Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iX1 til kampanjepris

Startet av Yessir, tirsdag 07. mai 2024, klokken 22:51

« forrige - neste »

Yessir

Hei

Vurderer sterkt å kjøpe ny iX1 fully charged på kampanjepris. Men ønsket å høre med dere eiere av bilen om dere er fornøyd med deres? Ville dere kjøpt iX1 om dere skulle valgt igjen, eller synes dere det er for mange gode alternativer fra andre merker?

Selv har vi vurdert og prøvekjørt ID4, Q4 e-tron, TM3(TMY er dessverre for bred for parkeringsplassen vår). iX1 var sammen med TM3 den beste kjøreopplevelsen, men da vi har konkludert med at vi ønsker en SUV/cross-over faller TM3 bort.

Har fått tilbud på både ID4 og iX1. ID4 kommer ut ca 50k billigere enn iX1. ID4 har 80-100km lengre rekkevidde, større plass, lader fortere, og er kanskje generelt en mer skreddersydd el-bil. Men BMW er BMW og det er verdt noe. Det er også mer "luksus" i inventaret i iX1, og etter min mening kjører den bedre og ser bedre ut. Rekkevidden plager meg noe. Men vi har hjemmelader og reiser sjelden på lange turer. Vi har ikke fjellhytte, men reiser til fjells noen ganger i året likevel. Så lenge den går 250km på vinterstid bør det være tilstrekkelig. Opplever dere noen ganger lavere rekkevidde enn dette i mange minus og snø? Selvfølgelig, kjører du 120kmt på motorvei hele veien holder det vel neppe, men tenker blandet kjøring (motorvei og landevei). Snitt på 80-90kmt.   

Hva tenker dere? Er iX1 et godt kjøp i dag?

SurSnasen

Jeg tenker: løp og kjøp! IX1 er en av bilene som har overrasket meg meget positivt. Komfortabel, godt utstyrt, solid, grei plass. Har hatt noen tusen kilometer bak rattet i en iX1, og min erfaring er at rekkevidden er bedre enn forventet. Dvs antatt rekkevidde per offisielle tall er mer oppnåelig enn på fleste andre biler jeg har kjørt.

hELgenen

Vurderte iX1 og synes bilen så bra ut. Var derimot en del praktiske småting jeg ikke likte som sammen med prisen gjorde at det ikke endte i kjøp. Jeg er opptatt av at en bil bør være enkel å holde i god skikk - altså kunne holde seg pen og se ny ut så lenge som mulig. iX1 har noen blanke sideskjørt/kanaler som jeg personlig ikke likte. Videre ble prisen stiv (var ikke kampanje når jeg sjekket). Og så har BMW gjerne egne rabatter til utvalgte grupper som jeg personlig synes er urettferdig. Jeg har selv gjort meg verdig til rabatten, men det føles bare ikke rett. Og dermed går man inn i bilkjøpet med en litt vond magefølelse. Vanligvis når man får en rabatt så føles det ut som man gjør en god deal, men dersom forutsetningene føles umoralske så får man bare en ekkel følelse i magen - og akkurat slike fordelspakker er det BMW har - man har enten gullkortet eller ikke - og alt baserer seg på hvor man er medlem. Enten det er Agrol (bonde) eller akademiker, lege eller har kjøregodtgjørelse som en del av lønnen.  Men dersom man kan se forbi dette så tror jeg bilen rent teknisk er et godt kjøp.

Øyvind.h

#3
Litt synd den bare kommer som rwd, men jeg hadde BMW iX3 og det var en veldig god bil! God gjennomført tysk kvalitet, solide løsninger, artig å kjøre (så artig en suv kan være). Rett og slett ikke mye å utsette på den når alt kom til alt (bortsett fra mangel på 4wd). Gode lys, intuitivt grensesnitt, bra head-up, smarte valg i sw for tilpasning av bil til førerens preferanser.
Eierskapet frister definitivt til nytt BMW eierskap. IX1 har mer moderne skjermoppsett, men konkluderte med at plassen ble bittelitt for snau for oss.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. mai 2024, klokken 11:43Eierskapet frister definitivt til nytt BMW eierskap. IX1 har mer moderne skjermoppsett, men konkluderte med at plassen ble bittelitt for snau for oss.
Kanskje iX2 da, den er jo litt større, men ellers mye samme bilen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA