Savner vitner etter påkjørsel ved Nasjonalteatret

Startet av nyttblad, tirsdag 21. august 2012, klokken 19:24

« forrige - neste »

nyttblad

Hei

Sto i venstre fil ved fotgjengerovergang i Haakon VIIs gate utenfor inngang nasjonalteatret stasjon rett før svingen ved 17 tiden i dag.
Sto stille i fila mi og ventet på å komme rundt svingen idet en stor rød leddbuss kommer på utsiden og kutter svingen og drar siden på bussen langs bilen min. Bussen kjørte videre og jeg fulgte etter. Bussjåfåren sier han ikke merket noen ting og ikke aner hva som har skjedd og derfor ikke vil skrive under på skademelding selv om han fyller ut alle andre data.
Jeg kjørte en svart Nissan Leaf og i tillegg til bulker og skraper punkterte venstre forhjul samt at blinklyset til bussen satt igjen i bulken.

Hvis noen har sett det som skjedde, ta kontakt med meg idet jeg trenger vitner til saken.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

foxy

Sitat fra: nyttblad på tirsdag 21. august 2012, klokken 19:24
Hei

Sto i venstre fil ved fotgjengerovergang i Haakon VIIs gate utenfor inngang nasjonalteatret stasjon rett før svingen ved 17 tiden i dag.
Sto stille i fila mi og ventet på å komme rundt svingen idet en stor rød leddbuss kommer på utsiden og kutter svingen og drar siden på bussen langs bilen min. Bussen kjørte videre og jeg fulgte etter. Bussjåfåren sier han ikke merket noen ting og ikke aner hva som har skjedd og derfor ikke vil skrive under på skademelding selv om han fyller ut alle andre data.
Jeg kjørte en svart Nissan Leaf og i tillegg til bulker og skraper punkterte venstre forhjul samt at blinklyset til bussen satt igjen i bulken.

Hvis noen har sett det som skjedde, ta kontakt med meg idet jeg trenger vitner til saken.

har du ikke kontaktet politi? -lakkmerker/farge er vel både synlig på både din bil og bussen...
I-miev 2011
Asker

cra

Regner med at du tok rikelig med bilder av skader både på buss og bil? Da skulle det være en rimelig grei sak. I forhold til evt. forsikring så kan det sikkert være en fordel å anmelde forholdet også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nyttblad

Fikk desverre ikke tatt bilder av bussen men den var rimelig skrapa langs hele siden av bussen samt at sidelyset satt fast i min bil (men det tok sjåføren med seg).
Koka litt i topplokket etter å ha løpt etter bussen en kilometer etter at min bil punkterte. Sjåføren fylte ut alle personalia og nr på bussen men nekta å underskrive på det sidenhan ikke kunne ta standpunkt til at han hadde kutta svingen og at jeg sto stille.
Har vitner som har hørt kollisjonen men ikke sett hva som skjedde.
Hjelper ikke mye med innsprøyting for punktering heller på Leafen når dekket er flerra.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

gbzdoc

Uff, dette hørtes kjipt ut!

Håper du fikk dokumentert nok til at en anmeldelse går gjennom. Kan jo hende busselskapet ikke er helt på trynet heller og ser selv ut fra skader på bil og buss at bussen var innvolvert. (Og ikke minst tidspunkt, og det faktum at du løp etter og stoppet bussen er jo viktige detaljer.)

Noen bussjåfører burde helt klart ikke sittet bak rattet på et slikt mordvåpen, dessverre...

Lykke til!

nyttblad

Disse store leddbussene tar mye plass og har en vanvittig svingradius. Her har sjåføren bare lagt over uten å følge med i speil og hele bakdelen har slengt over i mitt kjørefelt. At ikke sjåføren har merket noen verdens ting finner jeg merkelig og han kunne ihvertfall ikke skrive under på at jeg sto stille. Har sendt en epost til busselskapet så får jeg avvente svar før jeg eventuelt sender anmeldelse.
La ut dene posten her i tilfelle noen hadde sett noe idet det var endel elbiler rundt i nærheten ds det skjedde. I etterpåklokkapens navn burde jg stoppet og tatt vitner men når han kjører avgårde måtte jeg forsøke å stoppe han.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Lars C. Krogenæs

En rutebussjåfør har ikke lov til å skrive under på skademeldingsskjemaer, da han vistnok ikke kan skrive under på vegne av selskapet. Du vil derfor aldri få en underskrift på et skadeskjema av en yrkessjåfør. Han skal derimot være behjelpelig med å fylle ut faktiske forhold.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

nyttblad

Da ser det ut som ting ordner seg. En tur til åstedet medførte at jeg har et vitne som har sett mye av det som skjedde. Anleggsarbeider som tilfeldigvis sto der da det skjedde.
Fikk også svar fra busselskapet som beklaget og sa at sjåføren absolutt skulle undertegnet skademeldingsskjemaet.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Go-carter

Kan bare skyte inn her; Sjåførene til Ruter er stort sett ra**høl, har hatt en kjip opplevelse med de selv. X'en min skulle parkere med min bil i kongens gate og der flyr det jo busser frem og tilbake. Hun stoppet for å parkere, og da måtte bussen bak(som kom for fort) smelle på bremsene slik at en av de som satt på falt og slo seg i hodet(blødde..). Han skjelte da x'en min ut offentlig foran hele bussen, i tillegg til å lempe hu som skadet seg over på x'en min slik at hun måtte kjøre henne til lege. Han påstod til og med at x'en min måtte dekke alle utgiftene forbindet med dette.  ???

Ruter la seg heldigvis langflate etterhvert. Jeg satte iallefall han som var driftsansvarlig på Alnabru til veggs, for å si det mildt. IF bare lo av saken, og politiet mente vi burde anmelde sjåføren for offentlig krenkelse, eller hva det nå enn heter.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA