Forsinket levering

Startet av haheide, mandag 08. januar 2018, klokken 12:05

« forrige - neste »

haheide

Beklager 23.10 skulle det være. Tesla sa at den kom til Zeebrugge 23.11, men "altså straks 2 måneder er korrekt"

Bestillt      17/8      RN1130729 Leveranse november
Bekreftet      22/8      Estimert leveranse Sen november - desember
Tildelt VIN      23/8      
Produksjons Start   3/10- 4/10   Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.
Produksjons Ferdig   15/10      Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. November - tidlig desember
Waiting ship      17/10      Baltimore. Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. November - tidlig desember
transit         9/11 - 20/11   Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Sen november - desember
         13/11      Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Beregnet leveringstid: December 3, 2017 - December 17, 2017
Final Invoice      16/11            
Arrival Zeebrugge   20/11      Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Beregnet leveringstid: December 3, 2017 - December 17, 2017
Tesla reg bil Belgia   23/11      Tesla registrert i Belgia (pr. tlf Tesla)
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Jeronan

#16
This doesn't make any sense. Either they were wrong with the tracking as well or something is up.

The problem is, that you got a tracking update 9/11 - 20/11 that says Tilburg, Nederland. This is a bug in the system, since Norwegian cars don't go through this facility.
Usually this always means it was still in the USA at that time. So then it's impossible it could have arrived in Zeebrugge on the 20th.

It's really annoying the UECC tracking has been disabled, otherwise this could have been easily verified.  :(

But if it really did arrive on the 20th and is still at Zeebrugge now, the car must have sustained transport damage.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

haheide

#17
They confirmed on phone it was in Zeebrugge on 23.11 when I asked.
So arrival on the 20.11 is possible - registered Zeebrugge 23.11
The previous history - Isn't important anymore.

Bilen er 1 måned på overtid og ingen antydning om når den skal kommer - det siste de sa var "Vi vet ikke når neste båt kommer til Drammen".

Sitat fra: haheide på mandag 15. januar 2018, klokken 07:18
I lys av dette kan vi snakke kompensasjon ? Isåfall hva kan en praktisk snakke om ? Ett chademoadapter, matter ? Noe mer, mindre annet ?
Noen som har noen tanker?

Hva med kompensasjon - hva tenker du om det ? Andre ?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Jeronan

A ChaDeMo adapter is the minimum they can do as compensation for sure.
I got one after all the fuss I went through the first 3 weeks I had the car.

Again. If the car has been standing there since November, they are obligated to tell you what is going on and/or if it has sustained transport damage!
There really isn't any other explanation for a car to be standing "this" long at Zeebrugge location!

There has been logistical challenges at the Zeebrugge port due to high volume, but then we were talking about 1-2 week delays....not 8 weeks!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

haheide

Hva tenker du er en rimelig kompensasjon for 6-8 ukers forsinkelse ?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Jeronan

Sitat fra: haheide på mandag 15. januar 2018, klokken 10:26
Hva tenker du er en rimelig kompensasjon for 6-8 ukers forsinkelse ?

If they cannot even tell you when your car will ever come from Zeebrugge, you should be able to change to an inventory car (if any are available) with deposit transfer!

You have the right to do so.   I cannot speak of what is a right compensation. No idea to be honest.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

haheide

Nå fikk jeg endelig ett forståelig svar fra Tesla delivery:
Bilen står på ett tollager i Hirtshals - den kan ikke kjøres og dermed er det vanskelig å få den av/på trailer og båter. På tolllager kan den ikke repareres - så de trenger spesialtransport.
I kaoset i desember har den antagelig blitt glemt når bare var å levere flest mulig før kvartalet var over. Den har sannsynligvis stått der lenge - jeg tolker midt i desember.
Det er ikke noen ytre skader på den, men den har altså en teknisk feil som gjør at den ikke kan kjøres.
De skulle sjekke mer og få fortgang i sakene .... Vi får se.
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

geear

Kjekt å se at det faktisk går an å få et detaljert svar fra Tesla. Det er utrolig hva man kan tåle når man bare ikke føler at man blir holdt for narr.

haheide

#23
Bilen er ankommet Drammen, MEN det ser ikke ut til at det hjelper på min situasjon.
De sier at de venter på deler og jeg tolker (for informasjonen er aldri krystallklar) at de skal fikse sensorene før de leverer ut bilen.
Dette i tillegg til det som gjorde at bilen ble stående i Hirtshals - det kan ha vært "Powersteering failure", men igjen er info vag og forbeholden.

Det betyr at jeg ikke får den før mot slutten av februar og da snakker vi 10 uker.
"De venter en container med sensorer om noen uker".
Det virker altså slik at de har besluttet å endre politikk ifht. sensorene i dørene som slutter å virke når de kommer i kontakt med vann.
De vil altså installere nye sensorer før de leverer ut bilene - på biler med de "dårlige" sensorene fra fabrikk?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

haheide

#24
Bilen er fortsatt ikke levert - ble oppringt 2.2 : de var klar for levering.
Jeg var på vei til Afrika så det gikk ikke - vi avtalte 12.2 kl 16.
Ca. kl. 14 12.2 ringer de fra delivery med beskjed om at bilen ikke kan utleveres - defekte sensorer. Utrolig. Det måtte de da ha sjekket 2.2 ?
Dette er altså andre forsøk på utlevering - begge gikk i vasken.
Bilen er registert i mitt navn og forsikringen har startet å løpe til tross for at jeg ikke eier bilen.
Spurte delivery angående forsikring - det virker som standard praksis.
Jeg er målløs og tom for tanker, ideer - entusiasmen er borte.
Tenker med lengsel på Leafen som det aldri var noe tull med!

2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

haheide

#25
Da ser det ut til at jeg får bilen utlevert idag - håper jeg :-)
... og alt var iorden.
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Vertigo


MS.RUUD

Sitat fra: haheide på tirsdag 27. februar 2018, klokken 13:14
Da ser det ut til at jeg får bilen utlevert idag - håper jeg :-)
... og alt var iorden.

Ja, nå venter vi spent på om du fikk den...

haheide

Jeg fikk bilen og alt er i sin skjønneste orden. :-)
Lakken er perfekt og alle funksjonene ser ut til å virke.
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA