H228 utført - Flere forbedringer - gode nyheter

Startet av RayBomb, ons 24. jul 2019, kl. 22:03

« forrige - neste »

elbilmanne

Jeg fikk en oppdatering via sota rett etter den første kampanjen som skulle aktivere sota, og ble da oppdatert til 19A.noe. Spurte her om dagen om verkstedet kunne pushe nyere til meg for å fikse problemet med at lyden blir borte når jeg bruker Apple carplay, men fikk da beskjed om at de måtte ta den h228-kampanjen først.

Ingeniøren

#31
Sitat fra: elbilmanne på søn 25. aug 2019, kl. 09:25
Jeg fikk en oppdatering via sota rett etter den første kampanjen som skulle aktivere sota, og ble da oppdatert til 19A.noe. Spurte her om dagen om verkstedet kunne pushe nyere til meg for å fikse problemet med at lyden blir borte når jeg bruker Apple carplay, men fikk da beskjed om at de måtte ta den h228-kampanjen først.

OK, da må man trolig inn for å få det aktivert. Dog, min er nyere enn det H228 kampanjen gjelder for om du ser på VIN. Gå vist troll i ord mht å "sitte stille i båten" , men bilen fungere jo fint om dagen så da så  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

elbilmanne

Har du sjekket på Topix om det ligger noen kampanjer på din bil da? Kan jo være det er et eller annet. Alternativt kan du prøve å ringe din forhandler og høre om de kan pushe siste oppdatering til deg. Det er litt uklart for meg hvordan dette med sota funker på jaguar, men ryktene skal ha det til at forhandler kan styre det til en viss grad.

Jaro

Sitat fra: Tellus på lør 24. aug 2019, kl. 15:45
Dere som har mottatt SOTA. Har dere vært i kontakt med forhandler for å få dette til eller begynte plutselig bare å virke ?
Ja, ba forhandler aktivere SOTA da jeg hentet ut bilen i mai.  Fungerer helt fint, men du må fremdeles inn til forhandler for de store systemoppdateringen slik som H228 osv.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Ingeniøren

Sitat fra: elbilmanne på søn 25. aug 2019, kl. 10:14
Har du sjekket på Topix om det ligger noen kampanjer på din bil da? Kan jo være det er et eller annet. Alternativt kan du prøve å ringe din forhandler og høre om de kan pushe siste oppdatering til deg. Det er litt uklart for meg hvordan dette med sota funker på jaguar, men ryktene skal ha det til at forhandler kan styre det til en viss grad.

Ok. Sjekket Topix og ser jeg har flere oppdateringer utestående: H247 Range reduction, H207 Hood sensor and release og H221 Charge cable sticker. Da skal den vel inn etterhvert og kan vel ta det ifm dette.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på man 26. aug 2019, kl. 07:16
...Sjekket Topix og ser jeg har flere oppdateringer utestående: H247 Range reduction..
Her har vi gått og ventet at JLR skulle fikse lengre rekkevidde etterhvert, og så kommer det i stedet en oppdatering med Range reduction?   :laugh:
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

RayBomb

Sitat fra: 4Matic Fanatic på man 26. aug 2019, kl. 22:43
Sitat fra: Ingeniøren på man 26. aug 2019, kl. 07:16
...Sjekket Topix og ser jeg har flere oppdateringer utestående: H247 Range reduction..
Her har vi gått og ventet at JLR skulle fikse lengre rekkevidde etterhvert, og så kommer det i stedet en oppdatering med Range reduction?   :laugh:
Haha, ja. Min bil viser nå ca 330km når 100%
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Sitat fra: RayBomb på tir 27. aug 2019, kl. 00:25
Sitat fra: 4Matic Fanatic på man 26. aug 2019, kl. 22:43
Sitat fra: Ingeniøren på man 26. aug 2019, kl. 07:16
...Sjekket Topix og ser jeg har flere oppdateringer utestående: H247 Range reduction..
Her har vi gått og ventet at JLR skulle fikse lengre rekkevidde etterhvert, og så kommer det i stedet en oppdatering med Range reduction?   :laugh:
Haha, ja. Min bil viser nå ca 330km når 100%

Det er vel en justering av at bilen viser for kort distanse i følge det engelske forumet.

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?t=2283
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på ons 28. aug 2019, kl. 08:14
..Det er vel en justering av at bilen viser for kort distanse i følge det engelske forumet.
Det er vel helst det ja, min bil er ikke berørt av den 'fixen'.
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

JorgenM

Min også viser rundt 350 på langtur, men er jo null problem å kjøre 450. Men jeg gidder ikke kjøre helt 30 mil t/r kun for en såpass minor update :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Tellus

GOM ser jeg ikke på overhodet.

Slik gjør jeg det på langtur.
Tar utgangspunkt i at jeg maks vil bruke 80 kWh fra full tank.
Det gir 400 km rekkevidde med snittforbruk på 20kWh/100 km og 320 km rekkevidde ved snittforbruk 25kWh/100 km.

Hvis det er under 320 km til ladestasjon så trenger man ikke tenke overhodet i Norge. Hvis man av en eller annen grunn ønsker å kjøre oppunder 400 km før lading så må man holde seg på maks 20 kWh/100 km. Om sommeren betyr det å holde seg i området 90-95 km/t. Om vinteren godt lavere. Litt avhengig av I-Pace variant selvfølgelig.

Vil du kjøre fortere så må du tanke oftere.

mariowing

Sitat fra: Tellus på ons 28. aug 2019, kl. 10:51
Vil du kjøre fortere så må du tanke oftere.

Selvfølgelig en selvfølge; men du kommer også raskere frem. Gjorde en regneøvelse etter en tur Gøteborg - Oslo. Jeg snittet 110 km/t og hadde et ladestopp på Rygge. En annen Facebook bruker skrev at han kjørte samme strekning uten stopp med snitt på 90 km/t. Litt regning gav svaret at jeg kom frem to minutter tidligere. Så da ble konklusjonen at det koker ned til personlig preferanse om du ønsker å kjøre uten stopp og ligge i høyre felt eller kjøre på og ta en benstrekk underveis.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA