Konfigurasjon Taycan RWD?

Startet av Softblue, torsdag 27. mai 2021, klokken 14:27

« forrige - neste »

Softblue

Jeg vurderer Taycan RWD?
Har gjort følgende konfigurasjon (el cheepo!)  :)
Jeg synes ikke det er vits i å putte masse dyrt utstyr på den billigste utgaven, men må ha noe av det jeg er vant til fra TM3.

2021 Taycan 755.600 kr
+
Standard eller utstyr uten ekstra kostnad:
79 kwh batteri 0 kr
stålfjærer 0 kr
Tofarget standardinteriør i 'Black/Clack beige' 0 kr
Komfortseter (8-veis elektrisk betjente) 0 kr
Standard 47F 19" Taycan Aero-felger 0 kr
Bortfall av modellbetegnelse 0 kr
Standard Led lys 0 kr
Standard Audio / Radio med 10 høytalere og 150W (DAB+) 0 kr
+
Individualisering: Det som koster ekstra er:
Coffee Beige Metallic 10.700 kr
Elektrisk innklappbare speil inkludert belysning 2.900 kr
Øverste felt i frontrute farget grått 1.100 kr
ParkAssist foran og bak med ryggekamera 6.600 kr
InnoDrive inkludert adaptiv cruisekontroll 29.900 kr
HomeLink® (garasjeportåpner) 2.800 kr
4+1 Setekonfigurasjon 4.700 kr
Minnepakke for førersete og eksteriørspeil 3.600 kr
Oppvarmbare for- og bakseter 9.000 kr
Accent Package i 'Neodyme' (dekorative interiørelementer) 5.300 kr (Fjernet etter forslag fra Kortstokk og Kanutten)
Tilvalg er til sammen 71.300
Engangsavgift inkl. vrakpant 2.400 kr
Totalpris 829.300 kr

Dette holder prisen nede:
ståltak -15.700 i forhold til panoramatak,
uten varmepumpe -8.300 (Fant vel ut fra rekkeviddekalkulatoren, at ved 0 grader var forskjellen i rekkevidde bare 12 km, og +15 grader 7 km. I Eco Plus blir forskjellene enda mindre.)
oppvarmet ratt -2.700
Mobile Charger Plus er erstattet med mode 3 ladekabel -2.900.
Ungåtte kostnader, til sammen -29.600 kr

Sport chrono utgår, da mange av funksjonene ikke kan brukes uten luftfjæring. RWD blir uansett en cruiser.

Er det noe utstyr som man burde ha eller kan kuttes ut?
Har noen erfaringer RWD?
Holder det med radio med 10 høytalere og 150W?

Noen youtube videoer av basis versionen:

https://www.youtube.com/watch?v=QqCHF1Pt-gw (Rekkevidde med standard batteri)
Config av standard Taycan
https://www.youtube.com/watch?v=kUqC0d4_RBo&t=0s

https://www.youtube.com/watch?v=gueOfwKMFnE (en ganske standard bil med stålfjærer, uten adaptiv cruisekontroll, 8 veis seter og standard sound system)
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Kortstokk

Jeg hadde droppet Innodrive til fordel for Adaptive Cruise og byttet Accent package med Ambient belysning.

Om budsjettet tillater mener jeg alle Porscher skal ha Sport Chrono

Kanutten

Innodrive har du ikke bruk for - Vanlig adaptive holder (jeg har selv Innodrive, men hadde ikke valgt det igjen).
Jeg har også Neodyme accent package som jeg heller ikke ville valgt igjen - ser litt bling ut.
Og ja, alle P-biler skal ha Sport Chrono.

Jon65


pst

Sitat fra: Kanutten på torsdag 27. mai 2021, klokken 19:46
Innodrive har du ikke bruk for - Vanlig adaptive holder (jeg har selv Innodrive, men hadde ikke valgt det igjen).
Og ja, alle P-biler skal ha Sport Chrono.

Selvfølgelig tar man med Innodrive ( ca. 10k ) for å slippe å tilpasse fart i rundkjøringer, krappe svinger osv. ;
Sport Chrone er også en selvfølge mht lettvinte skifter av kjøremodi.
( For meg er også Burmester verdt pengene i en Taycan ).
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA