TM3: brukt 22 LR vs ny Highland SR

Startet av SMOrc, torsdag 14. september 2023, klokken 20:57

« forrige - neste »

SMOrc

Vurdert å kjøpe en TM3. Litt usikker på hva jeg skal velge. Kommer til å bli brukt som en bil fra a til å, pendling til jobb for det meste (25km). Ikke mye fjell og hytter. Trenger heller ikke hengerfeste. Spørsmålet mitt er om det er verdt å putte inn 50k i en eldre LR 22 modell enn en helt ny SR highland, og hvor store forskjellene egentlig er. 

Speeder

Trenger du 4wd og ønsker den raske aks'n? Velg 22LR

Klarer du deg uten dette? Gå for ny SR.
Bedre seter, lavere støynivå lengre garanti.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

geear

450-480 høres veldig høyt ut for en 22 3 LR!

turfsurf

Finansiering kan og spille en rolle. Hvis det er rentekampanje hos Tesla og bilen skal finansieres kan forskjellen i månedsbeløp bli mye større.

Ellers ening med geear, en -22 LR skal vel ned mot 430?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Får 2022 Y LR for de prisene. Ble solgt mye færre 3 i 2022, så mindre utvalg, men Y var dyrere.

2022 Y LR 28kkm til 412k inkl reg: https://www.finn.no/318379380

2022 Performance 31kkm til 400k inkl reg: https://www.finn.no/317149299  (!!!)

Og alle de andre som ligger oppover er nok prutbare i disse tider. :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA