Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

alternativ til Model Y. Større men sammenlignbar rekkevidde og pris

Startet av derwaechter, søndag 15. oktober 2023, klokken 19:36

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Elektro12 på søndag 22. oktober 2023, klokken 13:25
Sitat fra: derwaechter på søndag 22. oktober 2023, klokken 11:28
Sitat fra: Elektro12 på søndag 22. oktober 2023, klokken 08:08
Sitat fra: derwaechter på lørdag 21. oktober 2023, klokken 15:06Har prøvekjørt Yen siste helg og ID Buzz denne helgen.

Selvfølgelig supert med plass i Buzzen og ser kult ut fra utsiden.

Men på innsiden føltes det som enn reise tilbake i tid, ikke på en god måte.

Kjøreegenskapene var også overraskende gammeldags sammenlignet med Teslaen.

Da er det egentlig bare plass den har til sin fordel. Men den er jo ganske viktig.

Vanskelig......
Sitat fra: derwaechter på lørdag 21. oktober 2023, klokken 15:06Har prøvekjørt Yen siste helg og ID Buzz denne helgen.

Selvfølgelig supert med plass i Buzzen og ser kult ut fra utsiden.

Men på innsiden føltes det som enn reise tilbake i tid, ikke på en god måte.

Kjøreegenskapene var også overraskende gammeldags sammenlignet med Teslaen.

Da er det egentlig bare plass den har til sin fordel. Men den er jo ganske viktig.

Vanskelig......

Lånte en buzz noen dager da ID-en var på verksted. Det er ingen Tesla, men du må nesten snu speilet litt: Jeg syntes Buzzen kjørte ganske bra til å være en stor kassebil. Og etter en stund ble jeg ganske vant med størrelsen, deilig å ha god oversikt og komme opp fra veien.

Ja, det er nok riktig. Men med alle knappene, vanligere seter, display meg ganske uoversiktlig menu og kjedelig design, dårlig (B) eller fraværende (D) one-pedal driving osv. føles alt litt gammeldags, men in Teslaen får jeg fortsatt følelsen av å sette meg inn i framtiden.

Men hvor mye det ha å si i hverdagen er joner helt annet spørsmål

Du slipper antakelig at lakken flesser av, eller vann i lyktene med VW. :D

https://www.nrk.no/nordland/tesla-drommen-ble-et-mareritt-for-ruben-jonassen-fra-bodo-1.16599324

Kan virke som at ID4 f.eks. sliter dekk fortere enn Model Y. Og det er en gjenganger at VW sier: innenfor normalen. Men det sier jo Tesla og oftere nå. Ser det har vært et par Bodø-historier på Teslaer. Kan virke som at de behandler kundene dårligere enn andre Tesla-forhandlere i landet. Nesten så folk bør dra til et annet Tesla-verksted når de skal klage på noe.

Apropos dekk så har jeg rundet 60.000 km på Model Y (og ingen feil for øvrig), og har ingen planer om å skifte ut dekkene ennå. Da er det jo litt rart med denne sjåføren som skifter 3 ganger på 100.000km...ser veldig skeiv-slitt ut, men Møller bare trekker på skuldrene:
https://www.motor.no/aktuelt/slik-ser-dekkene-ut-etter-en-halv-sesong/247895
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA