Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

El-taxi og daglig DC lading

Startet av Moas, torsdag 30. desember 2021, klokken 10:49

« forrige - neste »

Moas

Jeg ser at taxi bransjen her i byen kjører mye Skoda og Hyundai/Kia taxier. Jeg ser også at de ofte bruker DC laderne. Hvordan går det med batteriene deres etter noen år da?
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Strøm Tycoon

Som på taxier flest, så blir deler slitt fort, også batteriene.

turfsurf

Sitat fra: model3citizen på torsdag 30. desember 2021, klokken 11:22
Som på taxier flest, så blir deler slitt fort, også batteriene.
Tja, holdes de rundt 50% SOC sliter vel ikke DC lading så mye
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA