Hörmann portåpner uten HomeLink

Startet av emphezis, lørdag 30. mai 2020, klokken 13:04

« forrige - neste »

Heinz

Denne kan altså paralellkobles med veggbryteren for å ha mulighet for knapp og trådløs? Ledningen til veggbryteren er 12v?

turfsurf

Ja, det er jo bare ett fjernstyrt relé som fungerer som en bryter.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rævedilter

Nokon som har sett slike ali homelink mottakere for 24VDC? Alle eg finn er 12V og det er 24V utgang på motoren.

sjokomelk

Den som ganske mange her inne bruker fra Portspesialisten tåler 12-24V. Både AC og DC.
https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/
Har koblet den til på 24V på min egen portåpner.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Rævedilter

Takk for svar, hadde håpet på ein iallefall uten fjernkontroll, det er kun homelink eg treng.
Har 3 allerede fjernkontroller + veggbryter & kodebryter.

Noko smarthussensor som funker med Homelink i Teslaen?
Eg har Z-wave & 433 Mhz. Da kunne eg fått sett på litt lys og :-)

sjokomelk

Hvordan skal du få programmert bilen uten en fjernkontroll den kan lære/kopiere? ;D
Fjernkontrollen min er pakket vekk i roteskuffen i gangen. Kun blitt brukt to ganger til å programmere Homelink i 2 biler.

Hele poenget er jo at du skal kvitte deg med fjernkontrollene, og mottakeren her kobles til istedenfor/parallelt med knappen på veggen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Rævedilter

Tesla støtter vel ikkje tilkobling uten eksisterende fjernkontroll nei, har ikkje satt meg inn i det.
Hvis ein kvitter seg med alle fjernkontrollene, korleis skal ein da få koblet til ein ny bil? ;)

Har ein ali åpner som går på slik billig 12V mottaker som linket til over, kjøpte denne før eg visste at det var 24V på motoren.
Så eg prøver i første omgang med ein 24->12V omformer på den mottakeren.

Rævedilter


o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA