Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf 2018 vs Ampera-E

Startet av Chris-EV, fredag 05. oktober 2018, klokken 17:18

« forrige - neste »

Chris-EV

Noen her som har byttet fra Ampera-E til Leaf 2018, evt byttet fra Leaf 2018 til Ampera-E? Hva føler dere er den største forskjellen på bilen (utenom batteri) og hvilken av bilene føler dere er den bedre? :)

Trond.m

Generelt føles nye Leaf som mer påkostet. Assistent-systemene er vesentlig bedre på Leaf. Ampera-e har jo ikke adaptiv cruise og heller ikke integrert navigasjon. Støynivået vurdere jeg også som bedre.
klimaanleggene i begge bilene er like dårlig. Var omtrent umulig å bruke auto innstillingen i Ampera-e, og det samme gjelder merkelig nok Leaf.
Bagasjerommet er også vesentlig større på Leaf. Får plassert 4 stk 17 tom vinterhjul stående i bagasjerommet. Prøv det samme i Ampera-e  ;)

Pew

Dette blir jo mye smak og behag tenker jeg. Jeg bestilte Ampera-E først og tenkte det var et godt valg. Men når jeg fikk prøvekjøre den så syns jeg ikke det føltes bra i det hele tatt. Mulig det bare er meg, men jeg syns den føltes billig og plastaktig og kjøreegenskapene var så som så. Fikk en mye bedre følelse med Leafen og har ikke angret et sekund på at jeg gikk for den. Rekkevidden skulle jeg gjerne hatt, men ellers vil jeg påstå at Leaf er en bedre bil kvalitetsmessig. Skal heller ikke nekte for at leveringstiden var en faktor. Hadde vel ventet på Amperaen enda (Bestilte rundt årsskiftet 2016-2017 og fikk antydet levering før jul 2018), og Leafen fikk jeg i mars. I tillegg kostet den vel 60 000 mindre, så de få gangene jeg eventuelt skal ha en skikkelig langtur, så kan jeg faktisk leie meg en tesla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA