ikke for å være negativ, men kan det være en risiko for at feilen kommer tilbake?

oh yes....hørt flere har nullstilt 2 ganger...husker ikke hvor jeg leste dt...kansje på FB gr...? 

TB

Med tanke på bytte av sensorer, m.m.er kostbart kan det kanskje lønne seg å nullstille flere ganger, så lenge det ikke oppstår for ofte... Ulempen er om varmen slutter å fungere når det passer dårlig...
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

esguerra.dennis

Da jeg hørte at dette er et normalt problem i vår egolf. Jeg bestemte meg for å sette litt beskyttelse i sensorene våre. Jeg la merke til at salt spiser opp aluminiumet. Jeg legger litt fett rundt sensorene.

Electric cars in Norway

Sitat fra: esguerra.dennis på søndag 26. november 2023, klokken 16:44Da jeg hørte at dette er et normalt problem i vår egolf. Jeg bestemte meg for å sette litt beskyttelse i sensorene våre. Jeg la merke til at salt spiser opp aluminiumet. Jeg legger litt fett rundt sensorene.
Takker for info. Det høres veldig interessant ut og jeg håper du holder oss oppdatert på ditt tiltak over tid, om det virker.

geear

Da er vel trikset å nullstille og selge bilen, så får neste kjøper problemet.  :o

TB

Er en viss fare for at kjøperen kan bli litt missfornøyd med handelen...

Ved salg har selger plikt til å gi relevant informasjon.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Electric cars in Norway

Sitat fra: TB på mandag 27. november 2023, klokken 10:42Er en viss fare for at kjøperen ...

Ved salg har selger plikt til å gi relevant informasjon.
TB, ja du har rett men... Du vet jo du også at enkelte bil selgere de hadde ikke en gang fungert som sko selgere og hadde heller ikke klart å selge sand i Sahara eller is på Nordpolen. Disse juger så det renner av de for å selge bilen og de må komme seg ut av bilbransjen snarest mulig. De har ikke noe der å gjøre. 

Det er mange slike Olsen auto eller bil eller hva det het der det gikk helt galt...han sveisa på rammer og politi fant nedgravde rammer på hele tomta hans. Makan.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA