Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Sverige - Samletråd.

Startet av Amatøren, torsdag 28. mars 2019, klokken 12:10

« forrige - neste »

geear

Tullete at de bygger på skkurat samme steder som Tesla, nå som de er åpne for alle.

Vix

#121
Ionity Kungälv/Gøteborg Nord (Älvebacken 27, Kungälv) åpnet i dag med hele 16x350kW-ladere.
Endelig slipper man å stå i ladekø på Spekerød

Vil nok bli mye brukt av nordmenn som skal sørover

turfsurf

Den blir nok populær ja. Er mye ladekø nord for Gøteborg.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

peby

#123
Skal nedover til Gøteborg i løpet av påsken, og ut i fra hva jeg kan se på A Better Routeplanner så er det bare å kjøre Tesla-lading hele veien nedover?

Kjøpte meg medlemskap hos Tesla i sted da jeg skal kjøre ganske mye og langt i april, og tipper det kan spare seg fort inn igjen. Med beregning i ABRP var det enorm prisforskjell på Tesla og "de andre", men den er kanskje ikke helt oppdatert.

Edit: Turen er fullført, og med unntak av én lading på Eviny i Vestby med Volvo-kortet så brukte jeg bare Tesla-nettverket. Fungerte helt utmerket!
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

Rambutan

Skal kjøre elbil for første gang i sommer, skal innom Sverige. Har lest en del, er det noen rabattordninger som er verdt bryet?

Tror ikke det blir lønnsomt med noen abonnement, Bilkraft sin passive 10% er grei, MER mente at man fikk rabatt i Sverige også med den norske appen. Circle K gir ikke rabatt i Sverige.

Syns at prisene jevnt over er veldig like, 5-6 SEK. Litt å hente om man har tid til å lade med 22 kW.

Har jeg fått med meg det groveste, at man like greit kan lade der det er ledig så lenge prisen er under 6 SEK?

 

RJK

Sitat fra: Rambutan på tirsdag 21. mai 2024, klokken 13:20Skal kjøre elbil for første gang i sommer, skal innom Sverige. Har lest en del, er det noen rabattordninger som er verdt bryet?

Tror ikke det blir lønnsomt med noen abonnement, Bilkraft sin passive 10% er grei, MER mente at man fikk rabatt i Sverige også med den norske appen. Circle K gir ikke rabatt i Sverige.

Syns at prisene jevnt over er veldig like, 5-6 SEK. Litt å hente om man har tid til å lade med 22 kW.

Har jeg fått med meg det groveste, at man like greit kan lade der det er ledig så lenge prisen er under 6 SEK?

 
Ionity koster 65,- per måned (minimum 2 mnd medlemsskap), da fyller man i Norge for 3,82 NOK/kWt og i Sverige 5,17 SEK/kWh.

Tesla SuC har redusert månedsavgiften (kan sises opp innen neste måned starter) til 115,- NOK/mnd, og gir da typisk fra ca 3,15-4,50 NOK/kWh og 4,50-7.50 SEK/kWh. Må sjekke den enkelte SuC-stasjonen for å se rett pris, og det varierer og etter "peak time/non-peak-time".

Bør sjekke litt rundt hva du har av operatører der du skal kjøre, for å se om det er noe å spare her...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rambutan

Sitat fra: RJK på tirsdag 21. mai 2024, klokken 14:42Bør sjekke litt rundt hva du har av operatører der du skal kjøre, for å se om det er noe å spare her...

Takk for tips.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA