Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Størrelse på bagasjerom

Startet av fws, tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:00

« forrige - neste »

Apfelsaft

#90
Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. desember 2018, klokken 08:53
Fikk en oppvaskmaskin inn luka på i3, med setene nede. Det hadde jeg aldri trodd. Den passet AKKURAT. :p
Men de få gangene det blir aktuelt å frakte noe stort med henger greier jeg fint å leie en bil for formålet, eller låne av familie hvis det passer.
Hadde et kjøleskap i min i3. :) Stroppet fast, selvsagt. Stakk ut bak, men det går fint. Er et eksempel på hvor lengden faktisk ikke alltid er en begrensning. Dette hadde jeg ikke fått inn i en Model 3 da det er lavere bak, mindre åpning og en har en relativt høy "dørkarm". Det er flatt i i3-en hele veien. :)

Møbler, Ikea-tur, flyttelass, hyttetur, ferie, hente store pakker etc. Flere ganger jeg har fått nytte av plassen og fasongen på i3-en. Praktisk bil.


Sitat fra: S4e på tirsdag 04. desember 2018, klokken 19:23
Vil jo få et hav av plass med setene nede i TM3?
Så lenge en får gjenstanden inn i bakdøren så kan en også få inn "kasser" av ulike varianter vil jeg tro.
Ser også ut som en kan bruke brønnen for større gjenstander ved å fjerne plata?

Vil helt sikkert være situasjoner der en savner kombi løsningen, men jeg tror det vil fungere strålende i 90% av tilfellene. Nå har vi også fått avklart takstativ.

Hadde vi bare fått hengerfeste ville jeg personlig være helt i mål. Da løses også transport av ting en ikke ønsker å ha inn i bilen eller de gjenstandene som også er for store selv for en kobi/stasjonsvogn.
Som sagt, åpningen og formen på rommet på innsiden har en del å si for hva du faktisk får inn og hvor praktisk / plagsomt det er jobbe med.

i3 har en enorm åpning på sidene og bak. Setene kan med en hendel svinges fram (slik som på kombibiler med en sidedør per side og seter bak).

F.eks hjul går lett inn i en i3 pga at rommet som sagt er veldig kubisk og åpent. Dermed er det lettere å utnytte volumet. En større eske vil gjerne ha plass i høyden framme i Model 3, men ikke få plass pga det er mye lavere under taket bak (altså under takvinduet samt bagasjeromsluka). Hele rommet innsnevres gradvis fra midten av bilen. I i3-en er det så og si like høyt hele veien.

Gulvet er flatt uten dørkarm, dette gjør det enkelt å utnytte hele volumet. I Model 3 må man forbi dørkarmen og inn den relativt lille luken. I i3-en kan man bare skyve det rett inn uten å snu på noe.

Derfor er volum i liter en illusjon som er lett å bli lurt av. Jeg tror at man i mange tilfeller vil få mer inn i en i3. I vet at i flere tilfeller vil man ikke få det samme inn i en Model 3 som man får i en i3.>


Men ja, jeg klarer meg med Model 3 selv om liftback hadde vært fint (foretrekker også fasongen på Model 3 pga. aerodynamikk og utseende). Blir det tilhengerfeste så bryr jeg meg ihvertfall ikke! Da er bilen bortimot perfekt.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

elekTrond

Gjorde et søk på TM3 og bagasjeplass og fant denne tråden, før jeg snekra en dedikert Bildetråd: Hva får plass i Tesla Model 3?



:o
'13 Mjau

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA